Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Idegenlégiós Blog

Egy magyar katona élményei a Francia Idegenlégióban, jelentkezéstől napjainkig. ********************************************************** A Vasihazafi végleg leállt technikai okok miatt, így itt indítottam újra a blogot. A régi oldalon nem tudok üzenni, ezért TŐLETEK KÉRNÉM, HOGY MONDJÁTOK EL MINÉL TÖBB ISMERŐSÖTÖKNEK AZ ÚJ OLDAL CÍMÉT, hogy valahogy a régi olvasóim idetaláljanak! Köszönöm!

Friss topikok

106. - Karácsonyi ajándék az iszlamistáktól

2015.01.07. 14:56 Balazs_

A karácsonyi sportversenyekre az állandó elfoglaltság miatt nem tudtunk készülni, meg a parancsnokság nem is vette komolyan a dolgot. Ennek köszönhetően a focira kétszer annyian érkeztünk, ahány hely a keretben lett volna. Még kijelölt csapat sem volt, nem hogy bármilyen összeszokottság. Az első meccset még így is nyertük, aztán a nepáli caporal-chef elkezdett szövetségi kapitányt játszani, természetesen a saját honfitársai javára (ezek a falábúak egyébként is mind Beckhamnak hiszik magukat, csak mert egyszer megszállták őket az angolok), én meg ezt meguntam és otthagytam az egészet. A következő két meccset elvesztették, aztán meg szóltak, hogy mégis jobb lenne, ha játszanék. Az utolsó két meccs eredménye egy győzelem és egy vereség volt. 5-ből csak 2 győzelem, de ezeket pont a másik két harci század ellen értük el, ez tompított valamelyest a kudarcon.

Másnap a kötélmászó csapatban voltam benne, itt 15-en másztunk fel a 6 méteres kötélre váltóban, csak a kezünket használva. Mivel a leérkezés is beleszámított az időbe, születtek extrém megoldások. Én végigcsúsztam lefele a kötélen, egy magyar caporal egy másik századból meg egyszerűen leugrott a tetejéről és a gumiszőnyegen kigurulta az esést. Ennél gyorsabban már nem lehetett megoldani a dolgot. A végén másodikok lettünk a 6 század közül.

A szakasz az utolsó simításokat végezte a karácsonyi jászlunkon (terepasztalunkon), amikor az Iszlám Állam helyi szimpatizánsai aktivizálták magukat. Először egy néger támadt egy rendőrörsre egy szál késsel (túl sok Rambót nézhetett), ezt agyon is lőtték. Majd ketten is felhajtottak a járdára gyalogosokat gázolni sűrű „allah akbar” kiáltozások közepette. Karácsony előtti este jelentették be, hogy lefújják a szabadságunkat, helyette Párizsba megyünk őrjáratozni a terrortámadások elhárítására. Sokan bukták a már megvett repülőjegyüket. Az ünnepi vacsorán olyan volt a hangulat, mint egy kriptában, ez azért utána oldódott az alkohol hatására.

dscn0271x.jpgA jászol

Rá két napra értünk Párizsba, itt kiderült, hogy csak egy hetet maradunk. Az én rajom a Sacré Coeur bazilikánál és mellette a Montmartreon járőrözött, ami terroristák helyett csak turistákkal volt tele, így nem volt sok izgalom. Hogy ne unatkozzunk, a rendőröknek segítettünk az illegális árusokat hajkurászni, meg a rendőrségi rádiózást hallgattam. Mint a Kékfény élőben: rivális bandák csaptak össze vasrudakkal, rivális bandák lőtték egymást félautomata fegyverekkel, Abdullah Kalasnyikovval ment a gyerekeiért az iskolába, és így tovább. A bandák valószínűleg 5-ös Iphone gyűjtő versenyt is rendeztek egymás között, mert a legtöbb turistát ettől szabadították meg.

sacre_coeur.jpgA bazilika

A francia lakosság nagyon pozitívan állt hozzánk, megköszönték, hogy itt vagyunk, boldog új évet kívántak, árengedményt kaptunk az éttermekben, volt aki csokit is hozott nekünk. Itt nem volt sok bevándorló, így beszólás meg balhé sem. Amikor véget ért a küldetés, pótoltak valamit a szabadságból is, egy hetet kaptunk.

