Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Idegenlégiós Blog

Egy magyar katona élményei a Francia Idegenlégióban, jelentkezéstől napjainkig. ********************************************************** A Vasihazafi végleg leállt technikai okok miatt, így itt indítottam újra a blogot. A régi oldalon nem tudok üzenni, ezért TŐLETEK KÉRNÉM, HOGY MONDJÁTOK EL MINÉL TÖBB ISMERŐSÖTÖKNEK AZ ÚJ OLDAL CÍMÉT, hogy valahogy a régi olvasóim idetaláljanak! Köszönöm!

Friss topikok

24. - Futás végkimerülésig

2014.07.26. 03:22 Balazs_

Másnap volt a 8000 méteres futás tesztje bakancsban, egyenruhában, 11 kilós hátizsákkal. Gyorsan kezdtem, túl gyorsan, főleg a másfél hetes kihagyásom tükrében. Féltávnál még az elsők között fordultam, de utána kezdtem fáradni, egyre lassultam, többen elfutottak mellettem, én meg csak azt vártam, hogy mikor lesz vége. Ennek ellenére, amikor az utolsó kb. 300 méterhez értem, elkezdtem sprintelni. Ezt nem kellett volna. Innentől már csak részletekre emlékszem: a célvonalat átlépve nem tudtam megállni a lábaimon, két bajtársam közrefogott, levették a hátizsákomat, majd leültettek egy nagy kőre, én meg csak azt ismételgettem, hogy jól vagyok. A sergent ezt ellenőrizendő megkérdezte, hogy hányadika van, én azt feleltem neki, hogy június 40. A júniust legalább eltaláltam.

Közben megérkeztek a magyarok is, és hoztak nekem vizet. Az utolsó helyezettre 16 percet vertem, ezalatt volt időm annyira regenerálódni, hogy a többiekkel együtt gond nélkül visszamehettem, de mindmáig ez maradt életem legemlékezetesebb futása. Az időeredményem (44 perc) jó lett, és a végkimerülésemért sem kaptam szemrehányást a kiképzőktől. A célba érkezés után van joga összeesni az embernek.

Következő napon volt a teszt a katonai akadálypályán, a 4 perc 40 másodperces eredményem nem volt valami fényes, de 5 perc alatt nem szívatták az embert. Délután írásbeli és szóbeli francia teszt volt, azon nem volt gond.

legio.akadaly_1.jpg

Nem sokkal utána minket, akik leadtuk a jogsinkat a jelentkezésnél Aubagne-ban, gépjárművezetés tesztre vittek. Szerencsére egy lengyel caporal-chef volt a vizsgáztatóm, aki amikor megtudta, hogy magyar vagyok elmosolyodott, azt mondta, hogy velünk nincs gond, és 500 méter vezetés után már konfirmálta is a jogsim. A román állampolgárságúakat végig kérdezte előtte egy rakás KRESZ-szabályról, a kínait meg az első hibáért megbuktatta.

Ekkor volt egy szekrényellenőrzés is, a caporalok elrejtett élelmet kerestek nálunk. Ekkor már mindenkinek volt valamennyi raktárkészlet a szekrényében, nekem például annyi, hogy a fél szakaszt meg tudtam volna etetni. De a caporalok csak a banánosokra voltak kíváncsiak, négynek le is foglalták a készletét. Vacsora után az egyik sergent elmondta, hogy a Légió nem éheztet senkit, ezért mind a négynek adott öt darab nagy konzervet (másfél kiló kaja fejenként), mi meg néztük, ahogy megeszik. A vacsora végén mind a négy sugárban hányt.

Következő rész: Itt

Ugrás a blog legelejére: Klikk ide

Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://francia-idegenlegio.blog.hu/api/trackback/id/tr236545585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bközép 2014.08.04. 20:15:45

Balázs a jogosítvánnyal kapcsolatban lenne 1-2 kérdésem:
Úgy csinálhatsz jogsit ott, ha jelentkezéskor leadod a civil jogosítványt?(vagy ha nem rendelkezel vele akkor is kérvényezheted?)
Ezt a leadott civil jogosítványt megkapod pl ha hazajössz szabadságra?
Mennyire veszed hasznát a légióban megszerzett jogsinak?(úgy értem hogy ezreden belül a katonai jogsival rendelkező ember mit-milyen alkalommal vezet?)

Balazs_ 2014.08.04. 22:23:28

Ha leadod a civil jogsidat, akkor fél órás konfirmációt csinálsz, és ha sikerül, megkapod a katonait. Ha nem adsz le semmit, akkor is elküldenek előbb-utóbb a 2 hetes vezetési tanfolyamra.

A leadott civil jogsit már az 1. évben visszakapod.

Hasznát veszed, mert a katonai alapján megkapod a civil francia jogsit is az adott kategóriára (és teljesen ingyen). Azt hogy ki mit fog vezetni a seregben, a parancsnokod dönti el.

bközép 2014.08.04. 23:37:47

@Balazs_: Köszönöm a gyors választ. Ha nem gond teszek még fel kérdést a későbbiekben :)

Tinman 2014.08.19. 09:43:06

"8000 méteres futás teszt bakancsban, egyenruhában, 11 kilós hátizsákkal. Az időeredményem (43 perc)"

~5 és fél perces km a fenti szerelésben? Ejha.
süti beállítások módosítása