Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Idegenlégiós Blog

Egy magyar katona élményei a Francia Idegenlégióban, jelentkezéstől napjainkig. ********************************************************** A Vasihazafi végleg leállt technikai okok miatt, így itt indítottam újra a blogot. A régi oldalon nem tudok üzenni, ezért TŐLETEK KÉRNÉM, HOGY MONDJÁTOK EL MINÉL TÖBB ISMERŐSÖTÖKNEK AZ ÚJ OLDAL CÍMÉT, hogy valahogy a régi olvasóim idetaláljanak! Köszönöm!

Friss topikok

Különkiadás 1. - A 24 órás francia élelmiszercsomag

2015.02.25. 17:40 Balazs_

Most hogy már nem tudok olyan sűrűn új posztokat kirakni magamról, írok néha önálló bejegyzéseket is. Az első témája a ration de combat, vagyis az egy napi élelmiszer ellátmányunk, ha nem tudnak nekünk főtételt biztosítani. Több helyen légiós konzerv-csomagként emlegetik, de ilyen nincs, a teljes francia hadsereg ezt eszi. Más hadseregek ellátmányával összehasonlítva jó ízű (az amcsik rajongtak érte), csak 6 év után már unalmas.

p1170849.JPG

A napi fejadagot ilyen 1 kilós csomagban kapjuk meg, külsőre ugyanúgy néznek ki, de van vagy 20 féle menü.

p1170850.JPG

A két melegíthető 300 grammos konzerv a csomag alapja. Összesen van vagy 40 féle, többek között lasagna (ez a legjobb), sajtos rakott krumpli, babfőzelék, rizses hús, tonhalsaláta vagy répás marhahús (ezzel engem vallatni lehet).

p1170851.JPG

A kenyeret és a szénhidrátot keksszel pótolják, ennek van édes és sós fajtája, fele-fele arányban. A két kis konzerv egyike májkrém, vagdalthús vagy szardínia. A másik a desszert, mint például a vanília puding vagy az aszalt szilva. Vagy mint a fenti képen látható sajtkrém. Ennek a desszertként fogyasztása valami francia perverzió. Nálunk ez a szemétben szokta végezni, vagy ha vannak a közelben slaborok, elcseréljük velük májkrémre.

p1170853.JPG

Van csomagonként 4-5 darab édesség is, ezek jól jönnek a menetgyakorlatok szüneteiben. Az alsó nugát, felette törökméz, ezek nem túl népszerűek. A fehér dobozos karamell annál inkább, szinte mindenkinek ez a kedvence. A farmon egyszer 20 Eurót kínáltak az enyémért, de nem adtam el. A pénzt nem tudtam volna megenni. A bal szélső jó minőségű fekete csoki, megelőzi a hasmenést.

p1170852.JPG

Ezen a képen a reggelink látható: lekvár, müzli (2 dl vízzel kell keverni), a zacskóban meg kakaópor, tea, kávé és cukor.

p1170854.JPG

Van még a csomagban italpor: ezek egy része jó ízű, másik része borzalom. Fő a változatosság. Az instant levesek nagy része a szemétben végzi. A papírzsebkendő viszont hasznos dolog, ezt használjuk még WC-papírnak, a csajkánk eltörlésére, gyújtósnak, az arcunkról az álcafesték vagy a fegyverről az olaj letörlésére, meg szükség esetén az aknamezőn nyitott folyosó jelölésére. Szerencsére utóbbira csak gyakorlaton volt példa.

p1170855.JPG

Végül van a csomagunkban egy kihajtható sütő, 6 darab a melegítésre való, egy régebbi részben botrányt kavaró alkoholtabletta (1 darab fel tud forralni fél liter vizet), egy gyufa, egy szemeteszsák (a szemetünket magunkkal visszük a hátizsákban) és 6 darab víztisztító tabletta. Ez fél óra alatt megtisztít egy liter vizet, igaz annak olyan íze lesz, mint az uszodai víznek.

Ugrás a blog legelejére: Klikk ide

Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://francia-idegenlegio.blog.hu/api/trackback/id/tr577219437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bDávid 2015.03.07. 09:58:04

@bközép tudnál adni egy e-mail címet lenne pár kérdésem!
Köszi :)

bközép 2015.03.07. 12:07:29

írd le ide hátha másnak is tudok segíteni a válasszal

Dobri 2015.03.07. 14:23:36

@bközép: Szerintem tudom, hogy melyikre gondolsz. Kaptunk mi is párszor. Viszont nagyon jó ceyloni fekete tea volt benne. :) Nem mernék nagy összegben fogadni arra, hogy az katonai cucc lenne. Inkább valamilyen civil csomagnak gondolom.

Két kérdésem lenne.
Melyik ezredbe kerültél?
Most milyen mle-nél tartanak?
'96 június legelején én 1876xx voltam. Kíváncsi vagyok, hogy ez alatt a majd 19 év alatt, hány embert vettek fel.

bközép 2015.03.07. 14:44:41

1rec hez jöttem. Az mlem 207 tel kezdődik.

Dobri 2015.03.07. 15:01:30

@bközép: 18,5 év alatt 20ezer főt vettek fel.

KonDocs 2015.03.07. 22:29:21

@bközép: Hali:) Annyi kérdésem lenne te milyen módon jutottál el Aubagne-ba?

bközép 2015.03.07. 23:13:58

@KonDocs: Helló. Eurolines busz marseilleig aztán taxi aubagne ig. De van vonat is marseillebol aubagneba csak asszem az éjjel nem jár.
@Dobri: 20 ezer ember nem semmi, átlagosan több mint 1000 ember per év.

