Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Idegenlégiós Blog

Egy magyar katona élményei a Francia Idegenlégióban, jelentkezéstől napjainkig. ********************************************************** A Vasihazafi végleg leállt technikai okok miatt, így itt indítottam újra a blogot. A régi oldalon nem tudok üzenni, ezért TŐLETEK KÉRNÉM, HOGY MONDJÁTOK EL MINÉL TÖBB ISMERŐSÖTÖKNEK AZ ÚJ OLDAL CÍMÉT, hogy valahogy a régi olvasóim idetaláljanak! Köszönöm!

Friss topikok

1. rész - Jelentkezés

2014.07.23. 01:14 Balazs_

Az egész 2009 februárjában kezdődött, amikor éjfél előtt néhány perccel az aubagnei légiós laktanya kapujába érkeztem. Persze bejutni nem tudtam, az önkénteseket fogadó caporal-chef (CCH, szakaszvezető) tört angolsággal elmagyarázta, hogy másnap reggel 10:00-kor jöjjek vissza. Hotelt nem találtam, a vonat meg már nem járt, így fel-alá sétálgattam a városkában reggelig, hogy ne fagyjak meg.

legio.aubagne.jpgAubagne városa (Forrás: tourinfos.com/fr)

Reggel 10:00-kor már egy másik caporal-chef fogadott, neki is elmondtam a teljes francia szókincsemet: „Je veux entrer á la Legion Etrangére” (be akarok lépni az Idegenlégióba). Kérdezett néhány kérdést, majd leültetett a laktanya kapuja elé a padra, hogy gondolkodjak még a belépésemen. Azt hittem, hogy hibáztam valamit, hogy be sem engednek, csak akkor nyugodtam meg, amikor az utánam érkezőket is odaültették mellém.

legio.felveteli.iroda.jpg

Dél előtt néhány perccel engedtek be, rögtön mentünk is ebédelni. Civilként hallottam, hogy nagyon rövid időt hagynak enni (azt nem mondták, hogy ez Aubagne-ban még nincs így), ezért irtózatos sebességgel bevágtam a kaját. A többiek valószínűleg azt hihették, hogy napok óta nem ettem. Ebéd után beraktak minket egy szobába, és a Légióról forgatott dokumentumfilmeket néztük videón.

Egyenként behívtak minket egy irodába, és felvették az adatainkat. Itt derült ki a caporal-chefről, hogy ő is magyar. Beszélgetett velem és adott néhány hasznos tanácsot. Azt is mondta, hogy jó hogy csak reggel jelentkeztem, mert mindig van néhány idióta, aki éjszaka próbálkozik. Nem mondtam neki, hogy én is köztük voltam. Este megkaptuk az új személyazonosságunkat, és aláírtunk vele néhány hivatalos papírt. A caporal-chef egy Zorrós példával magyarázta el nekünk, franciául nem beszélőknek a civil és légiós aláírás közti különbséget, ennek hatására két francia is Zorróként írta alá a saját nevét.

Másnap reggel aláírtuk a szerződésünket, és rögtön át is helyeztek minket a felvételizők közé. Így léptünk a ranglétra legalsó fokára, megkaptuk a Volontaire (önkéntes) státuszt. Ők a laktanya egy elkerített részében éltek, innen csak enni vagy dolgozni mehettek ki. Mi is ide érkeztünk, leadtuk az összes civil holminkat és beöltöztünk a kék egyenmelegítőbe.

Következő rész: Itt

Kérdések és válaszok a jelentkezésről: Itt

Balázs

 

 

MÉDIAMEGJELENÉS:

(rólam vagy a blogról írt cikkek)

Pesti Srácok: Franciaországnak annyi

Pesti Srácok: Rettegnek a magyar határtól a migránsok

Pesti Srácok: Francia no-go zónák

Honvedelem.hu: Egy magyar fiú az idegenlégióban

Honvédelem.hu: Karácsony a légióban

Honvédelem.hu: Kilenc és fél év a francia idegenlégióban

HVG: A háború egy elég stresszes dolog

Heti Válasz: Légiós blog

Magyar Idők: Köszönet helyett

TV: 

TV2: 1/1 Azurák Csabával

RTL Klub: Fókusz Plusz

M6: Enquete d'Action - Legion etrangere: au coeur d'une operation a haut risque (Mali, 2017)

Vibes: Gyakori kérdések az Idegenlégióról

 

A bejegyzés trackback címe:

https://francia-idegenlegio.blog.hu/api/trackback/id/tr176536657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andris04 2015.09.18. 00:54:22

Balázs!? Annyit szeretnék tudni hogy mennyi a minimum életkor a jelentkezéshez,? És hogy ha szintévesztő az illető akkor föl e veszik? :) köszi

Rico69 2015.09.18. 18:33:12

@Andris04:
17 és fél év az elméleti,de 18 a biztos, akkor már mindenféle szülői beleegyezés nélkül megy. Gondolom van fél éved.

franica hadsereg katonaorvosa dönti el milyen mértékű szintévesztéssel vagy alkalmas, ez a kérdésere adott válasz a francia hadsereg hivatalos oldaláról: " Bonjour,

Seul le médecin est militaire est apte à se prononcer si oui ou non vous apte à l'engagement. En fonction de l'emploi vous pouvez ne pas être favorable à l'engagement.

