Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Idegenlégiós Blog

Egy magyar katona élményei a Francia Idegenlégióban, jelentkezéstől napjainkig. ********************************************************** A Vasihazafi végleg leállt technikai okok miatt, így itt indítottam újra a blogot. A régi oldalon nem tudok üzenni, ezért TŐLETEK KÉRNÉM, HOGY MONDJÁTOK EL MINÉL TÖBB ISMERŐSÖTÖKNEK AZ ÚJ OLDAL CÍMÉT, hogy valahogy a régi olvasóim idetaláljanak! Köszönöm!

Friss topikok

125. - Skorpiók és pokolgépek

2018.01.08. 02:13 Balazs_

A bázisunk mellett a mali hadsereg egyik egysége állomásozott, nem voltunk tőlük elragadtatva. Még egységes egyenruhájuk sem volt, úgy néztek ki, mint akik egy katonai turkálóból öltöztek fel. A lábbelik még ennél is változatosabbak voltak, volt ott a különböző bakancsoktól kezdev a sportcipőn át a strandpapucsig minden. Őrségben általában zenét hallgattak, a telfonjukat nyomkodták, vagy egyszerűen kifeküdtek az őrposzt lőrésébe, és ott aludtak. 

img_5051.JPG

A mali hadsereg terepen

img_5143.JPG

És "őrségben"

A francia kontingensből rendszeresen küldtek embert a kiképzésükre, néha mentem én is. Katonailag az alapokkal se voltak tisztában, fegyelem alig volt. Voltak különböző rendfokozataik, de nem úgy nézett ki, hogy ennek lenne bármilyen jelentősége. A kiképzés alatt is csak az órájukat nézték és ott bújtak ki a munka alól, ahol csak tudtak. Volt akik egyszerűen eltűntek, és mikor megtalálták őket egy sátorban, már aludtak. Ezek mellet azért volt néhány olyan is, aki lelkiismeretesen dolgozott. Látszott rajta, hogy tanulni akar, csak eddig nem kapott normális kiképzést. De az összkép alapján nem voltam meglepve, hogy ezt a hadsereget csak pofozógépnek használták a dzsihadisták. 

A következő sebesültmentési gyakorlaton a mi rajunk is résztvett. Gasztronómiai újításként most ketchuppal pótolták a vért. Én láttam el az egyik „tüdőlövésest”, jól össze is kentem magam. 

A követkző városi őrjáratnál a szokásos beszélgetései alatt az egyik civil felállt a slabor hadnagynak, és elkezdett vele kiabálni, hogy túl nagy zajt csapnak a helikoptereink. Nekem itt lett elegem a diplomáciából, mögé léptem, és csőre töltöttem a fegyvert. Ettől lenyugodott, és visszaült a helyére. 

img_4863.JPG

Ő volt a bűnös

Néhány nappal később a hegyi bunkert építettük, amikor a sri lankait megcsípte egy skorpió. Visszavittük a gyengélkedőre, ott hallottuk a rádióban, hogy az őrjárat alatt felrobbantották az egészségügyis VAB-ot. Egy házi készítésű pokolgéppel felturbózott akna végzett vele, teljesen kiégett. A sofőr járt a legrosszabbul, a robbanás a jobb lábát és a karját is letépte. Mellette a rádiós könnyebben sérült, a két dokinak hátul nem lett baja. Mire kiértünk, az őrjárattal lévő műszakis raj már kihúzta a sebesülteket, mi csak a környék átkutatásában vettünk részt. 

dscn0852.JPG

Ennyi maradt a VAB-ból

img_0006.JPG

img_0033.JPG

Építkezünk

A körzetünkben beköszöntött az „esős évszak”, ez kemény egy hétig tartott. Ez is elég volt arra, hogy az utak szétázzanak. Alig bírtunk közlekedni, néhány őrjáratot le is kellet fújni. A vihar ráadásul szétrombolt egy régi megfigyelőposztot és kettétörte a rádiósok fix antennáját is a hegyi állásunkon, azt is mi építhettük újjá.

e3.JPG

e1.JPG

img_0016.JPG

img_0788.png

Néha ilyen is volt

FILM: Az M6 riportja a szakaszomról Maliban

Következő bejegyzés: Itt

Ugrás a blog legelejére: Klikk ide

Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://francia-idegenlegio.blog.hu/api/trackback/id/tr1813557699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balazs_ 2018.01.09. 19:24:52

@Alick: van rá esély, elég nagy az itteni iszlám közösség is. Ezért nincs a blogban olyan infó, mely nekik újdonság lenne.

@SonAj: az azért túlzás. Csak kitették a linkjét címlapra.

@Dobri: az eü-s csapat most olyan sok alakulattól volt összeválogatva, hogy fogalmam sincs, honnan volt a srác.

@iknebli: háborús övezetben nyugodtan csőre tölthetek, ha úgy érzem helyesnek. Akkor maceráltak volna, ha lelövöm :)

SZilveszter Molnár 2018.01.09. 20:32:58

@Balazs_: heló lenne egy kérdésem Aubagne meddig fogadják a jelentkezöket?egy már leszerelt légiós barátom szerint ott jelentkezzek mert egy csomo idöt megspórolok,viszont Pozsonybol indulo busz Marseille-be 16:45-kor van ...köszönöm a választ...

Balazs_ 2018.01.09. 20:59:03

@SZilveszter Molnár: minden nap 10 és 18 óra között.

Alick 2018.01.09. 23:09:44

@Dobri: Egy törzsi háborút is ki lehet nevezni dzsihádnak, csak kell rá ideológiai casus belli-t találni...