Zsolt Balog 2015.03.08. 09:20:13

@bközép: Helló!
Azt szeretném kérdezni, hogy a francia tanulása mennyire volt nehéz, meg milyen felkészülés kell hogy jobb eséllyel induljon az ember.

Rico69 2015.03.08. 17:33:23

Dobri, rapid kérdés :)
A (volt) DINOPS (ma nem tudom milyen plongeurök) a REP hez mennek ugrálni ?

Dobri 2015.03.08. 22:09:00

@Rico69: Nem tudom, hogy hol ugranak. A 11BP pár ezrede közelebb van hozzájuk, mint Calvi. Az a pár ugrást évente lehet, hogy ott csinálják meg.

Rico69 2015.03.09. 00:12:38

@Dobri:
Ok. Nézegettem egy 2012 REP- es buletint, megakadt a szemem egy magyar moniteur ön, néztem a szakaszát, abban volt 2 1REG- es, akik DINOPS-osok voltak.

www.youtube.com/watch?v=1EUVXTB6Vd0
5:26 A csávó bekukkant a tetőn :) Ami csak innét vicces, ott azért szar lehetett.

KonDocs 2015.03.09. 18:50:45

@bközép: Mennyiből usztad meg a ki utat?:) és miért pont Aubagne-t választottad?:)

bközép 2015.03.09. 22:48:00

@Zsolt Balog: nekem a nyelv volt a legnehezebb az elején semmit nem értettem most vagyok még valami penge de azért már megertek sok mindent. Itt az ezredbe egyébként vannak francia órák rendes civil tanárral.

@KonDocs: nem emlékszem pontosan talán 24 ezer volt a buszjegy. azért aubagne mert bárhol jelentkezek úgy is ott dől el a sorsom.

Zsolt Balog 2015.03.10. 06:35:57

@bközép: Köszönöm! :)
Akkor annyira nem tartott vissza, hogy nem sok parancsot értettél meg? Meg Balázs is írta nagyon az elején, hogy voltak írásbeli tesztek. Azokat úgy is meg lehet csinálni hogy nem nagyon érti az ember? Meg nekem még van egy kis időm mielőtt kimegyek így akarom tanulni a nyelvet. Elég ha egy rendes civil francia nyelvet kezdek el tanulni vagy külön keressek valamit ami kicsit "szakosodott" a hadseregi parancsokra. Meg még egy kérdés. Nem tudom már hol olvastam de mitnha amikor jelentkezik az ember lenni kell nála valamenyni készpénznek ez igaz, ha igaz akkor menyninek?

bközép 2015.03.10. 09:45:14

@Zsolt Balog: egyáltalán nem tartott vissza :) hát általában ha írni kellett valamit kaptunk mellé egy magyarra fordított másolatot és az alapján töltöttük kíváncsi lapot. ezt a pénzes dolgot nem tudom nálam volt annyi hogyha nem vesznek fel haza tudják menni, de akit velem együtt felvettek magyar gyereknek 1 ftja nem volt mikor jelentkezett. mondta is hogy jó hogy felvették mert nem tudta volna hogy jut haza.

ukran47 2015.03.10. 15:36:47

www.vitalzone.hu/legiosok-edzesprogramja_img-1.html

"a francia idegen légióban afféle menza koszt van. Ezt a laktanya lakói természetesen kiegészíthetik saját igényeik szerint, de protein turmixok és egyes táplálék kiegészítők használata tiltott."

Vélemény ? :D

ukran47 2015.03.10. 16:08:02

@Zsolt Balog: Ha franciául kívánsz tanulni
ezt a könyvet ajánlom figyelmedbe. :)
s04.static.libri.hu/cover/68/b/617952_4.jpg

Rooby 2015.03.10. 16:31:24

Engem az érdekelne,hogy hány év szolgálat után lehet egy légiosnak családja?

Zsolt Balog 2015.03.10. 17:01:38

@bközép: Köszönöm a válaszaidat még egy kérdés és ígérem nem zaklatlak.:) A tömött fog az kizáró tényező lehet vagy elnézik, vagy esteleg van egy határa hogy mennyi lehet?

Zsolt Balog 2015.03.10. 17:03:14

@Rooby: Végre valamit én is tudok. 7 év után lehet családja de azt hiszem hogy 5 év után már házasodhat.(az utóbbiba nem teljesen vagyok biztos)

Dobri 2015.03.10. 17:54:35

@Zsolt Balog: 7 év után lehet családja de azt hiszem hogy 5 év után már házasodhat.(az utóbbiba nem teljesen vagyok biztos)
..............................
Kefejtenéd a dolog! 2 évig kötelező védekezni a feleségeddel? :)
7 év után házasodhat. :)

Rooby 2015.03.10. 18:10:05

@Dobri: S ha mégis becsuszik egy gyerek 7 év elött akkor ott kell hagyni a légiót?
Például ha nem házasodok meg de lessz egy gyerekem 7 év elött de nem az én nevem használja akkor lehet valami gáz?