Bonne journée. "

Ennél többet szerintem Balázs se mondhat, nem katonaorvos.
Mindenki ismer olyat, aki enyhe szintévesztő és szolgál(t)
Én is, Dobri is, nyugdijast, akinek egy -két évvel a nyugdij előtt derült ki egyáltalán, hogy van szintévesztése.

Lehet, hogy van egy enyhe piros-zöld szintévesztés amivcel átcsúszol, de csak ott dönt el az orvos (ha észreveszi).
Van kiből válogatniuk, úgyhogy sokkal kisebb az esélly ig, mint egy francia gyereknek, aki a regulárisokhoz jelentkezik.

Szerintem.

Mivanmar 2015.09.30. 18:23:56

Sziasztok! Elkerhetnem a szerkesztö emailcimet pár privát kérdésre?:)

Mivanmar 2015.09.30. 19:01:35

@Mivanmar: inkább itt az enyém ha olvasod légyszi írj! nemjoajelszo@outlook.hi

tra lala 2015.10.01. 09:40:30

@Mivanmar: valahol olvastam, hogy legalabb 5 bejegyzeshez hozza kell kommentelni ugyan azt a kerdest, hogy a blogger eszrevegye es megvalaszolja.

Attila94 2015.10.01. 17:46:01

@Mivanmar: észreveszi ő.. de ki tudja, hogy hol van? legyél türelmes.

Mivanmar 2015.10.01. 23:58:10

@Attila94: egyértelmü..:) nem azert irtam 3szor mert nembirnek magammal hanem mert nem tudtam törölni.. :D

Balazs_ 2015.10.03. 01:40:37

@Mivanmar: ha privat kerdeseid vannak, irj privat levelet! De 1 honapig most biztos nem tudok ra valaszolni.

Mivanmar 2015.10.03. 12:03:10

@Balazs_: írtam volna de nemtalalok ilyen opciót sehol bocsi vak vagyok..:D

Attila94 2015.10.03. 14:45:29

@Mivanmar: kattints rá Balázs nevére szóval Balazs_ majd jobboldalt van egy olyan fül, hogy Üzenetküldés ott tudsz prívátot írni.

Mivanmar 2015.10.03. 18:20:30

@Attila94: ohh köszi:D javareszt telefonrol voltam ott a névre nem adott be semmi linket! :)

Márk0317 2015.10.03. 19:58:47

Hali!
Valaki megírná, hogy milyen iratokat kell vinnem a jelentkezéskor?
Ezenkívűl az lenne még a kérdésem, hogy futó/sportciőt kell-e vinni magunkal!
Előre is köszönöm a válaszokat!

László Hajnal 2015.10.04. 19:21:32

@Balazs_: Szia ! Olvastam a blogodat és nagyon jók ! Megkérdezhetem a légióval kapcsán hogy részletesen milyen volt az orvosi alkalmassági vizsgálat?
Válaszodat előre is köszönöm!

Dobri 2015.10.16. 20:47:35

@Rico69: Én még nem ezt tanultam meg. '99-'00 körül változtatták meg a 6.-ik pontot és az új változatot meg se tanultam. Igaz, '99 január után már nem voltam fogdán, hogy mondanom kellet volna. :)

Voltmar 2015.10.30. 00:56:58

Sziasztok! Valaki megirná, hogy ez a jelentkezés utáni dolog hogyan néz ki? Ami az én fejemben van, hogy felvételt nyerés után aláiratnak egy 4 hónapra szóló szerződést amely idő ( valamint a kepi march teljesitésével) leteltével válik az illető légióssá. Ezután jön az 5 éves szerződés. Remélem idáig jól tudom. A kérdésem, hogy a 4 honap teljesìtése után valaki meggondolja magát, vagy alapból csak ennyire jött és elmegy, az az ember mondjuk par éven belül visszatér akkor újból végig kell csinálnia azt a 4 hónapot? Nagyon megköszönném szives válaszotokat!:)

Dobri 2015.10.30. 09:18:47

@Voltmar: Felvételi alatt már aláírod az 5 éves szerződést, amit kiképzés végéig felbonthatsz.

tra lala 2015.10.30. 11:28:46

@Voltmar: szerintem erre egyszeru a valasz. A kikepzes vegeig bonthatod fel a szerzodest. Ha teljesitetted a kikepzest, mar nem lephetsz ki, ha kozben lepsz ki, akkor meg nem teljesitettel semmit, ergo meg kell csinalnod (ujra). Mas kerdes, hogy felvesznek-e valakit, akire nem lehet szamitani.
Ha lejart a szerzodesed es par ev piheno utan mennel vissza az gondolom mar mas kerdes. Szokott elofordulni ilyen?

Dobri 2015.10.30. 12:02:28

@tra lala: Kiképzés után mindenki visszamegy Aubagneba, hogy beosszák az új ezredébe. Ott még lehet kérni a leszerelést. Ismerek 3-4 srácot, akik leszerelésük után újra jelentkeztek évekkel később.

Voltmar 2015.10.30. 12:14:32

@Dobri: és a leszerelés után ha visszatér valaki, akkor ujrakezdi az egészet, vagy ott folytatja ahol abbahagyta vagyis választ fegyvernemet? Tudom úgy tűnhet, hogy ez a fixaideám ez a leszerelés és, hogy ilyen emberre ott nincs szükség, de én csak bizonyitási vágyból próbálnám meg, és ne adj Isten sikerülne kibìrnom az alapkiképzést utána hazatérnék és nem maradnék 5 évre. De ott van az is ha nem jönne össze az életem akkor visszamennék. Ezért kérdezem csak. Bocsánat, hogy ilyenekkel traktállak!