FRISS: Most, a poszt kirakása előtt egy órával érkezett a hír, hogy mégsem úszta meg Párizs terrortámadás nélkül. Egy szerkesztőséget támadtak meg gépkarabélyokkal felfegyverkezve, valószínűleg három muszlim fegyveres. 12 halott, köztük 2 rendőr. Ha ott lettünk volna, akkor sem érintett volna minket közvetlenül, ott nem volt katonai jelenlét.

KÖZLEMÉNY: Ezzel a résszel időben utolértem magam, így már nem tudok 1-2 hetente új bejegyzést kirakni. Új rész akkor lesz, ha történik velem annyi megírnivaló dolog.

Karácsony a légióban: Klikk ide (rólam írták)

Következő rész: Itt

Ugrás a blog legelejére: Klikk ide

Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://francia-idegenlegio.blog.hu/api/trackback/id/tr97050291

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.01.07. 18:26:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.01.07. 16:52:25

Gondolom akkor most az "Alerte écarlate" fokozat lépet életbe...

Korábban írtad, hogy a vigipirate alatt éles lőszer nélkül áltatok kinn. Ebben az esetben elég előnytelen lett volna össze futni velük. Vagy most már eleve magasabb volt a készültségi szint és ennél fogva éles lőszert is kaptatok?

Az új oldalhoz meg gratulálok.

Balazs_ 2015.01.07. 17:51:23

@Combat Gear Admin:
Kösz!
Azt biztos nem én írtam, nálunk minden vigipirate alatt volt éles lőszer. A különbség annyi volt, hogy vagy a fegyverbe betárazva, vagy csak a málhamellény zsebében.

Dobri 2015.01.07. 18:06:58

@Combat Gear Admin: A vigipirate "Alerte attentat" fokozatát léptették érvénybe Ile de France-ban. Párizs és a környező megyék. Tavaly változtattak a fokozatokon, volt vagy 5, és most lett kettő. Ez a max. Vigipirate alatt mindig van a katonáknál éles lőszer, de mint Balázs is írta, nem mindig volt a fegyverben a tár.

Macce 2015.01.07. 18:36:26

Decemberben voltam kint pár napot Párizsban, pont a Sacré Coeur-nél akartak betámadni minket a negrók, a körhinta melletti lépcsőn. Érdekes egy vidék az.

Kronenbourg 2015.01.07. 21:02:50

"Egy szerkesztőséget támadtak meg gépkarabélyokkal felfegyverkezve, valószínűleg három muszlim fegyveres."

Magyar Iszlám Közösség: a terroristának a terror a vallása

Ez nem az Iszlám - szögezte le közleményében a Magyar Iszlám Közösség a párizsi merénylet kapcsán.

Mint írták, ez a tett szörnyű, és minden normális ember elborzad tőle, mint ahogy minden terrorcselekmény az, bárkinek vagy bárminek a nevében követik is el.

"Nem győzzük elégszer, újra és újra elmondani, hogy attól még nem muszlim egy terrorista, hogy az Iszlámra hivatkozva követ el bűncselekményt. A terrorista az terrorista, a terroristának a terror a vallása. Nem győzzük elégszer, újra és újra elmondani, hogy az Iszlám alapjában véve és általánosságban is tiltja a terrorizmust, annak minden formáját, történjen az emberek vagy akár tárgyak, épületek ellen… a Korán szerint (5:32), aki megöl egy ártatlant, az olyan mintha az egész emberiséget ölte volna meg. Még háború idején is tilos a civileket megölni, vagy akár még egy fát is ok nélkül elpusztítani. Legalábbis az Iszlám szerint. De a terroristáknak a terror a vallása".

Emlékeztettek, hogy az iszlám vallásban a tettesek büntetése halál lenne, ami véleményük szerint kijár minden terroristának, aki ártatlan embereket öl meg! Közösségük elítél minden terrorcselekményt, bárki is követi azt el el.

Egyúttal együttérzésüket fejezték ki a legyilkoltak családtagjainak és Franciaország népének is, és aláhúzták, hogy ez a cselekmény a muszlimoknak árt a legtöbbet.

