Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Idegenlégiós Blog

Egy magyar katona élményei a Francia Idegenlégióban, jelentkezéstől napjainkig. ********************************************************** A Vasihazafi végleg leállt technikai okok miatt, így itt indítottam újra a blogot. A régi oldalon nem tudok üzenni, ezért TŐLETEK KÉRNÉM, HOGY MONDJÁTOK EL MINÉL TÖBB ISMERŐSÖTÖKNEK AZ ÚJ OLDAL CÍMÉT, hogy valahogy a régi olvasóim idetaláljanak! Köszönöm!

Friss topikok

2. rész - Felvételi

2014.07.23. 04:08 Balazs_

A felvételi alatt az élet meglehetősen unalmas volt. Itt már katonás rend uralkodott, reggel 6-kor volt az ébresztő, utána tisztálkodás és borotválkozás, majd reggeli, utána meg sorakozó. Itt választották ki a különböző munkákra az önkénteseket. Általában nyugdíj előtt álló caporal-chefek irányítása alatt dolgoztunk a bázis különböző részlegeiben. Magyar nem volt köztük, de mindegyik folyékonyan tudott káromkodni magyarul. A legjobb munkahelyek az étkezdék voltak, itt tele tudtuk tömni a zsebeinket lekvárral meg zsömlével.

legio.aubagne.alakulo.jpgAz alakulótér Aubagne-ban

Délben ebéd volt, utána pedig sorakozó, ahol elküldték civilbe azokat, akik ezt kérték, vagy megbuktak a teszteken. A 17-ből akik egy napon érkeztünk, egy már rögtön az első napon civilt kért, mert nem tetszett, hogy itt parancsolgatnak neki. Természetesen francia volt (a 17-ből hárman jutottunk el az alapkiképzésre, és ketten csináltuk végig). Délután is munka volt egészen vacsoráig, utána leengedtek minket a foyer-ba (kantin), ahol hosszas közelharc után vehettünk üdítőt vagy csokit. Utána tusoltunk, pontosan 10 másodpercünk volt rá. Végül a szobaszemle volt: a napos caporal-chef vagy tizedes (Caporal, CPL) megérkezésére vártunk mindig vagy fél órát alsógatyában, és ha mindent rendben talált, aludhattunk. Ha nem, volt hogy az udvaron folytattuk a sorakozót.

legio.aubagne.alakulo.szobor.jpgA szobor felirata: Honneur et fidelité (Becsület és hűség)

A zuhany és a szobaszemle alatt a rouge-ok (pirosak) irányítottak minket, őket már felvették, és az alapkiképzés előtt velünk töltöttek egy hetet. Volt köztük két magyar is (az egyikkel a 2REG-ben találkoztam újra és máig az egyik legjobb barátom), sokat segítettek, még egy WC-papírt is szereztek, ami az egyik legnagyobb kincs volt Aubagne-ban.

Amikor napközben nem dolgoztunk, akkor vagy a teszteket csináltuk, vagy az udvaron töltöttük az időnket. Az udvar egy börtönudvarra hasonlított, volt ott néhány sportszer, de ezen kívül csak beszélgetéssel tudtuk eltölteni az időt. A nemzetközi nyelv az angol volt, de legtöbbet a honfitársainkkal beszélgettünk. Öten gyűltünk össze magyarok (két magyarországi és három székely), és együtt is maradtunk az alapkiképzés végéig.

A 4. nap reggelén írtuk az IQ-tesztet számítógépen: számtani és geometriai sorozatokat kellett kiegészíteni, nem volt nehéz. A minket felügyelő orosz caporal hobbija a verés volt, én is kaptam tőle, mert túl hamar kattintottam valahova az egérrel. Délután azokat, akik átmentek a teszten, elküldték orvosi vizsgálatra. Azt nem szerettük, mert mindig órákat kellett ácsorognunk egy szál alsógatyában. Mivel itt is futva kellett közlekednünk, az egyik francia srác a vizeletmintájával a kezében nekirohant az ajtófélfának, és magára öntötte a tégely teljes tartalmát. Amíg ő takarított, mi nyomtuk a fekvőtámaszt. Eközben valaki elszellentette magát, így még az ablakokat is ránk nyitották fél órára. (Mindez februárban, alsógatyában elég kellemetlen lehetett - a szerk.)

Akik egészségügyileg alkalmasak voltak, azok mehettek a másnap reggeli sporttesztre.

Képek forrása: lemil.blog.hu

Következő rész: Itt

Kérdések és válaszok a felvételiről: Itt

Ugrás a blog legelejére: Klikk ide

Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://francia-idegenlegio.blog.hu/api/trackback/id/tr596536691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manuthesis 2014.07.31. 23:26:32

Szia Balázs.