Dobri 2015.10.30. 18:36:09

@Voltmar:
Kiképzést nem csináltak, egy rendfokozatot visszavettek, de pár hónap múlva a régi rendfokozatukban voltak. Viszont nem abba az ezredbe kerültek vissza, ahol voltak.

:)
Az alapkiképzés a legkönnyebb része a dolognak. Utána ha leszerelsz, majd pár év múlva ismét jelenkeznél, akkor bízom benne, hogy elzavarnának!

Bandi1976 2015.12.07. 19:28:01

Sziasztok!

39 évesen van még esélyem???

Dobri 2015.12.07. 21:18:32

@Bandi1976: 4-5 olyan sráccal szolgáltam együtt(szakasz vagy század szinten), akik 35 éves koruk után jelentkeztek. Volt orosz ejtőernyős százados. Szovjet majd litván hadsereg gépesített lövész századosa, 15 évig francia csendőr, a brazil hadsereg őserdei kommandós kiképző őrmestere.

Tehát nem olyanokat vettek fel 35 után, akik irodai munkát végeztek. :)
Az idősebbeket megbízhatóbbnak tartják, de inkább csak a negatívumai vannak.
Én a helyedben nem mennék jelentkezni, de mivel a te életed, így te döntesz felette!
Két hónap múlva leszek 38 és június elején 20 éve, hogy jelentkeztem. Az a légió jobban tetszett volna!

Rico69 2015.12.08. 14:00:31

@Dobri:
A csendőr mit csinált, hogy otthagyta a kényelmes kis állását ?

Bandi1976 2015.12.08. 18:51:34

Én nem irodán dolgozom. Sportolok és versenyzem is. Százalékosan mennyi esélyem lenne????

Dobri 2015.12.08. 21:05:33

@Bandi1976: Nem tudom, hogy kell kiszámolni az esélyeket. Ezt már nem tanultam gimiben, mert 3.-ik vége elétt 2 héttel leléptem a légióba. :)
Vegyük azt, hogy fizikálisan is jól teljesítesz. Ebben az esetben se látok nagy esélyt, hogy felvennének. Kb. 8-9x a túljelentkezés és olyan 23-24 év körül van a felvettek átlag életkora. Tehát ha ugyan olyan eredményt érsz el, mint egy 25 éves, akkor inkább őt fogják felvenni. Kimész, k.rva jól teljesítesz és majd meglátod.

bistvan62 2015.12.08. 21:52:29

@Dobri: Volt pénzed a visszaútra? Egyáltalán gondoltál arra, hogy nem vesznek fel?

Dobri 2015.12.08. 22:10:27

@bistvan62: Volt kb. ezer forint a zsebemben mikor jelentkeztem. :) Persze, de bíztam magamban és akkor( '96 ) azért nem volt ennyi jelentkező. Akkor a fizikai felmérés csak a cooper-tesztből állt. Futásból elég jól voltam, köszönhetően a katonai középsulimnak. Borkai Zsolt volt a tesitanárom és meghajtott minket. A szertornás órákat nagyon utáltuk. :)

Bandi1976 2015.12.09. 18:33:05

akkor nagy bukta.............

Bandi1976 2015.12.10. 19:31:10

@Dobri: azért a esélyt megadják???????

Kronenbourg 2015.12.11. 18:51:13

@Bandi1976:
"The 2CEV platoon consisting of 63 volunteers aged between 17 and 39 years, composed of 30 nationalities from around the world, took part in the ceremony after having marched the so-called Marche Képi blanc."

foreignlegion.info/2015/11/03/4re-remise-kepis-blancs-mont-saint-michel-2015/#more-6998

Az alapkiképzés 2. szakasz összetétele: 63 önkéntes, 17 és 39 év közötti korosztály, 30 különböző nemzetiség. Simán van esélyed!

Rico69 2015.12.11. 19:45:52

@Kronenbourg:
Ez nem lesz a te heted:P
Ezt azért irják, mert a jelentkezési feltétleknél ez szerepel, ettől az adott szakaszban lehet hogy 21 éves a legfiatalabb, a legidősebb meg 26.És csak 6 országból jöttek mondjuk.

Kronenbourg 2015.12.12. 13:55:58

@Rico69:
"A platoon consisting of 60 volunteers aged between 18 and 36 years, composed of 35 nationalities from around the world, took part in the ceremony after having marched 50 km (31 miles) with full equipment in two days, during the so-called Marche Képi blanc."

foreignlegion.info/2015/10/16/4re-remise-de-kepis-blancs-bordeaux-2015/#more-6932

A nem sokkal azelőtti szakasz. Itt 18 és 36 év közöttiek vannak. Azért ne nézz már hülyének!

Bandi1976 2015.12.12. 19:04:41

@Kronenbourg: Köszönöm! Még idén szeretnék kijutni.