Sátán meg a Jocó 2015.01.08. 09:16:39

@Kronenbourg: Ha már a Koránt idézzük, akkor miért nem kérdezi meg semelyik újságíró, hogy a pl a 4:47 mire utal: "Amikor összetalálkoztok a hitetlenekkel, vágjátok el a torkukat..." . Ja, hogy ha két ellentétes vers van a Koránban a később keletkezett felülírja a korábbit és pechünkre az előbb idézett vers későbbi, mint a cikkben idézett, amit Mohamed állítólag akkor kapott kinyilatkoztatásként, amikor még gyenge volt - valahogy erről nem beszél semelyik muszlim közösség. Tehát a terrorra buzdító versek felülírnak minden békésnek mondott verset.
Gratulálok a Kettős Mércének, hogy egy vallási köntösbe bújtatott totalitárius ideológiát - iszlám -véd!

AdmiralKex 2015.01.10. 09:21:42

@Sátán meg a Jocó:
(„Amikor összetalálkoztok a hitetlenekkel a csatamezőn, vágjátok el a torkukat!” – Korán 47:4)

Ne magyarázzuk félre: CSATAMEZŐN!!!

2015.01.10. 09:46:53

@AdmiralKex: ez azért fordításfüggő is gondolom, kicsit keresgélve a neten többféle fordítás található meg, és gondolom a régi szöveget mindenki úgy értelmezi ahogy neki jól esik. A radikális és a mérsékelt muszlim is másképp. A harc meg egy radikálisnak nem csatamezőt jelent, hanem dzsihádot...

"So when you meet those who disbelieve [in battle], strike [their] necks until, when you have inflicted slaughter upon them,..." Sahih International

"So, when you meet (in fight Jihad in Allah's Cause), those who disbelieve smite at their necks till when you have killed and wounded many of them,..." Muhsin Khan

Persze nem magával a muszlim vallással van a baj, hanem a radikálisokkal (persze tegyük hozzá hogy több fokozata van a radikalizmusnak, én nem csak a terroristákat, hanem azokat a muszlimokat is ide értem, akik nem képesek a normális együttélésre és a máshogy gondolkodók elfogadására, csak olvassatok bele pl. egy német újságba, példa van elég...).

Több ok miatt is a jövőben egyre több fiatal fog radikalizálódni nyugat EU országokban, tehát egyre több terror cselekmény is várható. Ez tovább erősíteni fogja a muszlim ellenességet (ld. PEGIDA, stb.), és meg is van egy szép kis öngerjesztő folyamat...
Volt egy érdekes cikk valahol, most nem találom, de a konklúzió az volt, hogy a radikális iszlámot csak a mérsékelt iszlám tudná megállítani, saját maguk közt elrendezve. Enélkül rossz lesz nekünk, de a muszlimoknak még inkább itt az EU-ban a közeljövőben.

Balazs_ 2015.01.10. 16:25:56

@Kronenbourg: Ha a kezüket kell mosni, akkor ilyen részeket idézgetnek a Koránból. Ha meg jihadot kell hírdetni, akkor majd másik oldalról idéznek.

A mi kulturánk nem fér meg az iszlám mellett (se az egyéb 3. világbeli bevándorló mellett). 1300 éve öljük egymást, nem most fog kitörni a béke. Mondjuk a mindent agyatlanul fikázó firkászokról is megvan a véleményem, egyik félért sem ejtettem könnyeket.

ukran47 2015.01.11. 11:32:55

@Balazs_:
A kultúrák összeférhetetlenségéről egyből ez jutott az eszembe.
www.youtube.com/watch?v=KYd7pPnfVIA
Zohan mama kijelentése :D

A firkászok? Nekem is van róluk véleményem főleg a francia firkászokról, mert azt hiszik mindent megtehetnek a sajtó szabadság nevében.

Amúgy meg édes mind1 h ki mit idéz a Koránból. Mert a legtöbb afrikai és közel keleti gyűlöli a nyugatiakat. Nem azért mert, tetűnk vagy nem tetűnk valamit, hanem azért mert vagyunk akik vagyunk. Hitetlenek vagy csak értetlenek. Hisz értetlenül állunk az olyan esetek fölött, mint amikor egy gyereknek(10-12 éveseknek) lőfegyvereket ajándékoznak, vagy elviszik ilyen idősen harcoló katonáknak őket. És a többi és a többi......