01191691 2015.03.10. 18:51:08

@ukran47: Szerintem nincs valóságalapja,hiszen a vitamin pack és izületvédő is táplálékkiegészítő.Elképzelhető a cikk szerzője félreértett valamit és a doppingszerekre szeretett volna utalni.

bDávid 2015.03.10. 19:00:47

Fogazatnak mennyire kell épnek lenni. Olvastam hogy a tömött fog nem akadály,de mi van a letört vagy a lepattogzott fogakkal?? Akkor csak ép a fogazat csak esztétikailag nem felel meg?? Mert nekem van fogam amiből nagyjából egy-egy mm le van pattanva a sport múlt miatt!
??

Kronenbourg 2015.03.10. 19:53:18

Mi a véleményetek? Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke európai hadsereget szeretne létrehozni. Németország az elsők között jelezte, hogy támogatja ezt a tervet. Nem tudom, ki hogy van vele, de a magam részéről évtizedek múlva is azt szeretném látni, hogy létezik a Bundeswehr vagy a Légion étrangère. A "Forces armées de l'Union européenne" létrehozása azt jelentené, hogy Európában megszűnnek a nemzetállamok.

Attila94 2015.03.10. 22:06:04

Sziasztok! Azt lehet tudni, hogy kb mikortól változnak a felvételi követelmények?

Dobri 2015.03.10. 22:30:32

@Attila94: Nem. Majd mikor úgy gondolják.

Balazs_ 2015.03.11. 00:15:10

@ukran47: Mikor idekerültem, hivatalosan tényleg tilos volt a fehérje, de a kutyát nem érdekelte. Ma már nem tiltják.

@Dobri: A házasságot már levitték 5 évre.

@Rooby: "S ha mégis becsuszik egy gyerek 7 év elött akkor ott kell hagyni a légiót?"

Jól is néznénk ki, ez nem egy szerzetesrend. Franciaországban az első 5 évedben gyerektelenként vagy nyilvántartva. A fizetés és az adózás miatt fontos.

@bDávid: Ez nem érdekli a fogorvost. A lényeg hogy ne legyenek rossz fogak, hogy ne használják ingyen fogorvosi rendelőnek a hadsereget.

@Kronenbourg: Addig álljon Merkel féllábon, amíg ez a rémálom megvalósul! Egy nyugat-európai védelmi szervezetet nem tudtak létrehozni, mit akarnak egy közös hadsereggel? Ha meg az EU ráteszi a kezét, lesz 25 vezényleti nyelv, meg női kvóta, a legnagyobb problémájuk meg az lesz, hány fokos szögben görbül az uborka a menzán. Meg néhány vak mesterlövész, az olyan toleráns.

bDávid 2015.03.11. 09:29:30

@Balazs: Tehát akkor a lepattogzott nem kizáró ok? Fogorvos se szokta észrevenni,vagyis eddig még nem szóltak érte!
Köszi a Választ!

kev2580 2015.03.11. 11:24:01

Szep napot Mindenkinek!

Egy érdekes kérdésem volna a fórumozók felé.Remélem ,nem lerágott csont a kérdésem,de így hirtelen nem tudom,kitől informálódjak.Szóval,azt szeretném megtudni,hogy én 2009 őszén,( 28évesen ) jelenkeztem Paris-ba,onnan vittek minket Aubagne-ba,ahol majd 3 hetet voltam.Minden tesztem sikeres volt.Az ingafutásnál,vagyis majdnem végigfutottam a programot,de kiment a bokám,mert a lábamra esett a mellettem futó,ezért akkor hazaküldtek.Adtak egy papírt,amin 6 hónap (inapt) szerepelt,azaz ideiglenesen alkalmatlan.Sajnos azt a papírt elveszítettem.De a Legioban biztos arhivaltak,azaz tudják miért és meddig küldtek el.Nos,azóta eltelt 5 év és 33 vagyok.Lenne esélyem újra nekivágni az egésznek?Simán bírnám,mert eléggé sportos életet élek,(úszás,futás) alap.A nyelvet is tanulgattam.A szülőknek segítettem a házépítésben,ezért halasztottam eddig.Ja,illetve volt még egy bakim.Gödöllőn voltunk a barátaimmal,ahol belekeveredtem egy csúnya verekedésbe,amiből bírósági ügy lett.Kaptam egy felfüggesztett börtönbüntetést.A paraméterim: 186cm magas,102kg súlyú vagyok.

Minden segítséget nagyon köszönök!