Neten már mindent végig olvastam amit lehet az idegenlégióról és tudom, hogy csak akkor derül ki hogy felvesznek-e vagy nem ha elmegyek és megpróbálom.
De lenne egy kérdésem, te már ott vagy és vannak tapasztalataid.
A kérdésem az lenne, hogy műtét után van e még esélyem hogy felvesznek? Ismersz olyan légióst akit már műtöttek? Sima egyszerű rutinműtétről van szó, amit már 3 éve csináltak, ágyék táji heggel, semmi komoly, nincs kihatással a teljesítményemre, fizikailag 100%ig terhelhető vagyok.
De a bökkenő az, hogy egy ilyen műtét után Magyarországon már nem lehetek katona, pedig ez a legnagyobb vágyam és remélem összejön.
Köszönöm a választ előre is.
Üdv.

Balazs_ 2014.08.01. 06:18:44

@Manuthesis:

A boka- és térdműtéteket nézik a legkomolyabban. Egyébként meg sok múlik az orvoson, meg azon, hogy épp mennyire van szükség emberre. Vannak akiket felvesznek olyannal, amiért mást elküldenek.

Tibsi87 2014.10.30. 08:49:42

Tisztelt Balázs!

Kérdésem, hogy minimális gerincferdüléssel (csak röntgenen vette észre a reumatológus, szabad szemmel nem) és lúdtalppal van-e esélyem felvételt nyerni?

Válaszodat előre is köszönöm!

Üdv

Balazs_ 2014.11.02. 13:56:26

@Tibsi87: A minimális gerincferdülés szerintem még belefér, de lúdtalppal nem vesznek fel. De nem vagyok orvos, biztos információim nincsenek erről.

bDávid 2014.11.17. 21:34:57

Ha szemüveges vagy akkor felvesznek?? Mekkora lehet a maximum dioptria?? Válaszodat előre is köszi :)

Dobri 2014.11.17. 21:55:25

@bDávid: Nem! Akkor vesznek fel, ha minden teszten megfelelsz és téged választanak ki a megfelelt emberek halmazából. Szemüvegesek egy kis hátránnyal indúlnak neki a felvételinek. De hát őket is meg lehet érteni! Miért vennének fel olyat aki nem 100%-os, ha 100%-osból is sokakat elküldenek. Most számokat nem tudok írni, de egy kevés még belefér, hogy elindulhass a felvételin.

Kata_sama 2015.01.16. 02:28:16

Kedve Balázs!
Nem tudja véletlenül, hogy nőket is felvesznek-e a légióba?
Válaszát előre is köszönöm!

Dobri 2015.01.16. 05:52:17

@Kata_sama: Tudom, nem nekem lett címezve, de ki tudja mikor tudna válaszolni! Nem vesznek fel és nem is jelentkezhet nő. Ennek ellenére van pár női katona a légióban. Ők a franciáktól vannak átvezényelve. Az ejtőernyősöknél, ők végzik az ernyőkön a varrós munkákat. Meg 1-2 a többi ezredekben is lehet, számvitelis, pénzügyes vonalom. Ennyi!

K0v1ka 2015.05.05. 12:09:37

Kedves Balázs!
Érdeklődni szeretnék, hogy mennyire igaz, hogy lúdtalppal nem veszik fel az embert? Nem gondolom, hogy az akkora probléma lenne, mint egy térdsérülés h elutasító indok legyen. Én is végig olvastam minden oldalt, blogot, de még mindig nem tudom eldönteni h megéri-e esetleg kimenni megpróbálni, mert ha ilyen lúdtalpon elbukik az ember akkor nekem fölösleges. 5 éves korom óta sportolok, úsztam, focizok, atletizáltam, nincs olyan betegségem, sérülésem ami miatt, nem mehetnék, csak ez a lúdtalp ami foglalkoztat. Segítségedet köszönöm!

Balazs_ 2015.05.06. 01:12:20

@K0v1ka: Nem tudom, nem értek az orvosi kérdésekhez. Sokszor attól is függnek a kritériumok, hogy mennyire van épp szükség emberre.

K0v1ka 2015.05.06. 11:13:01

@Balazs_: Köszönöm a válaszod, de akkor ezek szerint az is lehetséges h teljes mértékben megfelelek a kritériumoknak, a teszteket nagyon jól teljesítem és nem vesznek fel? Vagy ha már a fizikai teszteken nagyon jót alakítasz akkor biztos felvesznek, ha nincs orvosi problémád?

tra lala 2015.05.06. 11:55:53

@K0v1ka: en ugyan sosem voltam a legioban, de talan egy kerdessel tudnek neked valaszolni. Ha 100 helyre jelentkezik rajtad kivul meg 500 ember tokeletes teszttel, akkor mindet felveszik vagy csak annyit, amennyi hely van?