Rico69 2015.12.12. 23:26:26

@Bandi1976:
Igazad van, miért is néznélek annak, mikor ilyen jó forrásokból dörgetsz ? Mert a legelsőnél 17 és 39 ( ami kisértetiesen hasonlit a valós 17 és fél-39 es határokhoz) van megadva, ráadásul 17 évesen fel se vehetnek hivatalosan.
17 és fél év a megadott alsó korhatár, ezt viszont M.Szecskótól kérdeztem meg, aki meg megkérdezte Aubagne-ban.

A második jereváni forrásod is össze vissza ir, mert a LE online cikkben, amiből loptak, először is 70 km van irva nem 50, ha húsz kilométeren át szopna egy nagy lófaszt a cikkiród, megtanulná mi a különbség, 33 különböző nemzetiség van irva nem 35, ha kétszer seggbekúrná a villásfaszú ördög, egyből rájönne az mennyivel több,és elegánsan elfelejtették kiirni, amit a portál viszont ír és te is mismásolod, pedig Dobri is ezt mondja:

Az átlag életkor 23 ÉV volt, csak volt köztük egy 18 éves és egy 36 éves is.

Szóval próbálja meg a srác, lelke rajta, de kb. annyira sima az esélye, mint a trójai falónak az epsomi derby-n.

Magyarul a hír igaz, csak nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Mercedeszeket hanem Ladákat és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak :P

De lehet hogy 2015 oktober 23 án egyszerre több ilyen companie-t is avattak Bordeaux-ban, akkor elnézésedet kérem.

Hzs 2015.12.13. 10:09:21

Szerintem is simán lehet jelentkezni 35 felett is. Tudok nem egy nem kettő személyt aki 35, 37 éves kora után jelentkezett, szerintem Balázs is ismeri őket. Sőt az on the spot- os filmen nyilatkoznak is ketten el is mondják, hogy 30 feletti ként jelentkeztek..., és az 2009-ben volt.

Rico69 2015.12.13. 11:33:15

@Hzs:
Nem mondta senki, hogy nem lehet.
Azt se mondta senki, hogy nem vehetnek fel.
Mindenkinek van legalább 9 ismerőse aki jelentkezett 45 évesen is, meg felvették másodszor hamis papirokkal és az On the spotban is szerepelt fél Magyarország. Büszke is lehet rá, mert ritka fasza kis film.

Csak a csávó 39 éves, ami a felső korhatár.
Papiron. Az átlagéletkor meg- nem én mondom, hanem a K.által propagált cikk eredetije- 23 év a felavatottaknál Castelben.
Lehet számolni, hogy ez a "simán van esélyed " kategória-e.

De vegyék fel én drukkolok mindenkinek, matuzsálemeknek, orvosi lovaknak, sinter csávóknek...hajrá. Majd ha felveszik, keresse meg Balázst, mert rajta meg Dobrin kivül viszont azt se hiszem el itt senkinek, amit kérdez. :P

Jó, talán a légióskommandós kivétel volt, aki az amerikai különleges egységekkel volt Afganisztánban és eltemette vagy 100 bajtársát a hosszú évek alatt. Ő hitelesnek tűnt.

Kronenbourg 2015.12.19. 14:06:24

@bDávid: Pedig meg is indokolták, hogy miért nem jelentkezhetsz többet. Durván fogalmazzak, nem kellesz nekik. Vigasztaljon, hogy a jelentkezők többsége ilyen elutasító papírt kap.

Lenard16 2015.12.27. 19:58:07

Elsosorban kellemes unnepeket szeretnek kivanni minden jelenlevonek! Azutan pedig lenne par kerdesem , amire a tapasztaltabb emberektol szeretnek valaszt kapni. A kerdeseim ugy hanzanak , hogy:
-Kikepzes szempontjabol mennyivel szigorubb a Legio a Magyar Honvedsegnel ?
-Valamint , hogy a felveteli kovetelmenyek mennyivel enyhebbek a Honvedsegben , mint a Legioban ?
-Ez eleg hulye kerdes , de kepzettseg szempontjabol mennyire felkeszultek a magyar katonak , felernek a tobbiek szintjere ?
-Esetleg valaki szolgalt-e mar a Black Water-nel (Mai neven : Academi) , es ha igen , akkor mik voltak a tapasztalatai ?
Ha valaki lesz szives megvalaszolni a kerdeseimet , annak elore is nagyon szepen koszonom :) ..

Dobri 2015.12.27. 20:19:38

@Lenard16: Nem csak a 3.-ik kérdésed az elég hülye kérdés! ;)

Lenard16 2015.12.27. 21:36:48

@Dobri:Gondolkodtam , de mashogy nem tudtam megfogalmazni, hogy a lenyeg is benne legyen :) .. Elnezest!

Bizzare 2015.12.28. 20:46:43

sziasztok az lenne a kérdésem,hogy ha meg műtöttek visz érrel de a terhelést bírja a lábad akkor e miatt el tudnak küldeni az orvosin? előre is köszi.

xsproject 2015.12.29. 02:22:23

Sziasztok! Csak puszta kíváncsiságból kérdem. Már az alapkiképzés alatt is adnak valamiféle fizetést, vagy csak a 4 hónap után, a szolgálatba lépést követően? Köszönöm bárki reagáljon is!:)

Attila94 2015.12.29. 06:23:19

@xsproject: az alapkiképzés alatt is jár a fizetés.

bDávid 2015.12.29. 18:53:24

@Kronenbourg: És egyáltalán nem lehet újra jelentkezni?

sunyiba 2015.12.30. 00:22:50

@Dobri: szia
Tudom ez egy kényes kérdés (más pénztárcájába turkálni) de megkérdezhetem ha és amennyiben leszolgáltad a 15 évet ( legalábbis azt írták utána már lehet nyugdíjat igényelni) mennyi a nyugdíjad? illetve ha nem kapod akkor mennyi az átlag? ÉS megkérdezhetem hogy melyik ezrednél és milyen ranggal szereltél le?