Mr. Wilson 2015.03.11. 18:45:58

Üdv mindenkinek
Először is, nem panaszkodni jöttem, mielőtt valaki félreértené. Inkább támpont a jelentkezéshez. Rólam annyit, hogy 2 hónapja mindent feladtam otthon, mindent pénzé tettem, kiköltöztem Marseille-be, hogy felkészüljek a jelentkezésre. 2 hónapon keresztül heti 6 nap edzés edzőteremben (napi 2-3 óra) , speciális diéta (majd a belem kihánytam néha), abbahagytam a dohányzást, egyszóval, mindent alárendeltem a jelentkezésnek. Eljött a várva várt nap (2 nappal ezelőtt, hétfő). Mentem reggel az Aubagne-i vonattal, amire már pénteken megvettem a jegyet (4 euró volt, még meg is lepődtem, hogy ilyen olcsó). 9:20-ra ott is voltam az álmom kapujában. Balra pár lépcső, rajtam kívül 5-en álltak még ott és egy "hegyomlás" néger, aki elvette a személyimet. Álltunk vagy 10 percet, még meg is lepődtem, mert arra készültem, hogy órákat kell várni. Sorba állított minket, és érthető angollal mondta: első teszt húzódzkodás, minimum 5 (furcsa, mert mindenhol 4, de ez engem nem érint, mert kevés felkészültebb ember volt ott, mint én). Elsőként pattantam fel, megcsináltam neki 7-et, de olyan nyújtott karral és állig húzva, ahogy a nagykönyvbe meg van írva. Még ott lógtam az ajtófélfa közé erősített piros rúdon, mikor azt mondja: nekem ebből 2 tetszett, nem jó, menj haza, 3 hónap múlva gyere vissza. Egyszerűen nem kaptam szikrát mi is történt. Jött utánam egy srác, aki 5-öt csinált, ebből 2-nél be volt hajlítva a karja, ha hiszitek, ha nem az jó volt. Nekem visszaadta a személyimet és elzavart. Nem tudtam, mit tegyek, egy világ dőlt össze bennem. Csak abban bíztam, hogy ez nem történt meg. 3 órát ültem a padon a kis folyó mellett és próbáltam rájönni, mit csináltam rosszul. A pad mellett nem messze volt egy kis függeszkedő mászóka és egy szőnyegporoló állvány. Magamon kívüli állapotban felkapaszkodtam és megcsináltam egy nyikkanás nélkül 8 húzódzkodást nyújtott kartól állig, olyan lassan, mint egy lassított felvétel. Nagykönyv kategória. Ahh, a k.va életbe, mondom én, ezt nem hagyom annyiba. Visszamentem, hogy beszélek ezzel a néger emberrel. Nem volt ott senki. De én megvárom. 12:20 volt az idő. Kezdtek gyűlni az emberek. 16-an lettünk, mire 15:50-kor megérkezett a néger ember, kísérte ki az elutasított jelentkezőket. Azonnal odaléptem hozzá és a kezébe nyomtam a személyimet. Megismert mindjárt. Mondtam neki, hogy ez így nem járja, hisz tudja, hogy túl is teljesítettem a kvótát. Ne vitatkozzak vele, nem volt jó és kész! Elém kérette a következő jelentkezőt én meg álltam, mint a "jógyerek". Szikra nélküli aggyal mentem vissza Marseille-be. Még mázli, hogy péntekig van kifizetve a szállás. Ruhástól befeküdtem az ágyba és aludtam reggelig. Reggel felébredtem, kiálltam az erkélyre. Felettem van egy árnyika, amire fel szoktam kapaszkodni és húzódzkodni. Úgy kómásan felrántottam magam 8x. Mondom, basszus én visszamegyek, mert papírt nem kaptam, hogy el vagyok utasítva, egy az egybe visszaadta személyimet és ha ma új ember van, akkor megcsinálom újra, hátha neki tetszik. 1 órára értem Aubagne-ba, megint 4-ig ott álltam és vártam. Hál istennek, ugyanaz jött. Nem riadtam vissza, azonnal odapattantam elé. Elég "határozottan" beszélgettünk egymással, most azt nem részletezném, de a lényeg, hogy azzal érvelt, hogy: látja, hogy milyen elszánt vagyok, de nem tehet semmit, mert beírta a nevemet a gépbe és csak 3 hónap múlva jöhetek vissza, mert a főnökei lecseszik. Na ez ott hibádzik, hogy 10 percet voltam ott első nap, mint azt már írtam és a személyim végig a kezébe volt. Semmit nem írt sehová, az meg, hogy megjegyezte volna az kizárt, mert elég kacifántos nevem van. Amikor azt kértem, hogy akkor adjon másolatot a dokumentumról, hogy el vagyok utasítva, arra azt mondta: most nem ül le a gép elé és ha 2 perc múlva itt lát, akkor módosítja a 3 hónapomat véglegesre. Így hát eljöttem. Ennyi az én kis történetem :) De tudjuk, hogy a magyar embert, ha kidobják az ajtón, akkor bemegy az ablakon. És már megvan a megoldás, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Mert, hogy bejutok és nem 3 hónap múlva az tuti. Ezt még nem írom le, csak, ha sikerül és akkor lehet okulni.
Nem várok kommenteket, csak ki akartam írni magamból....

Zsolt Balog 2015.03.11. 21:14:59

@Mr. Wilson: Helló! Remélem legközelebb sikerülni fog én drukkolok neked.:) Legközelebb csessz ki a heggyel és csinálj 5 egyenes kezeset meg 5 hajlítottat panasza ne lehessen. Még egyszer sok sikert.:)

Kronenbourg 2015.03.12. 18:51:56

@Balazs_:
"Az Európai Unió provokálta ki Ukrajnában a területi terjeszkedést. Mi piszkáltuk az orosz medvét, és nincs abban semmi meglepő, ahogy Putyin reagált. Ezt a lehetőséget akarják kihasználni arra, hogy építsenek egy Európai Hadsereget. És még Juncker mondja, így kell közölni Oroszországgal, hogy komolyan kell venni minket. Mit gondolsz, kivel szórakozol, Mr. Juncker?" - Nigel Farege, a Brit Függetlenségi Párt vezetője az EU Parlamentben.

www.youtube.com/watch?v=NiUtdZyL_Mk

KonDocs 2015.03.12. 19:16:19

@Mr. Wilson: Esetleg próbáld meg másik sorozó központba:) hogy jol elkerüld a négert Menj Párizsba:)