Balázs ! Milyen most a helyzet/ hangulat köztetek (mostani "banzáj" miatt) ? Tereppénzeket megkaptátok ?
Gondolom most a "pakik" nem szólogatnak be a járőrözés közben.Vagy igen ? (104. poszt)

Kronenbourg 2015.01.11. 13:35:01

@Balazs_:
Je ne suis pas Charlie. Saját maguknak gyártottak ellenséget, ahogy a nyugati politikai elit szokta. A szerdai terrormerénylet legyen figyelmeztető jel arra nézve, hogy hol tart ma Európa! A multikulti és a libsi demokrácia megbukott. Nem tudunk és nem is akarunk együtt élni.

Eddie 2015.01.11. 17:31:26

@Kronenbourg: Nem bukott meg a multikulti! Csak mind a két félnek be kéne tartani bizonyos játékszabályokat! Többek között figyelembe kell venni azt, hogy a másik csoport mire érzékeny! Nem tudom a megtámadott újságírók jó képet vágnak ahhoz, hogy ha folyamatosan a nekik legszentebb valakit vagy valamit (isten,haza,család) gúnyolják eléggé obcén módon! Persze az erre adott reakciót is maximálisan elítélem! Tudnánk együtt élni, csak sokan nem akarnak!

inagy9 2015.01.11. 17:47:47

Most jelenleg hol vagy?
Mikor mentél először haza illetve milyen gyakran mehetsz?
Meg van engedve mobiltelefon és laptop használata?
Az elején elég sok verekedésről írtál... tényleg agyonverik ott az embert?
Kb. mennyi fekvőt nyomatnak le egyhuzamban?
Muszáj ott maradj 5 évig, merr hallottam olyant, hogy 2 év után hazament.
3-4 év alatt mennyit lehet keresni?
Bocsi a sok kérdésért, remélem válaszolsz.
Kitartást és sok sikert!

Dobri 2015.01.12. 10:00:19

@inagy9: Tudom, hogy nem nekem címezted a kérdést, de pár dologban azért én is tudok infóval szolgálni.

- Most jelenleg hol vagy? Majd válaszol.
- Mikor mentél először haza illetve milyen gyakran mehetsz? Majd válaszol, mert az én infóim erről a témáról régiek és szerintem már nem is jól.
- Meg van engedve mobiltelefon és laptop használata?Meg, de remélem kiképzésen azért nem! :)
- Az elején elég sok verekedésről írtál... tényleg agyonverik ott az embert?Nem.
- Kb. mennyi fekvőt nyomatnak le egyhuzamban? Amennyit mondanak. :) Pl. 20,25,50. De volt olyan szakaszparancsnokom akivel a reggeli futás és nyújtás utáni erősítések alkalmával ha levette a karóráját, akkor tudtuk, hogy 100 lesz, de ő is csinálta velünk.
- Muszáj ott maradj 5 évig, merr hallottam olyant, hogy 2 év után hazament. Nem muszály. Te úgy hallottad, hogy két év után hazament, a légióban meg úgy tudják, hogy két év után megszökött. :)
- 3-4 év alatt mennyit lehet keresni? Bruttó 1500 euró/hó x 36 vagy 48 az biztos. Külszolgálat meg a duplája kb.

inagy9 2015.01.12. 19:46:49

Köszönöm a választ.
Azonban akiről én tudok meg sérült gránát által. Még a repülőn is egyenruhában kellett haza jöjjön. 2 ev után. Semmi esetben sem lehetséges ez?
És a 4 hónapos kiképzés alatt bármikor el lehet hagyni a légiót?
Illetve milyen gyakoriak a társak közti bunyók és az, hogy a tisztek vesznek kezelesbe?
Lelkileg hogyan lehetne egy kicsit is felkészülni erre?

Balazs_ 2015.01.12. 20:59:07

@ukran47: A tereppénzt februárra ígérik, de hiszem, ha látom. A támadáson nem lepődtünk meg, már egy ideje a levegőben lógott. Csak a politikusok nem akarták észrevenni mi megy itt, az eddigi támadásoknál kiegyensúlyozatlan személyekről meg mentális problémásokról locsogtak. Hát erre már ezt nem tudták ráhúzni.