Lenard16 2015.12.30. 08:48:13

@Kronenbourg: Koszonom! Erdekes informaciok . Eddig nem is tudtam , hogy magyar ember is van az Academi-nel :))

Dobri 2015.12.30. 08:59:15

@sunyiba: ha és amennyiben leszolgáltad a 15 évet ( legalábbis azt írták utána már lehet nyugdíjat igényelni) mennyi a nyugdíjad?
..........................
Én csak 5 évig szolgáltam.

illetve ha nem kapod akkor mennyi az átlag?
.................
Ezt nagyon sok tényező alapján számolják ki. Rendfokozat, hány külszolgálat, nős-e, gyerekeinek a száma, stb befojásolja.
Egy szakaszvezető olyan 900euró körül kap havonta.

melyik ezrednél és milyen ranggal szereltél le?
......................
A legjobbaknál, a fegyvernemek királynőjénél és tizedesként.

sunyiba 2015.12.30. 14:20:21

@Dobri: köszönöm a válaszod!

Kronenbourg 2015.12.30. 18:41:03

@Lenard16: Dobri múltkor belinkelt egy cikket, hogy egy fitnessedző csaj járt bent a légióban, ennek a testőrnek az élettársa. Pontosabban csak volt élettársa, mert ahogy olvasom az asszony beleszerelmesedett egy légiósba.

Lenard16 2015.12.30. 21:21:41

@Kronenbourg: A katonaèlet mindig is ilyen volt.. Vagy a csalad , vagy a katonasag. Gondolom az a testőr ember se surjen van otthon a felesegevel... A penz nem potol se apát , se fèrjet.. Le a kalappal az elott , aki egyszerre katona es csaladapa!

tra lala 2016.01.27. 13:19:10

@Ádám ádíí: probald meg a sorozokozpontban, de ha OCD-s vagy, szerintem nem sok eselyed lesz :(

Dominik Sarang 2016.07.30. 20:01:08

Szia csak azt szeretném kérdezni hogy van egy hegem és azt mondták hogy az egy kizáró ok
Igaz ez?

Dobri 2016.08.27. 14:00:57

@Dominik Sarang: Igaz és nem is!

Ha öngyilkossági kísérlet a heg keletkezése, vagy komoly alkatrészeden végzett orvosi műtét hege, akkor kizáró ok.
Ha nem ilyen, akkor nem gond.

F.david 2016.11.17. 17:12:42

Sziasztok
2016. januárba utazok ki. Van-e esetleg olyan aki januárba tervezi a kiútját?
Ha valaki szeretne velem kapcsolatba lépni az nyugodtan írjon!
itt az E-mail címem : fidodavid99@gmail.com

F.david 2016.11.17. 17:18:21

neharagudjatok, elgépeltem 2017. januárba indulok !

Aattila 2016.11.18. 15:36:14

Hello
Én december végén,- január elején megyek; ha minden terv szerint alakul.

Gyula91 2016.11.25. 23:58:53

Szia Balázs! Én azt szeretném kérdezni, h a pótolt fogak (porcelán) kizáró ok lehetnek? Ha volt már erről szó akkor bocsi. Válaszodat köszönöm , minden jót vigyázz magadra !!!

Balazs_ 2016.12.04. 15:06:06

@Gyula91: nem kizáró ok, ha a fogaid 3/4-e egyébként megvan.

Gyula91 2016.12.07. 17:34:44

@Gyula91: ez lehet, h nem túl jó hír számomra. sajnos elég rossz fogakat örököltem , és amikor elkezdtem gondolkodni a légióba való jelentkezésen elkezdtem megcsináltatni a fogaimat és ,h esztétikailag szép fogsorom legyen elengedhetetlen volt az egészséges fogak leköszörülése is.(így sajnos 12 db porcelán került a számba.) beszéltem pár emberrel akik voltak kint és Ők azt mondták , h a fogak inkább az ejtőernyősöknél számítanak a magasság miatt. Szerintük így még kerülhetek olyan ezredhez, ahol nem kell sokat ugrani. Bízom abban , h ha fizikailag odateszem magam némileg eltekintenek a fogaimtól. Köszönöm a válaszodat :)

NNoresz 2017.03.23. 07:30:12

Hello tetoválás kizáró ok lehet? Nem látható helyen van, el lehet takarni.

Dobri 2017.03.23. 12:31:30

@NNoresz: Igen, ha pl. horogkereszt, SS-jel és hasonló dolgok vanak rajtad. Ha nem ilyenek, akkor nem.

KoBa01 2018.05.29. 01:32:34

Üdv.

Ha kipróbàltam màr pàr fajta drogot règebben, de egyàltalàn nem èlek vele az 100 szàzalèk kizàró ok?

Milyen kèrdèsek lehetnek psychológiàn? Mit akarnak vele pontosan kiszűrni? Milyen szemèlyisèget keresnek pontosan? Ettől a 2 dologtól tartok leginkàbb.A többi teljesen vilàgos ès nem akadàly. Köszönöm!