Mr. Wilson 2015.03.12. 20:30:55

@KonDocs: nagyon egy rugóra jár az agyunk (kacsint)

szvsz 2015.03.13. 12:08:29

Tavaly volt szerencsém ilyen kajához. A tonhalsaláta fenséges volt, az egyik főmenü paradicsomos ravioli (ha jól emlékszem), eszméletlen finom, gusztusos. Várakozásommal ellentétben a szeszkockás melegítőn nem égett oda, szépen melegedett. Amúgy nekem másfél tabletta is kellett 350 ml jó hideg osztrák víz felforralásához.
A kekszek is nagyon jók, sós a kenyér helyett, édes a lekvárhoz reggelire.
A müzli még megvan, valahogy sosem volt kedvem tábori körülmények közt vizes müzlihez.
Összességében nagyon finom, gusztusos és főleg laktató cuccok voltak. 6 év után lehet, én is unnám.

KonDocs 2015.03.13. 19:48:04

@Mr. Wilson: Én is megyek ki..csak én még várok jövö februárig..nem mert nem bízok magamban csak tanulom még a nyelvet:)eg néhány apróság:) én viszont tavaly februárban jártam meg a Párizs-i Fort de Nogent)et...de mint egy hülye ugy vágtam neki felkészületlenül..és engem egy nagyon kis aproságon utasitottak el:D 3 fogam lyukas volt:D persze nem ugy csinaltam hogy haza jöttem..gyorsan betömettem es usgyi ki:) vártam 2 éve...ráedzettem..meg nyelvet tanultam..es próbálok minden hasonlot megtenni a sikerhez..es februárban megint megyek:) én anno azert választottam Párizst mert alapbol elötte 2 napig nosztalgiásztam..pl Eiffel torony.

kev2580 2015.03.14. 19:36:39

Igaz,felkeszuletlenul nem okossag a kimenetel. En olyan aprilis vege,majus eleje korul megyek vissza. Sokat uszom,illetve heti 2-3* futok a M.szigeten. Es termeszetesen heti 3*-i kondi is jatszik. Semmi mesterseges adalek. En hiszek a hagyomanyos taplalkozasban. Nem vagyok egy izom kolosszus,de elegge sportosnak vallom magam. De ezt Te is tudod,ha eljutottal Aubagne-ig,hogy nem az 50-es kar szamit :-) Egyebkent en is tanulgatom a nyelvet. Vettem a neten francia nyelvkonyvet (euro presst). Ha most beleadok mindent,akkor ott kell lennem a bojban ;-) De en az mondom,hogy mindenki probaljon meg egyedul kimenni jelenkezni,mert (spansag) rontja az eselyeket. Legalabbis ezt vagtam le Parisban es Aubagne-ban is a 23 nap alatt.

Dobri 2015.03.14. 20:55:24

@kev2580: Elég jól látod a dolgok nagy részét! Nyelvtanulás: nem látom az értelmét. Annyira nem fogsz megtanulni ebben a kis időben, hogy előnyt jelentsen. Ha felvesznek, akkor meg úgyis 2-3 nap alatt megtanulod azokat a dolgokat, amit előtte hetekig magoltál. Ha nem vesznek fel, akkor meg úgyis abba fogod hagyni a tanulását. Inkább hasznosan töltsd el az idődet! ;)
Kondi: ennek se látom sok értelmét. Ha nem egy konditerem mellett laksz, akkor időpazarlás. Ami kondi kell a légióhoz, azt simán otthon is meg lehet szerezni. Fekvőtámasz, guggolás, húzódzkodás, tolódzkodás, lábemelés hasra és nyújtás. Bőven elég és több időd és pénzed marad az életet élvezni. ;)

Egyszeru Elek 2015.03.14. 21:25:03

Sziasztok!

Eszembe jutott egy általános kérdés, gugli nem segít, ez a topic meg épp pörög, szóval...

Hogy működnek a szerződések? A hivatalos weboldal azt írja, hogy első körben 5 évre kell aláírni.
Ez változhat ezredenként?

Köszi szépen előre is.

Dobri 2015.03.15. 08:43:33

@Egyszeru Elek: Hogy működnek a szerződések?
................
Ha tetszenek a benne lévő dolgok, akkor az aláírásoddal azt elfogadod. Ha nem tetszenek, akkor nem írod alá. :)

Ez változhat ezredenként?
.............
Megelőlegezem neked, hogy a szombat este elfogyasztott alkohol miatt tudtál ilyen hülyét kérdezni! :)

Kronenbourg 2015.03.15. 14:02:33

@Dobri:
Inkább hasznosan töltsd el az idődet! ;)
........................................
Például: Szedjen fel egy francia csajt! A nyelvet is tanulhatja, és minden este együtt sportolhatnak lámpaoltás után: Lábemelés hasra és mehet a húzódzkodás-tolódzkodás.

bDávid 2015.03.16. 16:03:36

Nekem egy kérdésem lenne a cooper teszten van e minimális követelmény?? Gondolok itt arra hogy pl: legalább 2500m kell futni vagy hasonlók.

Előre is köszi!

