Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Idegenlégiós Blog

Egy magyar katona élményei a Francia Idegenlégióban, jelentkezéstől napjainkig. ********************************************************** A Vasihazafi végleg leállt technikai okok miatt, így itt indítottam újra a blogot. A régi oldalon nem tudok üzenni, ezért TŐLETEK KÉRNÉM, HOGY MONDJÁTOK EL MINÉL TÖBB ISMERŐSÖTÖKNEK AZ ÚJ OLDAL CÍMÉT, hogy valahogy a régi olvasóim idetaláljanak! Köszönöm!

Friss topikok

82. - Afganisztáni veszteségek és jogosítvány páncélautóra

2014.08.25. 09:22 Balazs_

Visszaérkezésem után volt egy másfél napos gyakorlatunk a közeli kisvárosban, 25 kilométer éjszakai menetelés után városi harcoltunk és ellenőrzőpontokat építettünk ki, majd a nap végén bemutatót tartottunk a felszereléseinkből a civileknek.

A volt századom ekkor érkezett meg Afganisztánba, és egy hét után már el is szenvedte az első veszteséget. Az egyik sergent-chef, aki kiképzőm volt a CTE04-en, RPG-től súlyosan megsebesült az arcán, egy vajdasági szerb srácot (aki magyarul is beszélt valamennyire) pedig agyonlőttek. Este már égtek a gyertyák a százada üres épülete előtt, és valaki szerbül felírta a kőre, hogy „Isten veled, testvér!”

Szerb sajtóértesülések szerint a szabadkai srác bunyevác horvát származású volt. A bunyevácok horvát népcsoport a Bácskában. A Trianon utáni Magyarországon elsősorban Baja környékén, az ideiglenesen Szerbiához került Délvidéken főleg Szabadka, Zombor és Bács városokban és környékükön élnek jelentősebb számban. Hagyományosan római katolikus vallásúak. Nyelvük és szokásaik alapján megállapítható, hogy Dalmáciából és Hercegovina vidékeiről települtek be a török hódoltság alatt lévő Magyarország elnéptelenedett területeire. Korábbi források gyakran katolikus rácok néven különböztetik meg őket az ortodox szerbektől.  – a Szerk.

legio-mecses.jpgA spontán kegyeleti hely a mécsesekkel

Decemberben megkezdődött a szokásos karácsonyi jászolépítés. Az egyik angol srác ezt már nem várta meg, lelépett, és ha már nála volt, vitte magával a szakasza kasszáját is, ugyanis ő szedte a „tagdíjat”. Ez már a bajtársait is megviselte, fizethették be újra mind a négy hónapot.

A karácsonyi készülődésből szerencsére kimaradtam, ekkor tettem le a jogsit páncélautóra (PVP) az ezredben. Élveztem ezt a két hetet, a PVP-t könnyű vezetni, jól megy terepen és „véletlenül” úgy állt össze az autónk, hogy az oktató és mi hárman tanoncok is magyarok voltunk.

legio-david-goliat.jpgMagyar Dávid és horvát Góliát Castelben

A CP04-on megismert ukrán-zsidó is ott volt egy másik kocsiban, megint hozta a formáját. Már a második nap elégette a PVP fékjeit, mert egyszerre nyomta a féket és a gázpedált, majd másnap az éjszakai vezetést az árokban fejezte be, úgyhogy neki ott véget is ért a képzés.

A sportversenyekből is kimaradtam, kivéve a rögbiből, mert hiányzott egy ember, én meg akkor pont nem vezettem. Ekkor játszottam életemben harmadszor, de legalább méretre megfeleltem. A végén abszolút semleges eredményt értünk el, négy döntetlent kapott és szerzett gól nélkül. Azt mondták, nekem jól ment a játék, ezen én lepődtem meg a legjobban, mert nem is tudok rögbizni. Szerencsére a többiek se nagyon.

Következő rész: Itt

Ugrás a blog legelejére: Klikk ide

Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://francia-idegenlegio.blog.hu/api/trackback/id/tr486632869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bközép 2014.08.25. 23:15:43

Balázs, tudom nem tartozik ehhez a részhez, de azért megkérdem úgy is elég "csönd" van itt mostanában.
A GCM érdekelne kicsit bővebben, hogyan lehet bekerülni oda, mik a feltételek, ha jól tudom a 2REG-en belül van, de melyik század alárendeltségében, hány fő alkotja, milyen feladatkörei vannak? Meg láttam videót, ahol elvileg ők ejtőernyőznek- ezek szerint kapnak ejtőernyős kiképzést, ez hol Calviban? És akkor ők is viselik a parachute brevet-et?

norbonc 2014.08.27. 11:22:47

Bocs,hogy én válaszolok...Balázs előtt,de szerintem a GCP-re gondolsz,ami a 2REP-en belül van.Ők az ejtőernyős ezred a Légión belül és Calvin állomásoznak.

norbonc 2014.08.27. 11:25:04

Ha jól tudom,az egyik feltétel,hogy minimum caporal renfokozattal rendelkezzen a jelentkező.

norbonc 2014.08.27. 11:30:09

Most nézem.Van GCM is, a 2REG-en belül...csak arról még nem olvastam/hallottam eddig.szóval elnézést az "okoskodásért".

Balazs_ 2014.08.27. 12:59:46

@bközép:
Ők a hegyi kommandó, főleg az ellenséges vonalak mögötti/saját csapatok előtti felderítés és rajtaütések a dolguk. Minden hegyi alakulat katonái részt részt vesznek benne egy rajjal vagy szakasszal, közvetlenül a hegyi dandár irányítása alatt állnak, nem a Légió alatt.

A 2REG egy rajt (kb 10 fő) ad a közösbe, legalább caporalként kell jelentkezni, utána jön egy hosszabb felvételi időszak. Ők is ejtőernyőznek, viselik a jelvényt és kapják rá a pótlékot is.

Kronenbourg 2014.08.27. 20:02:24

@Balazs_:
Komoly utánpótlási gondokkal küzdhetnek. :)

Balazs_ 2014.08.28. 12:37:00

@Kronenbourg:

Ide szinte mindig van szabad hely.

Kronenbourg 2014.08.28. 18:25:46

@Balazs_:
Lol, ennyire nem érdekel senkit?

Balazs_ 2014.08.29. 11:53:54

@Kronenbourg:
Keményen megszűrik őket a felvételin, aztán a kiképzésen is sokan kiesnek.
süti beállítások módosítása