KoBa01 2018.05.29. 01:56:02

Illetve van esetleg olyan időszak, tèl vagy nyàr vagy egyèb amikor esetleg kevesebb a jelentkező így növelve az esèlyeket? Pl arra gondolok hogy a farmra ne pont tèlen kerüljenek az emberek hogy kevesebbet szopjanak, így előbb vagy kèsőbb próbàlnak többen jelentkezni?.

Balazs_ 2018.06.04. 15:22:37

@KoBa01: amikor én jelentkeztem, azt mondták, a kemény drog kizáró ok. Enyhébbel még be lehetett kerülni. A pszichológussal csak 10 percet beszéltünk. Alap dolgokat kérdezett, hogy miért jöttünk, és mit akarunk itt csinálni. Télen általában kevesebben jelentkeznek, nyáron jönnek a legtöbben.

KoBa01 2018.06.05. 14:27:52

@Balazs_: köszönöm a vàlaszt!

T. Laca 2018.06.06. 20:06:57

No akkor beirok ide nyilvànosba. A hazugsàg az ami kizàro ok a felvételin. Az osszes tobbi csupàn az esélyeid vàltoztatja. Ha valaki imàdja a szerencsejàtékot... tessék csak. Mellesleg sajnàlom hogy a kidobottak nem osztjàk meg tapasztalataikat... eleve kevés magyar jelentkezik, ne vàgjàtok màr magatok alatt a fàt!

82.Airborne 2018.07.18. 19:33:21

Sziasztok.Nem akartam beírni ide, de mivel "kidobott" vagyok (fel se vettek)így gondoltam megosztom a "tapasztalataimat" a leendő jelentkezőkkel.Először is köszönöm Balázs hogy csinálod a blogot,meg köszönöm a volt légiósok értékes hozzászólásit infóit is.Többek közt innen okosítottam magam a jelentkezéshez.Én Aubagne-ban jelentkeztem ami röviden így nézett ki:Mikor odaérsz(nálam reggel 7 körül volt) fogad egy légiós és leültet az iroda előtti padra.10h-ig gyülekeztek, utána fogad egy tiszt aki csináltat veled 5 húzódzkodást az iroda előtti rúdon.utána az irodában csinálsz egy elő-elő-elő logikai tesztet saját anyanyelven.asszem erre 15 perced van hogy kitöltsd)kiértékeli a tiszt,utána regisztrál a személyes irataid alapján,majd leltározza,szanálja a magaddal vitt motyódat,felírja mennyi lóvé van nálad.itt már kérdezgetnek,próbálnak "haverkodni veled" de maradj szűkszavú mert lehet itt basztam el én is,illetve itt is.a csomagod kivéve a többit elveszik tőled(papírok,telefon,pénz, stb)én nyáron jelentkeztem így egy belső kisebb udvaron ültettek le minket egy fedett padon.itt sokat kellett várni,ment a haverkodás a többi jelentkezővel,(honnanjöttél,van egy cigid, bla bla bla)közben jöttek még jelentkezők a szélrózsa minden irányából.ha jött egy tiszt hogy bejelentsen valamit felsorakoztunk.itt már minden esetben franciául kommunikáltak,a "frankofonok" meg fordítottak nekünk.volt logikai teszt számítógépen,saját anyanyelven.erre amúgy tényleg érdemes készülni. (tököm ki is volt vele,de ezen még átmentem)a logikai tesztekről angolul van egy csomó jutúbos videó,nem mennék bele...ha jól emlékszem aznapra kb ennyi volt a tesztekből.a vacsorához futólépés majd sorakozó, együtt mentünk kajálni.a kaja jó volt és bőséges.este viszonylag későn feküdtünk 22-23 óra körül.fürdés az alakulótéren(?)tábori zuhanyzóban volt, hagytak időt bőven mindenkinek,bár siettem amennyire tudtam.a wc is tábori,guggolós klotyó volt:-) .másnap reggelinél csak 5 percet hagytak minket kajálni,gondolom az orvosi tesztek miatt.délelőtt vizeletet vettek tőlünk,ki kellett töltenünk egy kérdőívet saját anyanyelven,hogy voltál-e kórházban ha igen miért,van-e a családban örökletes betegség,stb drogoztál-e,pia stb.aki volt jelentkezni a honvédségnél az kb. olyan kérdőívre számítson itt is.nemmel válaszolj mindenre.(lehet itt is elkúrtam,ugyanis nem akartam "hibátlan dolgozatot" beadni mert gondoltam azt úgysem hiszik el szóval volt amire igent húztam alá és ez bizony kizáró ok lehetett).megvizsgálnak,van ott egy magyar doki ő jó fej,segíteni fog,van egy másik doki ő is tud magyarul ő is rendes volt.csinálnak ekg-t szemvizsgálat,éleslátás,színvaksági teszt,testsúly, magasság kutyafasza...megvizsgál egy másik doki,megnézi van-e lúdtalpad,heréket,lábízületeket,kérdezget,összeveti a válaszaidat a kérdőívvel.(itt is légy szűkszavú ne úgy mint én)az ő megszólítása azt hiszem mon colonel,így hívd,de ki lesz írva.aztán mikor ezek megvoltak (órák kérdése) mindenkinek, visszamentünk a "váróterembe"ahol "megköszönték :-) " a részvételem visszaadták a motyóm a kapuban visszaadták a személyes papírjaim és mentem vissza marseille-be egy kényszer-városnézésre.én busszal mentem ki,azzal is jöttem,a menetrend meg olyan hogy napok telnek el hogy haza tudsz jönni.szóval sztem.kalkuláld bele ezt is hogy nem vesznek fel és annyival több lóvét vigyél magaddal hogy elkerüld a csövezést a pályaudvaron.marseille tényleg egy okádék város(persze vannak szép helyek is)a bevándorlók szétbaszták rendesen,pestet szorozd meg 20-szal és megkapod márszelyt :-).ha időznöd kell,légy résen,légy éber,mert betalálhat a sok lézengő csöves.én volt hogy állva aludtam.ez azért jó mert tudsz pihenni,ugyanakkor mielőtt összecsuklana a lábad felébredsz,ezáltal mindig félálomban vagy ha netán történik bármi váratlan.
szóval össz-vissz nekem kb. másfél nap volt amit ott töltöttem,tapasztalatnak jó volt,azért okosodtam így is a "dicsőséges nyugatot" illetően.(ezt Marseillre meg az ott uralkodó körülményekre értem)még annyi, ezt a sok laikusnak írom(bár én is az vagyok), hogy mikor benn voltam érdekes én nem láttam vészomjas meg pszichopata gyilkosokat magam körül hanem csak "sima" katonákat akik azt szolgálják amire én is jelentkeztem...(amúgy tök fasza az egyenruhájuk így ránézésre,praktikusnak tűnt nekem) további minden jót.bocs hogy ilyen hosszú lett,köszönöm hogy elolvastad.(ilyen irományok után szoktak jönni a "még több kérdések" :-) ...