Dobri 2015.03.16. 21:00:10

@bDávid: Mikor felvételiztem, akkor az egész fizikai teszt csak a cooper-tesztből állt. Akkor 2800m volt a minimum. Ha alatta voltál, akkor már küldtek is el.

bközép 2015.03.16. 22:09:59

@bDávid: a Cooper teszten nincs mivel nincs Cooper teszt a felvételin. luc leger ingafutas van ott asszem 7 a minimum. Aztán majd ha megerkezel castelba csinaltatnak majd ott Cooper tesztet. Ajánlott egy 2800- 3000 et futni hogy ne b.sztassanak.

bDávid 2015.03.17. 09:35:06

Köszi a válaszokat!

bDávid 2015.03.17. 14:16:16

Újabb kérdés újabb válasz reményében?? :)
Min szoktak általában megbukni a legtöbben a felvételin,vagy az egészségügyön min szoktak kiesni??

Dobri 2015.03.17. 19:21:05

@bDávid: Min szoktak általában megbukni a legtöbben a felvételin
....................
Azon, hogy túl sok felesleges kérdést tesznek fel. Mindent le akarnak informálni. Minden lényegtelen dologról tudni akarnak, hogy megkapják azokat a válaszokat, ami indokot, mentséget ad arra, hogy miért nem mentek el jelentkezni.

Attila94 2015.03.17. 22:10:21

@bközép: a farmról írnál kicsit bővebben h milyen volt? Mi volt a legnehezebb?

Attila94 2015.03.17. 22:30:17

Ja és kb hány kg az össz felszerelés? Az alapkiképzésen.. Mikor szaladtok mekkora súlyt kell elbírnotok?

ukran47 2015.03.18. 05:54:47

"Minden lényegtelen dologról tudni akarnak, hogy megkapják azokat a válaszokat, ami indokot, mentséget ad arra, hogy miért nem mentek el jelentkezni."

Hmm.... a nap idézete!

bDávid 2015.03.18. 11:23:34

Nem azért kérdeztem csak úgy kíváncsiságból! Jövőhét után Vasárnap (Április 5.)-én utazom Franciába,Marseille-be. Onnan Aubagne felvételizni!
Remélem sikerülni fog minden,erőlétileg most érzem magam toppon,szellemileg és lelkileg és felkészült vagyok.

bközép 2015.03.18. 11:46:06

@Attila94: a legnehezebb nekem az volt hogy az elején semmit nem értettem. ossz felszerelésrol pl képi march kor 16 17 kg lehetett. futni csak castelban futottunk sac a dosval az 12kg volt és 8kmt kellett lefutni
@bDávid: nem akarok pletykalni de a brazil szobatarsam apja aubagneban tizedes tőle hallottam hogy elvileg eléggé magasrol jött egy utasítás letszamemelesrol. így elvileg sokakat felvettek 2 hete 35bol 30at. én a helyedben megprobalnam most.

Attila94 2015.03.18. 13:22:28

@bközép: köszönöm a válaszodat, sokat segítettél.

bDávid 2015.03.18. 15:45:42

@bközép: Már a jegyem is megvan április 5.-ére! És köszönöm a pletykát ;)

bközép 2015.03.18. 18:08:31

@Attila94: nincs mit.
@bDávid: azért nem kell készpénznek venni nem tudom mennyire biztos infó. mindenesetre neked sok sikert a felvetelin

bDávid 2015.03.18. 19:27:01

@bközép: Köszi szépen,amint tudok majd írok hogy mi volt! De remélem majd csak Augusztus fele :)

Rooby 2015.03.18. 22:32:15

@bDávid: Én április 13-án jelentkezek Párizsba.Lehet, hogy találkozunk Aubagneba ha minden összejön.

Rooby 2015.03.18. 22:53:41

@bDávid: Április 6-án jelentkeznél?Az húsvét hétfőre esik, akkor is lehet jelentkezni?

Hzs 2015.03.19. 08:41:40

Ápr. 7 én jelentkezik szerintem, busszal Marseille felé 23 óra kb az út (román eurolines).

bDávid 2015.03.19. 10:30:09

@Rooby: Április 5.-én este 11-kor indul a buszom,és majd Kedd 0:15-re leszek Marseille-ba,mert az út több mint 25 óra!

@Hzs: Így van :)

Hzs 2015.03.19. 11:43:42

Én is megyek, de majd csak október körül ha nem jönnek össze az ithoni dolgaim 36 vagyok de megpróbálom, sokan 30-nak se néznek.... A stars marseille hotelbe megtudtok szállni arra a pár órára (non stop), ha akartok 20-30 euro körül van az ár, onnan meg gyalog azt hiszem 3 km a laktanya csak.De amúgy ki lehet várni a reggelt simán egy kis séta... Google maps ki ad mindent.Ha nem vesznek fel akkor meg a Maresille-i vasutállomás st Charles gare(SNCF)közelében van egy eurolines iroda (rue Gambetta), ott tudtok jegyet venni haza, vagy az open jegyet érvényesíteni vissza indulás előtt. Szintén román eurolines jön vissza fele is sok románnal...az pedig a Marseille-i vasútállomásról st Charles gare indul, ahova ékezett is Magyarországról. Sok sikert mindenkinek!!

Rooby 2015.03.19. 12:58:50

Én még pontosan nem tudom mivel megyek.Erdélyből indul Eurolines vagy azzal megyek vagy a másik lehetőség,hogy valakik mennek mikrobusszal párizsba és azok elvisznek a pontos cimre.Ha meg nem vesznek fel akkor Eurolines busszal hazajovok.Parizsba a jelentkezo kozpontol 6km-re van az Eurolines allomas ha jol tudom.25 évesen remélem még van elég esélyem, hogy sikerüljön.

Attila94 2015.03.21. 11:30:36

@Rooby: Robby tudnánk privátban beszélni? arpadattila@yahoo.com az e-mail címem.