@inagy9:
1. St Christolban.
2. Fél év után. Első évben 15 nap szabi jár, 2. év 20 nap, 3. év 35 nap, utána 45 nap. De harci században annyi szabid van, amennyit kiadnak belőle.
3. Igen, de csak ha az ezredbe kerültél.
A többit Dobri már megválaszolta.

Néhány pofonból meg nem értem, mért csinálsz ilyen nagy ügyet. Még senki nem halt bele.

Dobri 2015.01.13. 10:29:38

@inagy9:
Azonban akiről én tudok meg sérült gránát által. Még a repülőn is egyenruhában kellett haza jöjjön. 2 ev után. Semmi esetben sem lehetséges ez?
....................
LOL! Ha megsebesülsz akkor a gyógyulás után visszamész a századodba vagy egy másik harci századba az ezrededen belül, ha továbbra is alkalmas vagy a harci századra való szolgálatra. Ha nem vagy alkalmas, akkor eltesznek egy kiszolgáló századba. Ha a további katonai szolgálatra vagy alkalmatlan, akkor ott hiányzik pár fontos alkatrészed, tehát leszerelnek. Miután leszerelnek civil leszel, tehát mi a bánatért kellene egyenruhában utaznia, ami számára már tiltott! Hiányzik valamilye? Mert ha nem, akkor nagy összegben mernék arra fogadni, hogy csak mesél.

És a 4 hónapos kiképzés alatt bármikor el lehet hagyni a légiót?
..............
Igen, bármikor lehet kérni, hogy leszereljenek. De meg is lehet szökni.

Illetve milyen gyakoriak a társak közti bunyók és az, hogy a tisztek vesznek kezelesbe?
...............
Változó az elfogyasztott alkohól mennyiségétől. Egy tiszt nem fog megütni! Nincs is sok belőlük, meg jobb dolguk is van, mint a hülyékkel foglalkozni. Arra ott vannak az altisztek. De ők se vesznek kezelésbe, ha nem vagy hülye és azt teszed amit kell. Azért néha bele lehet szaladni egy-két gyomrosba, de az meg egy une claque de bon fonctionnement. :)

Lelkileg hogyan lehetne egy kicsit is felkészülni erre?
.................
Járj el igazi késdobáló kocsmába kötekedni.

ukran47 2015.01.13. 12:44:07

@Dobri:
une claque de bon fonctionnement: megfelelő müködés pofonja ? :D

ukran47 2015.01.13. 12:57:09

@Balazs_: Remélem megkapjátok a juttatásokat, de iszonyatosan illúzió romboló ez a szarakodás :/!!

Szerintem mindent tudtak csak nem akartak pánikot.

A lényeg ha esetleg ehhez hasonló esemény lesz, ne adjatok melót a szanitéceknek :)

inagy9 2015.01.13. 14:59:19

Értem, Köszönöm.

sweey01 2015.01.13. 19:31:36

Szia Balázs! Sikerült végig olvasnaom a blogod. Nagyon tetszik. Lenne egy kérdésem a francia nyelvvel kapcsolatban. Te milyen gyorsan tudtál hozzászokni? Mostanra már rendesen tudsz kommunikálni franciául?

2015.01.15. 16:47:39

@sweey01: igen, erre én is kíváncsi lennék. Továbbá a kommunikáció az csak egy része a történetnek, az írás/olvasás milyen szinten megy franciául?

Balazs_ 2015.01.17. 16:11:31

Nincs egy olyan pont, amikor egyszer csak kijelentheted, hogy már tudsz franciául. Folyamatosan ragad rád a nyelv. 3 év után elbeszélgettem bármiről civilekkel is, de perfekt soha nem leszek.
Írni/olvasni jobban tudok az itteni átlagnál, mert olvasok francia könyveket. De az meglátszik mindenkin, hogy nem tankönyvből tanultuk a nyelvet.

Most aki él és mozog a francia hadseregben, kint van az utcákon. Nekünk is lefújták a 4 hetes hegyi kiképzést és járőrözünk helyette.

inagy9 2015.01.19. 15:18:05

Nagyon jó a blog, mikor várható a következő rész? Élvezettel olvasom őket.