82.Airborne 2018.07.18. 20:19:33

Még valami.ha jelentkezel kb mindenki a felettesed lesz,szóval érdemes előzékenynek meg alázatosnak lenni,mert sztem itt a kicsit is meg kell idővel becsülni.meg szoktasd magad a mosogatáshoz,takarításhoz,wc pucoláshoz ha eddig nem tetted mert "fekete pólósként" fognak csináltatni ilyesmiket.nyelvet is érdemes tanulni,(lyutúb tele van oktatóvideókkal)számokat,irányokat,légiós becsületkódexet,rendfokozatokat,hétköznapi tárgyak neveit stb.
meg kezd el fokozatosan edzeni rá a testedet is hogy bírd ha felvesznek.sok sikert!!!

Balazs_ 2018.07.19. 22:54:14

@82.Airborne: kösz, hogy leírtad! Mit írtak a papírodra, végleges az elutasítás?

82.Airborne 2018.07.20. 15:29:39

Balazs_: szívesen.igazából nem kaptam papírt,kellett volna? a tiszt azt mondta angolul a kapuhoz kifele menet hogy "majd legközelebb".ha akarnék vajon jelentkezhetnék még? bár így is 31 voltam mikor jelentkeztem...

Dobri 2018.07.20. 16:06:21

@82.Airborne: Hát szoktak adni. :) Nagyon nagy összegben mernék arra fogadni, hogy nem tiszt kísért a kapuhoz és nem tiszt csináltatott veled húzódzkodást. ;)

82.Airborne 2018.07.20. 17:14:43

@Dobri: igen igazad van,csak nem igazán vágom az ottani rendfokozatokat,szóval értsd rá.caporal v.caporal chef esetleg e kettő fölötti rendfokozatúak lehettek.vajon miért nem kaptam papírt? :-) most már érdekel.esetleg van sejtésed?

komaro 2018.08.17. 21:50:20

@82.Airborne: Mennyi pénzt adnak naponta a felvételi alatt egyébként?

82.Airborne 2018.08.18. 17:26:55

@komaro: szia.én nem kaptam lóvét.

Csövesbánat fárajó 2018.08.20. 03:15:49

Az baj ha nem vagyok Hosszú Katinka a vízbe? Nem vagyok valami nagy úszó. Oda kell feltétlen?

T. Laca 2019.07.27. 12:00:27

@82.Airborne: Hali és igy tàvlatbol, kosz hogy "reagàltàl" ;)
Nem véletlen hogy a Légio nem pontositja miért is kuldtek el. Akit elbocsàjtanak, 99%-ban tudja miért...
Ha esetleg volt valami komolyabb egészségugyi problémàd (ha jol értettem még az egészségugyin bocsàtottak el), nem véletlen miért nem vettek fel - a gyalogos légios elég sok fizikai stressznek van kitéve, felesleges lenne olyat felvenni aki pàr honapon belul belerokkanna (francia szempontbol nézve, fizetni neki a rokkantnyugdijat) vagy, talàn, drogfuggo lenne.
Ahogy irtam, a hazugsàg orosz rulett - vagy elkapnak (és ez esetben az osszes tobbi, talàn valos àllitàsod is gyanus) vagy talàn nem - de még ha késobb is derul ki, elovesznek érte.
Vannak akik nem férnek be, legyen az egészségugyi, eronléti, pszy, IQ vagy biztonsàgi szempontbol is... ez van. De ha bàrmit is tanàcsolhatok, az vàltozatlan: légy oszinte. Tobb magyart (példaképp) dobtak ki az utobbi években biztonsàgin hazugsàgért mint bàrmi màs szempontért (és ezt biztos forràsbol tudom).