Zsolt Balog 2015.03.23. 06:30:46

Van még 2 utolsó kérdésem. Az egyik, hogy vannak olyan légiósok akik hosszú szakállal rendelkeznek, pedig elméletileg ugye rövid haj és borotvált arc van, nekik miért van hosszú szakálluk. Felvonulásokon fejszével mennek. Ők a dísz ezred/század/szakasz?
A másik kérdésem pedig, hogy-hogy is van akkor a szülői engedély. Itt Magyarországon vagy kint Franciaországba kell megcsinálni?

Dobri 2015.03.23. 20:14:44

@Zsolt Balog:
Az egyik, hogy vannak olyan légiósok akik hosszú szakállal rendelkeznek, pedig elméletileg ugye rövid haj és borotvált arc van, nekik miért van hosszú szakálluk. Felvonulásokon fejszével mennek. Ők a dísz ezred/század/szakasz?
..............
Ők a pionnier-ok. 1700-as évektől minden francia lövész ezredben volt. Ezeknek az utászoknak volt a feladatuk az ellenség állásai előtt lévő fa akadályok szétverése a gyalogság rohama előtt. Fejszével dolgoztak és bőr kötényt és hosszú kesztyűt viseltek, hogy védjék magukat a forgácsok ellen. Mivel nekik volt a legkissebb túlélési esélyük, így ők meghagyhadták a szakállukat és ez jelképezte, hogy túléltek pár rohamot már. Légió alapítása után átvette ezt a szokást a franciáktól és most már csak náluk van ez használatban. Akik Párizsban fel szoktak vonulni, ők az 1RE ilyen szakasza. Mivel ez egy műszakis hagyomány, így mind a kettő műszaki ezredben is van, de ők csak az ezred felvonulásain vesznek részt. A 4RE-ben és a DLEM-ben is van valamennyi. Kiképzés után egy magyar társamat ott akarták tartani Castelban pionnier-nak( ök voltak az építőipari szakik, tehát festő, vízvezeték szerelő, stb ) mert pont olyan szakmája volt, ami pont kellett nekik, de mivel alig borotválkozott, így nem felelt meg. Egy kis ideje a 3REI-ben is van valamennyi. Viszont ha akarnak akkor borotválkozhatnak is, csak a felvonulások alkalmára legyen valamekkora szakálluk.

MTi 2015.03.24. 21:45:47

@Dobri: a britekknél is él ez a hagyomány:

forces.tv/42849745

MTi 2015.03.24. 21:46:55

@Dobri: szerinted Balázsék most részt vehetnek a lezuhant német gép körüli mentőmunkálatokban?

Dobri 2015.03.24. 22:11:10

@MTi: Nem tartom logikusnak, hogy ők besegítenének. A 27.-ik hegyi dandár harckocsizó ezrede, sokkal közelebb állomásozik, tehát ha vannak ott katonák a csendőrökön kívül, akkor szerintem onnan mentek.

tra lala 2015.03.25. 10:19:20

@Dobri: ha nem indiszkret ilyet kerdezni, mennyi ideig szolgaltal?

Balazs_ 2015.03.25. 22:47:52

@MTi: Nem veszünk részt, annyira közel nem zuhant hozzánk.

Ismét van egy halottja az ezredünknek, lőtéri baleset.

Hétvégén rakok ki új részt.

bközép 2015.03.25. 23:12:31

@Balazs_: mi történt? :O amúgy te nem veszel részt a most valloirban zajló hegyi kikepzesen? (asszem bsm a neve de nem vagyok biztos benne ).
nálunkmeg közben törölték a 3. escadronnak kiirt Elefántcsontpart i misszióját arra hivatkozva hogy most a vigipirate az első. ...

Attila94 2015.03.26. 09:18:08

Balázs. Te mennyit sportoltál a légió előtt? Én futni járok naponta 10-13 km és fekvő, huzóckodás. Nem vagyok az a szálkás testalkatú inkább a zsömökebb ezért kicsit lomha 173cm. Vidéki vagyok, paraszti családból származok és ezért sokat is dolgozok, (mezőgazdaság). Nagyon nehezen tudom beosztani az időmet. Itt gondolok arra, hogy pontban 6 kor mennyek futni meg hasonlók. Mindig kell igazítsam a munkához a sportot. Szeretek sportolni és a légiót látom az eggyetlen olyan lehetőségnek, hogy kitudjak törni innen. Tanultam franciát is, testrészek, apró dolgokat, mondatokat tudok és folyamatosan ismétlem a füzetből ezeket. Mennyire növeljem a távolságot a futásban? Az a baj, hogy a fizikai munka miatt nehezen fejlődnek az izmaim úgy érzem. Fekvő megy huzóckodás már nagyon nehezen gyengék a karjaim hozzá vagy nem tudom. Lassan 21 leszek. Ha adnál pár tanácsot a fizikai félkészülésre azt nagyon megköszönném.

Dobri 2015.03.26. 17:51:35

@Attila94: Teljesen felesleges ennyit futnod. Jó lesz az húzódzkodásnak is. ;) Az a baj, hogy hiába végzel fizikai munkát, ha nem kapja meg a szervezet a szükséges üzemanyagot az izomzat építéséhez, akkor az nem fog növekedni.

