Idegenlégiós Blog

Egy magyar katona élményei a Francia Idegenlégióban, jelentkezéstől napjainkig. ********************************************************** A Vasihazafi végleg leállt technikai okok miatt, így itt indítottam újra a blogot. A régi oldalon nem tudok üzenni, ezért TŐLETEK KÉRNÉM, HOGY MONDJÁTOK EL MINÉL TÖBB ISMERŐSÖTÖKNEK AZ ÚJ OLDAL CÍMÉT, hogy valahogy a régi olvasóim idetaláljanak! Köszönöm!

Friss topikok

91. - A Szojuz fellövése és a raszta hajú civil csürhe

2014.09.08. 22:26 Balazs_

Az ezredben nyugodtabb időszak következett, csak egyszer kellett kimennünk biztosítani a Szojuz űrhajó fellövését.

legio.raketa1.jpg

legio.raketa2.jpg

legio.raketa3.jpg

legio.raketa5.jpg

legio.raketa6.jpg

legio.raketa7.jpg

 Egy másik nap a laktanyában körbevezettek egy rakás unott képű helyi középiskolást, nekik kellett bemutatnunk az ezredet. Előtte azért eligazítottak, hogy főleg azt mutassuk meg, mekkora tűzerővel rendelkezünk, nehogy függetlenségi törekvések gyúljanak a fejükben. A nap legjobb része az volt, amikor elbeszélgettem a civileket körbe vezető adjudant-cheffel, aki már az 1991-es Öböl Háborúban is a Légióban szolgált. A raszta hajú civil csürhét egyébként sem érdekelték az élményei, engem annál inkább.

Október végén részt vettem oktatóként az egy hetes PVP (páncélautó) oktatáson. Az utolsó napig nem volt semmi érdekes, de akkor az egyik autó terepen belesüllyedt a sárba, és nem bírt kijönni. Megpróbáltuk kiásni, ezzel csak azt értük el, hogy térdig mi is belesüllyedtünk, de nem mozdult semmit. Ráadásul megtámadtak minket a tűzlegyek (ezek akkorát csípnek, mint a lódarázs, és marha aggresszívek), a német srác a csípésektől felfújódott.

Legális aranyásók siettek a segítségünkre (ők is brazilok, mint az illegális kollégáik, a helyieknek nem fűlik a foga a kemény munkához), de ők sem boldogultak, a traktoruknak majdnem leszakadt a hátulja, amikor megpróbálta kivontatni a páncélautót. Végül hoztak egy nagy lánctalpas munkagépet, aki egy rántással kihúzta a PVP-t. Közben kaptunk az aranyásóktól süteményt és üdítőt, és még pénzt sem voltak hajlandóak elfogadni az egészért.

Visszaúton találkoztunk az értünk küldött mentőcsapattal, szerencsére nem volt rájuk szükség.

Következő rész: Itt

Ugrás a blog legelejére: Klikk ide

Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://francia-idegenlegio.blog.hu/api/trackback/id/tr806681955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaszton42 2014.09.09. 21:38:56

Hol van az a Szojuz ha kerdhetem? Az ott egy Ariane 5 az indítóállásában, kétlem hogy kint hagynák a szabad ég alatt, miközben egy másik indítóállásban éppen egy Szojuzt készítenek elő....

kamov 2014.09.09. 23:37:41

@gaszton42: Úgy hogy a Szojuz indítóállás az Ariane-5 indítóállástól jópár kilométerre nyugatra, külön területen van. A Szojuz indítóállás területe már közelebb van Sinnamary-hoz, mint Kourou-hoz.

Így aztán a két indítóálláson egymástól függetlenül lehet dolgozni.

Az Ariane-5 indítóállásához a Vega rakéták indítóállása van viszonylag közel, kb.800 méterre.

mayree 2014.09.10. 13:58:16

@gaszton42:
Bajkonur vagy Pleszetszk már felejtős, 2011 óta ők is az európai portot használják, Francia-Guajana-n (vagy hogy a francba kell írni).
13km-re van a Szojuz-2 kilövőpad az Ariane helyétől, északnyugatra.

gaszton42 2014.09.10. 14:08:46

@kamov: ezzel tökéletesen tisztában vagyok, a hozzászólásom arról szólt hogy a képen nem Szojuz hordozórakéta van hanem egy Ariane 5-os, ezert nem értem az egész blogbejegyzést. A helyi párás időjárásra való tekintettel nem nagyon tartják egy másik rakétát a szabad ég alatt ha nem muszáj,

gaszton42 2014.09.10. 14:13:47

@mayree: dehogy felejtős, bajkonurról indítják a szojuzok többségét továbbra is, innen csak a geostacionárius pályára színt indításokat végzik, az egyenlítői pályára szánt indításoknál annál nagyobb hasznos teher indítható minél közelebb van az indítóállás az egyenlítőhöz. bajkonur meg ugye az 50 szélességtől északabbra található. Poláris pályánál mindegy, a felderítő és navigációs holdakat továbbra is Bajkonurból indítják

Balazs_ 2014.09.11. 00:40:11

@gaszton42:
Igen, ez egy Ariane. Ez volt az első kilövésem, úgyhogy csak erről csináltam képeket, illusztrációként be kell érni ezzel.
Vettem részt bőven Ariane, Szojuz és Vega kilövésén is, de mivel ezek nekem laikusnak tök egyformák voltak, nem fényképeztem állandóan.