K0v1ka 2015.05.06. 12:12:10

@f renc: igaz, én is úgy gondolom h a felső 15ben kell lenni a fizikai teszteken és akkor szinte biztos a bejutás, szóval én így készülök :)
Csak azért kérdeztem ennyit, mert Balázs blogjában sokat ír olyanokról, akik semmire se jók, így felvetődik bennem a kérdés, hogy azok mi alapján kerültek be a légióba. :)

KonDocs 2015.05.06. 15:07:59

Idén 1000 helyett 1700at vesznek fel évente..most ugy néz ki jell az ember oda!

Kronenbourg 2015.05.07. 11:47:07

@KonDocs: Függetlenül, hogy kell vagy nem kell ember, attól még a felvételi követelmények változatlanok. Ukrajnában háború
van, és ennek ellenére csak azokat sorozzák be katonáknak, akik teljesítik az alkalmassági kritériumokat.

makavelli84 2015.05.11. 11:18:14

Sziasztok! Nem voltam a legioban es nem is hiszem, hogy egyhamar jelentkezem, viszont nemregiben jelentkeztem a Magyar Honvedseghez. Errol tudok irni beszamolot. Elottem kommentelok kerdeztek a gerincferdulest: a minimalis nem kizaro ok, a muteteket megkerdezik, hogy volt-e es mi. Eltitkolni nem lehet, mert egy szal alsoban allsz a doki elott, es amugy meg nem is erdemes. A szemuveg sem feltetlen kizaro ok, de - 3 dioptriaig. A ludtalp viszont mar problemas. Elottem vagtak meg egy sracot, ketszer akkora volt mint, en 180cm, 85kg vagyok, csak mert ludtalpas. Minden teszten es vizsgalaton atment. A pszichologian is nagyon megrostaltak a jelentkezoket. Ugyhogy en azt gondolom, hogy a vilag egyik legjobb hadseregebe tenyleg a fizikailag es mentalisan legjobbat veszik csak fel. De legyen ugy hogy tevedjek! Es sok sikert mindenkinek, aki jeletkezik!

Kronenbourg 2015.05.12. 13:40:22

@makavelli84: "Elottem vagtak meg egy sracot, ketszer akkora volt mint, en 180cm, 85kg vagyok"
Ezek szerint egy 3,6 méteres és 170 kilós "manzilla" állt előtted. :)

tra lala 2015.05.12. 14:16:25

@Kronenbourg: gondolom a szelessegere ertette, hogy ketszer akkora, nem pedig magassagra. Mindenesetre 170 kilosan aligha hiszem, hogy a ludtalpon kivul minden teszten atment. A futast meg a huzodzkodast legalabbis szivesen megneztem volna. A fekvotamasz nem nagy szam, csak nagy levegot kell venni es kifujni :D
i.ytimg.com/vi/OP8XqvH1fKs/maxresdefault.jpg

makavelli84 2015.05.12. 14:21:41

Jo egy kicsit tulzo voltam, de ezt igy szavakkal nem lehet leirni. A legiosok tudnak meselni, hogy idonkent megjelennek hatalmas hustornyok sorozaskor. Egyebkent a tobbsegnek nem a futassal es a fekvotamasszal hanem a felulessel volt problemaja. Kb olyan a hasuk, mint a mellekelt kepen lathato embernek :D

Rico69 2015.05.12. 16:19:42

@Kronenbourg:
Lol.
Pont erre gondoltam én is.

cstamas92 2016.06.21. 20:22:50

Szia!
A Honvédségnél szolgálok 5 éve, de szeretnék váltani. Van pár volt századtársam, aki a légióban szolgál vagy szolgált és mindenki csak jót mondott róla. (olyan szempontból értem ezt, hogy ott belenevelik az emberbe a bajtársiasságot és komolyabb hadsereg)
Sajnos nem tudom merjek e belevágni, mert ha nem sikerül és ezt itt hagyom, akkor két szék közé esek.
Szerinted megéri megpróbálnom?