Attila94 2015.03.26. 18:02:36

@Dobri: Igen ez is a másik, hogy az étrendemre nem tudok figyelni, sok zsíros ételt eszek, nagyon nincs miből válogatni. Amennyire lehet odafigyelek. Köszönöm a választ! :)

Balazs_ 2015.03.27. 20:10:08

@bközép: Felrobbant egy 12,7 mm géppuska. Nem tudom hogyan.
Valloireben nem voltam az idén. Most csak azokat küldték, akik még nem csináltak BSM-et. Elefántcsontpartra te is mentél volna?

@Attila94: Futásba iktass be 5-6 km-es távokat is, gyorsabb iramban. Felesleges minden nap 10km-t futni. Meg csinálj intervallumos futást, ahol gyors meg lassú szakaszok váltják egymást!

Húzódzkodást kétféle úton tudod fejleszteni. Vagy rá kell gyúrni hátra és tricepszre, vagy csökkenteni kell a súlyodat.

bközép 2015.03.28. 00:39:12

@Balazs_: Egyelőre még nem vagyok harciszazadba elvileg jövő héten kerülök oda. Hogy melyik escadron lesz azt még nem tudom.

@MTi: Köszi azóta már olvastam. írtam is egy haveromnak aki ott van nimesbe hátha tud valami bővebb információt.

Rico69 2015.03.28. 06:32:40

@Balazs_:
Húzódzkodásban nem vesz részt a tricepsz, az tolóizom.:)
Fogás,bicepsz.Amit a légióban követelnek, szerintem a hát se nagyon dolgozik.

Rico69 2015.03.28. 06:33:43

@Rico69:
Persze,csak az emlékeimből élek, azóta lehet, hogy változott a dolog :P

Rico69 2015.03.28. 06:34:46

@Rico69:
Mármint anatómiailag, nem a Légióban :)

Dobri 2015.03.28. 22:38:09

2014 novemberében a franciák létrehoztak egy bázist Niger északi részén. Madama a hely neve. Térképen érdemes megnézni, hogy milyen paradicsomi hely. :) 1930-ban már létrehoztak ott egy erődöt a franciák, fort de Madama néven, de aztán kivonultak onnan.
Egy francia fotóriporter ott járt most az év elején és itt megnézhető a majd 500 db fénykép. REP-től az első század van most ott, 1-2 szakasz huszár az RHP-ből és a légierő 25.-ik műszaki ezrede építette a bázist.

www.thomasgoisque-photo.com/site.php?page=reportages&spec=def&id=146#

Mihály 1960 2015.04.17. 07:25:52

Dobri ,szerinted amit Mr Wilson leírt egy korábbi kommentben az igaz? Bemész a kapun es egyből húzódzkodás? Csak mert a Balázs más felvételi eljárást vázolt fel itt.

Dobri 2015.04.17. 08:35:23

@Maxx Hoff: 19 éve jelentkeztem( akkor a fizikai teszt, 1db cooper-tesztből állt), honnan kellene tudnom, hogy most milyen a felvételi? Végül is, nem teljesen mindegy? Vagy tudod teljesíteni vagy nem?

bközép 2015.04.17. 12:53:12

@Maxx Hoff: Igen ez így van. nekem is kellett 5 huzodzkodast csinálnom miután bekisertek. de volt aki egyből a kapunál megcsinalta.

Mihály 1960 2015.04.18. 13:17:30

Annyit huztál amennyit birtál vagy csak amennyit kértek?

bközép 2015.04.18. 13:43:17

Amennyit kértek. De miután meg van az orvosi teszt a sportteszten már mindent bele!

Mihály 1960 2015.04.18. 14:05:45

@bközép: Értem4 Köszönöm a segitséget!

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.04.20. 08:28:04

@Dobri: Valahogy a festői és a paradicsomi helyet én is így képzelem, mondjuk egy atom háború után :D

Egyébként jó képek, mindenki álma tökig beöltözve a sivatagba grasszálni :)

És itt egy kép a korábbi erődről:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b2/Af_Ner_115_Fort_de_Madama.jpg

gigabursch 2022.01.06. 19:45:46

Kedves Balázs!
Az imént vetődött fel a kérdés, hogy vajon az idegenlégió az élelmezésnél mennyire veszi figyelembe, hogy a disznóhússal nem élni kívánók, vagy mondjuk a vegánok szempontjait?
Ételallergia az kizáró tényező lehet? Stb.
S én már tudtam is, hogy hol kell feltenni a helyes válaszért a kérdést!

Az meg már egy önálló cikk is lehetne (nem emlékszem ilyen témára), hogy a vallás mennyire van jelen és hogyan kezelik?
Ha időd, alkalmad engedi, akkor ne tartsd vissza magad!
Előre is köszönöm!

Balazs_ 2022.01.07. 14:06:53

@gigabursch: a francia hadsereg konzervcsomagjai között vannak külön disznóhúsmentesek, de a Légióban nem nézték, hogy ki milyen csomagot kapott belőle. Max utána egymás közt tudtunk cserélgetni, de a legtöbb muzulmán is ette a disznót (meg túl sok nem is volt közülük). A menzán szintén nem kérték az ételt disznóhúsmentesen, mert ez azt jelentette, hogy kaptak volna kétszer annyi köretet a hús helyett.

Vegánból egy darabot nem láttam a teljes szolgálati időm alatt.

gigabursch 2022.01.07. 15:44:28

@Balazs_:
Köszi!
(Ez gyors válasz volt!)
süti beállítások módosítása