Balazs_ 2015.01.22. 16:46:35

@inagy9: Ezzel a résszel értem utol magam a blogban, űgyhogy következő rész csak akkor lesz, ha történik velem egy teljes bejegyzéshez elég dolog.

JanaJ 2015.01.23. 18:41:56

Asszem jobban végződött volna ez az agymenés, ha jár arra egy 3 fős katonai járőr. :-(

Rico69 2015.01.25. 02:51:54

Dobri

Megy most az indexen megint egy showműsor, de emiatt olvasgattam a CEA-ról, azt irják hogy a section tireur d'elite-jében a Hécate meg az FrF2 van lövészpárba állitva. Ez korrekt ?
Nekem ez egy kicsit fura.

Dobri 2015.01.25. 08:15:07

Les opérations menées au Liban puis en ex-Yougoslavie ont forcées les états-majors à en prendre en considération un nouveau risque, le sniping sauvage. On a donc vu apparaître d'abord dans les unités spéciales puis dans l'infanterie des fusils de précision de gros calibre (12.7mm) afin de contrer cette menace (des membres du 8ème RPIMA ont été vu avec des Mac Millan en 1994 à Sarajevo).

Il a été ainsi décidé de se doter rapidement d'une arme de ce type, et mandat fut donné à la société PGM basée en Savoie et qui avait créée l'Ultima Ratio de développer un fusil en calibre 12.7 qui équiperait des groupes TE des compagnies d'infanterie.
En 1998, les premiers exemplaires des PGM Hécate 2 ont été livrés aux régiments d'infanterie.
Les groupes TE affectés alors dans les compagnies ont généralement un effectif de 0/1/2 avec un chef de groupe et 2 tireurs. Leur efficacité est relative et ils sont surtout considérés comme un fardeau, affectés en section d'appui, ils ne sont guère utilisés car peu de chefs s'y intéressent.
Mais à partir de 2001, les premières section de tireurs d'élite sont créées et regroupées au sein des compagnies d'éclairage et d'appui avec pour nouvelle mission de conduire l'instruction des groupes TE qui seront toujours détachés dans les compagnies lors des opérations. C'est une évolution majeure, puisque l'on crée une véritable structure de Tireurs d'Elite qui diffère complètement des tireurs de précision affectés dans les sections de combat.

Aujourd'hui, le statut des TE a encore évolué avec, en novembre 2005, la refonte de leur manuel d'emploi et la fin de l'idée des groupes systématiquement détachés dans les compagnies (fin des sections d'appui).

Une section TE est composée de 4 groupes et d'un élément de commandement.
Un groupe TE est compose de 2 binômes et d'un chef avec éventuellement un homme en plus pour la sécurité.
Une équipe TE est composée de 2 hommes, un tireur et un chef d'équipe dont le rôle est d'observer et de désigner les objectifs au tireur en fonction des ordres du chef de groupe.
Les missions de l'équipe sont principalement de surveiller, de neutraliser et de détruire.
Les TE sont généralement projetés en mission à chaque départ car c'est aujourd'hui un élément important dans le travail de renseignement et de dissuasion.
EQUIPEMENT :
Chef d'équipe (caporal ou caporal chef):
- Famas + FR F2
- Jumelles télémètre Vector + station météo
- Poste individuel PR4G
- Matériel d'observation de nuit
- Matériel de vie en campagne et outillage

Tireur (de soldat à caporal):
- FR 12.7 (appelation règlementaire de l'Hécate II)
- Pistolet (l'utilisation du Famas est à l'étude)
- Tables de tir
- Matériel d'observation de nuit
- Matériel de vie en campagne

SELECTION & FORMATION:
Le SIGYCOP exigé est le suivant
S2 I2 G2 Y2 C2 O2 P2

Dans certaines unités il n'y a pas de tests de sélection. Les personnels sont choisit par rapport à leur dossier au sortir des classes. Ils font généralement partie des 5 premiers, sont sportifs, intelligents et ayant du caractère, prenant des initiatives, et rustiques, bref de bons soldats!
Ils vont alors passer leur FA TP (formation d'adaptation tireur de précision) qui est la première sélection. C'est la même formation que pour les tireurs de précision des compagnies.
Elle dure 5 semaines (généralement les futurs Tireurs de Précision des compagnies sont également formé durant cette période) avec à chaque fois un maximum de 10 stagiaires.
Pendant toute cette formation, les apprentis TE vont effectuer de nombreux tirs au FR F2 à toute distance, par tous les temps, après efforts... Ils vont par ailleurs effectuer de nombreuses marches d'orientation de nuit, des exercices d'observation, de mémorisation et de camouflage. Ils vont également recevoir des cours de balistique, de combat ou encore de transmission.