Köszi

bnndaniel 2016.06.22. 23:29:42

Szia ha hasznàltam drogot az biztosan kizàrò ok? Valljam be a felvételin? Illetve ha bevallom azt értékelik?

bnndaniel 2016.06.22. 23:30:22

Vagy biztosan kizàrò ok ?

tra lala 2016.06.23. 10:06:10

@bnndaniel: szerintem semmilyen felvetelin sem ertekelik, ha bedrogozva mesz oda ;)

bnndaniel 2016.06.23. 14:02:34

@tra lala: komolyan?? Nyilvàn nem bedrogozva... Az el múlt fél évben egyszer hasznàltam és ki fogja mutatni a drogteszt

tra lala 2016.06.23. 14:12:35

@bnndaniel: akkor viszont olvasd el a kovetkezo reszt is, majd - ha ugy erzed - tedd fel a kerdest megegyszer :)

bnndaniel 2016.06.23. 14:39:49

@tra lala: nem egyértelmű hogy a lengyel sràc mire vàlaszolt igennel de én konkrét vàlaszt szeretnék mert komolyan kérdezem. Nyilvàn te nemtudod csak unatkozol azért irogatsz

Kronenbourg 2016.06.23. 23:51:21

@cstamas92: A jobbikos Novák Előd is lecserélte a kényelmes, jól fizető parlamenti állását a honvédségre. Most a határon kergeti a kerítésszaggatókat. Alelnök akart lenni, de már a pártból is kizárták, azaz a két szék közé esett.
bnndaniel: Nálam lassan két hete olyan szagok vannak, mint egy amszterdami dzsangabárban. Új albérlő költözött alám, és minden este dől befelé a nyitott ablakon a füvescigik szaga.

bnndaniel 2016.06.24. 00:56:22

@Kronenbourg: oke de ebből nekem nem lett ùj, érdekes vagy hasznàlhatò informàciòm

Balazs_ 2016.06.24. 16:47:01

@cstamas92: ezt neked kell eldöntened. 10-szeres túljelentkezés van, itt egyáltalán nem biztos a felvétel.

@bnndaniel: vizeletben biztos megnézik a drogot, hogy a vérben nézik -e, arra már nem emlékszem. Konnyűdrogból nem csinálnak ügyet, de a komolyabbak jelentősen rontják az esélyedet.

bnndaniel 2016.06.24. 18:12:27

@Balazs_: köszönöm a vàlaszt. Minden jòt

Lenard16 2016.12.03. 15:19:47

Hello. A resz vegen a "még az ablakokat is ránk nyitották fél órára. " olvasasa utan eszembe jutott egy szerintem erdekes kerdes, megpedig , hogy a legiosok soha nem faznak meg ? Vagy ha megis megfaznak, akkor mit csinalnak , hogy kozbe ugyanolyan teljesitmenyt tudjanak nyujtani , mint elotte ? En sem vagyok egy gyenge szervezetu ember , a hideget is eleg jol birom ,de a februar alsogatyaban az szerintem nem tetszene :) . Szoval , ha valakinek van errol elkepzeles , vagy atelte , es tudja a titkat , az legyen szives arulja el nekem . Koszonom!

Dobri 2016.12.03. 21:15:02

@Lenard16: Elmennek dokihoz, kapnak gyógyszert, beveszik és meggyógyulnak. :)
Azért Aubagne-ban februárban nem olyan idő van, mint otthon.
Itt megnézheted az elmúlt 5 év hőmérsékletét a városban.
Idén 10,4°C volt az átlag februárban.
www.infoclimat.fr/climatologie/annee/2016/aubagne/valeurs/000L4.html

Lenard16 2016.12.04. 09:15:56

@Dobri: Koszonom szepen a valaszt , es a linket is! De ez pl. az alapkikepzesen is igy megy ? Ott is van orvos ? Es ha mondjuk eleg komoly a dolog , akkor is a maximumot kell nyujtsa , vagy ilyenkor elnezobbek? A homerselklet pedig valoban masabb, 10,4 fok az itt Erdely hegyei kozott meg strandidonek szamit :) .

Dobri 2016.12.04. 09:46:30

@Lenard16: Amit írtam, az az egész idegenlégióban töltött időre érvényes. Mindenhol van doki, ha beteg vagy, akkor meggyógyítanak, ha olyan, akkor vagy az ezred gyengélkedőjére kerülsz vagy a közeli katonai kórházba. Ilyennel nem játszanak.

Bence1919 2018.12.03. 16:35:45

Sziasztok. Valaki tudja, hogy mekkora kell,hogy legyen az IQ szintnek, hogy átengedjenek rajta?

hummingbird025 2019.01.17. 17:01:51

Sziasztok!
Ha bárki tud hiteles információkat adni nekem légióval kapcsolatos néhány kérdésre, aki volt ott, kérem írjon itt nekem!!! Köszönöm előre is!!!!
süti beállítások módosítása