Tamás Molnár1205 2020.01.31. 20:55:55

Sziasztok.
Ha végig csinálod a kiképzést, akkor kötelezően szolgálnod kell? És ha igen mennyi időt?

Dobri 2020.01.31. 21:51:31

@Tamás Molnár1205: Ha végig csinálod a kiképzést, akkor kötelezően szolgálnod kell?
.......................
Nem! Kiképzés végén mikor harci ezredbe osztanak, akkor lehet kérni a leszerelést is.

És ha igen mennyi időt?
...................
Amennyi még vissza van a szerződésedből. Ezt mindenki a felvételi alatt írja alá, utána kiképzés, tehát a kiképzés végén olyan 5 hónap szolgálati ideje van az egyénnek, tehát még 4 év 7 hónapot.

NNoresz 2020.05.29. 17:10:44

Sziasztok !

Idén töltöm a 25. életévemet, van még esélyem bejutni ennyi idősen? Rendszeresen sportolok, nem iszom, nem dohányzom, stb. Nem tudom ezek mennyit számítanak.
Előre is köszönöm a válaszokat !

NNoresz 2020.05.30. 16:41:32

@Balazs_: Köszi a gyors választ Balázs !

Még annyi lenne a kérdésem, hogy az egyik térdem “kattog”, de már gyerekkorom óta, sportorvos sose minősítette sérülésnek, porc/szalag kopásnak, gyengülésnek. Ebbe bele köthetnek? Valamint annyi, hogy a születési anyakönyvi kivonatom magyar nyelven van, és régi. Megoszló dolgokat olvasok , hogy akkor most elég ha fél évnél régebbi, vagy ez mindegy?

Válaszod előre is köszönöm!

Üdv,
Norbi

Balazs_ 2020.05.31. 02:07:18

@NNoresz:

1. Az orvostól függ, hogy beleköt-e. A térdeket alaposan át szokták vizsgálni, ott nem szeretik a problémákat.
2. A születésiből bármikor kérhetsz másolatot a születési helyed Okmányirodáján. Az újakat már automatikusan franciául és angolul is kiadják. A legbiztosabb indulás előtt néhány héttel kérni.

Pongrácz Irén 2020.09.29. 05:20:59

15.év szolgálat után milyen járadékra és meddig vagyok jogosult? Köszönöm a jogi segitséget.

Dobri 2020.09.30. 16:33:38

@Pongrácz Irén: Mivel jó pár éve a nyugdíj korhatárt felvitték 17,5 évre, így mostanában a 15 év után nem jár semmi.

gnor 2020.12.01. 17:39:03

@Balazs_: Szia! Nem tudom hová tudnék írni ezért ide tenném fel a kérdésemet. Az azeri-örmény háborúról napvilágot látott cikkek hidegzuhanyként értek, mert azt mutatják hogy a világban a hadviselés amiről eddig is alig tudtunk valamit nagyon megváltozott és a drónok hatalmas szerephez jutottak. Mindeközben idehaza sok főtisztnek a legnagyobb gondja az hogy tártáska legyen az emberen a nem rendszeresített ám saját pénzen megvett málhamellény helyett, vagy hogy egy kiképzés szart se ér ha nincs kint a foglalkozásjelző tábla vagy az öltözet nem egységes.

Tudnál mesélni arról, vagy akár egy komplett bejegyzést írni arra vonatkozólag hogy a Légióban milyen ellentevékenységek léteznek a drónok ellen? Egyáltalán tanultatok bármiféle bevett módszert ellenük? Foglalkoznak ott ilyesmivel?

Az afgán és iraki USA műveletek óta már megjelentek a drónok de a mostani példa mégis teljesen új mert Azerbajdzsán mégsem az USA... Szóval tudtuk csak nem sejtettük...

Balazs_ 2020.12.02. 03:34:44

@gnor: A Légió nem nagyon foglalkozik drónok elleni védelemmel, ez a mellénk beosztott csapatlégvédelem dolga. Az ő feladatuk az elektronikai blokkolásuk és a légelhárítás is. Mi csak úgy reagálunk rájuk, mint bármely légitámadásra.

Az örmények ott szúrták el, hogy egy már 30 éve is elavult légvédelmet állítottak szembe mai fegyverekkel, így a végeredmény borítékolható volt.

Az viszont engem lepett meg, hogy valaki még tártáskát akar használni a 21. században, amikor már az afrikai milíciák is málhamellénnyel rohangálnak. Komoly gondok lehetnek néhány főtiszt fejében...

gnor 2020.12.06. 02:54:00

@Balazs_: Állítólag az új fegyverhez is gyártják már. Én nem tudom melyik légvédelem van felkészülve arra amit az azeri videókban látni. A drónok szinte észrevehetetlenek. Ha még hangsebesség felettiek is lennének akkor végképp semmi esély nem lenne ellenük. Sok videót megnéztem. Ezek távirányított tüzérséghez hasonlítanak leginkább. A sima "hasra vágom magam" itt nem jön be mert ez a repeszakna a fejed felett robban.
Ennyi videó után úgy tűnik hogy passzív védelem terén a személyi páncélzat és az álcázás lenne a leghatékonyabb illetve a kamu célmakettek tömeges alkalmazása.
süti beállítások módosítása