A l'issue de cette formation, ils vont attaquer le certificat TE et recommencer le même type de programme mais avec le fusil PGM.
La formation dure 8 à 10 semaines durant lesquelles les stagiaires vont faire beaucoup de tir au PGM et au FR F2, de marches d'infiltration et de courses d'orientations, d'exercices de camouflage, d'observation-mémorisation. Ils reçoivent des cours sur le combat, l'identification, le renseignement et les techniques spécifiques au travail de TE, et finissent généralement par une campagne de tir au camp du Larzac (CEITO) afin de valider leur certificat.
Durant toute leur formation, les stagiaires sont parrainés par l'encadrement de la section afin d'apprendre au maximum en contact avec les titulaires.

Par la suite, en section le TE va effectuer beaucoup de tir avec toutes les armes, entretenir très régulièrement sa condition physique et morale par des séances de sport nombreuses et des sorties terrains à thèmes régulières, travailler ses connaissances par des cours et des exercices de drill.

KonDocs 2015.01.25. 10:43:15

Szia Balázs:)
Gratulálok a bloghoz és az élményekhez egyaránt!
Lenne pár kérdésem feléd vagy Dobrihoz:)

1.Mik a feltételek az adott rangok megszerzéséhez (kiképzésen keresztül): Caporal, Caporal-Chef, Adjuant, Adjuant-Chef ?

2.Az érdekelne hogy miután te Caporal lettél...kapod-e még az ingyen ellátást? Ha nem akkor mikortól vonják meg és mennyit vonnak le érte?

3.Amikor megkaptad a Afganisztáni Missziód, arra hogyan lettél kiválasztva? Szolgálat ideje alatti teljesítményed által? Vagy hogy?

Én 2016 Februárjába akarok menni ki, és ha szerencsémre felvesznek remélem majd 1x találkozunk véletlen vagy spontán:) Csak így tovább

Dobri 2015.01.25. 11:01:06

@KonDocs: Mik a feltételek az adott rangok megszerzéséhez (kiképzésen keresztül): Caporal, Caporal-Chef, Adjuant, Adjuant-Chef ?
..............
Tizedes: kb. 3 év szolgálati idő környékén küldenek el a tizedes tanfolyamra.
Szakaszvezető: Jelentkezésnél kitöltött iq teszten elért pontjaid( 12 alatt van) nem teszik lehetővé, hogy altiszt legyél. Tehát ez egy zsákutca. Persze van kivétel is. Balázzsal közös magyar ismerősünk. Okos, de nem akar altiszt lenni valamilyen oknál fogva. Kérheti ha kevés egy új teszt írását ha már szakszi és ha megfelelő, akkor mehet altiszti tanfolyamra.
Zászlós és törzszászlós, pedig tanfolyam által, de azok már nem a légióban vannak, hanem közösen a franciákkal.

Az érdekelne hogy miután te Caporal lettél...kapod-e még az ingyen ellátást? Ha nem akkor mikortól vonják meg és mennyit vonnak le érte?
.................
Tizedesként minden ingyenes. Szakaszvezetőként kezdesz fizetni bizonyos szolgáltatásokért. Szakaszvezetőnek meg a 7 éve szolgáló tizedeseket léptetik el.

Amikor megkaptad a Afganisztáni Missziód, arra hogyan lettél kiválasztva? Szolgálat ideje alatti teljesítményed által? Vagy hogy?
......................
A légióban, mint az egész francia haderőben nem úgy válogatják össze a külszolgálatosokat. Kivétel ha kiképzőnek kell menni. Jön a parancs, hogy ez a század ide megy, a másik meg amoda. Ekkor az egész század megy, parancsnoktól az utolsónak érkezett kopasz légiósig bezárólag.

KonDocs 2015.01.25. 11:13:42

Köszönöm a válaszokat:)
Még annyit hogy én majd Párizsba akarok menni...se francia se angol tudásom(angol egy pici de az lényegtelen)..mennyi az esélye hogy Fort de Nogent-ben van magyar altiszt vagy tiszt?
Meg persze visznek tovább Aubagne-ba..ott mennyi az esélye?

Rico69 2015.01.25. 13:02:54

@Dobri:
Ok, köszi.
Az érdekelt, hogy a 2 fő hogy oldja meg a saját közelvédelmét, mert a PGM+lőszer szerintem nem kis súly,ott gondoltam, hogy egy pisztoly lesz, az FrF2 se egy kis puska, azon gondolkodtam, ő miért nem kap egy modernebb, félautomatát,egy hk417 est vagy egy hosszabb csövű SCAR-t valamilyen kombinált optikával, de akkor ezek szerint van egy FAMAS- a.Gondolom a lövész lő mindkettővel célpontra, a chef a spotter, illetve ő a védő a FAMAS-al, letaposásnál meg választ a kettő között. Bár azt se tudom, hogy pld a REI- nél, ez a group mozog e önállóan, vagy csak századdal, ill magával az ezreddel együtt.

Dobri 2015.01.26. 20:01:18

@KonDocs: mennyi az esélye hogy Fort de Nogent-ben van magyar altiszt vagy tiszt?
.............
Altiszt - nagyon kicsi
Tiszt - semennyi

Meg persze visznek tovább Aubagne-ba..ott mennyi az esélye?
...............
Altiszt - 100%
Tiszt - semennyi, mert ilyen most nem létezik.

Felvételiztetést szakaszvezetők végzik, és lehet, hogy Párizsban is van magyar. Aubagne-ban meg szintén lehet, hogy van. A Gestaponál majd úgyis magyar altiszttel fogsz beszélni.

KonDocs 2015.01.27. 00:47:23

Mire mennék nélkületek:D 1000 Köszi :D

kawasakikx250f 2015.02.18. 19:51:32

Sziasztok!Olvastam valahol,hogy Párizsban kevésbé szigorú az egészségügyi vizsgálat.Van ennek bármi igazság alapja?Vagy mindenképp lesz még egy Aubagneban is?Ha nem lenne még egy orvosi Aubagneban akkor inkább Párizsban próbálkoznék.Előre is köszi az esetleges válaszokat!

Dobri 2015.02.18. 20:18:07

@kawasakikx250f: Igen, ott tényleg lazább! Aubagne-ban van az alapos orvosi vizsgálat, míg a többi jelentkezési helyen csak egy gyors felszínes, hogy a selejtet minél hamarabb kiszedjék. Minek rá pénz költeni, ha ha már az elején is el lehet zavarni?!

kawasakikx250f 2015.02.18. 20:33:07

Akkor ha jól értem az aubagnei alapos mindenképp van.Szóval ha Párizsba jelentkezek akkor csak annyit érek el,hogy lesz egy lazább orvosi a szigorúbb előtt.Köszi a választ!

Király Ákos 2015.02.20. 17:29:58

Balázs a légión belül milyen szabadidős sportokat lehet folytatni ? thai boksz ,kondi ilyesmire gondolok

Dobri 2015.02.21. 09:49:45

@Király Ákos: Mivel a katonáknál munkahelyi követelmény a jó fizikai kondi, így talán nincs is olyan laktanya a földön, amelyikben ne lenne edzőterem. Ez alól az idegenlégió se kivétel. Tehát konditerem van. :) Mindegyik laktanyában lehet szabadidőben valamilyen küzdősportot/kat művelni. Valamelyikben lehet ejtőernyőzni, búvárkodni, triatlonozni, kerékpározni, falat mászni, meg a jó ég tudja, hogy mit nem! :) Ha olyan laktanyában van az ember, ami egy városban vagy a szélén van, akkor meg csak a város lehetőségei szabnak határt. Pl. 2REI Nimes-ben a városban van bent, 130-140ezres város, a fantáziádra bízom, hogy hány féle sportolási lehetőség lehet egy akkora városban. Volt egy román szakasztársam, aki a városi jégkorong csapatban játszott.
süti beállítások módosítása