Timex 2018.01.10. 16:06:23

Szia Balázs! Véletlenül találtam rá a blogodra. Egy szóval jellemezve - ESZMÉLETLEN - abba ne hagyd ...
Már a párom is olvassa. :)
Leültem a gép elé, gondoltam beleolvasok. Egy levegőre végignyomtam az egészet.
Egy nagy kalappal!!

Austin (törölt) 2018.01.10. 20:15:13

Sziasztok, 2 nap alatt én is végignyomtam az eddigi bejegyzéseket, nagyon jó, némi szerkesztéssel simán kiadható lenne könyvben, én megvenném.

Én mint béna civil egy dolgot nem értek, de szeretném megérteni: hogy valójában mi a célja a kiképzés közbeni értelmetlen szívatásoknak. Azt értem, amikor valaki büntiben van, mert abban van motiváló erő, főleg ha a többiek is szívnak miatta... De a blogban leírt történetek alapján számos alkalommal teljesen értelmetlennek tűnő okok miatt is komoly szívatás van, miért? Hulljon ki a férgese? Derüljön ki, hogy ki az aki szélsőséges körülmények között is fizikailag, mentálisan egyben marad? Vagy más oka van?

Dobri 2018.01.10. 22:00:18

@Austin: Tudnál példákat adni, hogy miket tekintesz értelmetlennek? Úgy talán tudok egy kis segítséget adni. Bár volt légiósként, biztosan már ebben a dologban az értékrendem, mint neked. :)

Balazs_ 2018.01.10. 22:51:05

@Timex: Köszönöm! Viszont 8 hónap múlva a szerződésem végére érek, és ezzel a blognak is.

@Austin: Kösz! A kérdésedre csak magamat tudom ismételni:
Le kell rombolni a személyiséget, hogy aztán egy újat tudjanak építeni. A háború egy elég stresszes dolog, az ember komfortzónáján kívül. Ezt nem lehet modellezni egy kiképzésen, így jobb híján minél nagyobb nyomás alá helyeznek. Aki ezt nem bírja, annak jobb, ha már itt kihullik. A bennmaradókat meg még jobban összekovácsolja.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2018.01.11. 08:03:20

@Balazs_: Ha jól emlékszem a rendvédelemhez nyergelsz át. Még mindig ez az elképzelés?

Esetleg abból a perspektívából nem szeretnéd folytatni az írást? Vagy ott már ezt nem tolerálnák?

Austin (törölt) 2018.01.11. 08:47:23

@Balazs_: köszönöm a választ, valami hasonlóra gondoltam én is, de ez így nagyon pontos meghatározás!

TamáSS 2018.01.11. 09:24:10

@Balazs_: Leszerelés után haza jössz?
Voltam a Honvédségen a toborzó irodába. Beszéltem velük, hogy katona akarok lenni és próbáltam elmagyarázni hogy nem vagyok szélsőséges meg ilyesmi. De elküldtek, azzal az indokkal, hogy parancsot kaptak hogy nem köthetnek velem szerződést.

TamáSS 2018.01.11. 09:24:54

Úgy hogy légió a cél:

Balazs_ 2018.01.11. 11:30:55

@Combat Gear Admin: @TamáSS:
Igen, még mindig a francia rendőrség a cél. És ha fogok is írni, az még egy ideig a fiókban marad.

JanaJ 2018.01.12. 09:36:55

@Balazs_: Ne hagyd abba! Egyedül álló a blogod. Gondolom a rendőrség blogolás szempontjából szigorúbb közeg. Esetleg addig korábbi légiós történetekkel, de vidd tovább.

Dobri 2018.01.12. 12:16:01

Szerintem meg amint leszerelt, hagyja is abba! Hiányozni fognak a légiós történetek? Tessék kimenni és jelentkezni! Egy akkora infóforrás lett ez a blog, hogy nem is kell több. Infó a jelentkezésről, kiképzésről majd a harci ezredben lévő életről. '90-es évek elején a Szűrös gyerek könyve volt az infóforrás. 2000-es évek első felében a barátom(együtt csináltuk a kiképzést, majd egy ezredben szolgáltunk) írt egy jó könyvet. Most meg ez. Majd 10 év múlva megint lesz valakitől valami.

Jossarian 2018.01.13. 09:15:44

Gratulalok a palyafutasodhoz es koszonom, hogy veditek a civilizalt Europat! Remelem, hogy azutan is folytatod a blogodat miutan rendorsegi allomanyba kerulsz.

Dobri 2018.01.15. 19:41:43

@mortX: 1-2 héten belül a 13DBLE-ból 3 század megy Maliba leváltani az ott lévőket. Persze a dandár másik légiós ezredeiből is mennek. Műszakiak biztos és lehet, hogy a harckocsizóktól is. De mivel két harckocsizó ezred van a dandárban és csak az egyik légiós, így ennek kicsi az esélye, mert azokból nem kell sok. Lehet, hogy a 2REI-től is mennek.

A 13DBLE 2020-ra éri el a teljes létszámát (1250-1300 fő), most csak egy kicsivel vannak többen, mint ezer fő.

Rooby11 2018.01.15. 21:20:09

Szia Balázs
Volna egy kérdésem,ha tudnál rá válaszolni nagyon sokat segitenél.
2015 márciusaban voltam jelentkezni a légioba a párizsi laktanyánál.Ott voltam kb egy másfél hetet majd átvittek Aubagneba, ahol kb 3 napot voltam és a kiválasztás elött civilt kértem.Nem volt Aubagneban gestapos beszélgetésem,ujjlenyomatot se vettek.Mikor kiengedtek a laktanyábol ugy emlékszem, hogy semmilyen papirt nem kaptam,hogy még aztán jelentkezhetek-e újra vagy sem. Megtudnád nekem mondani,hogy kb az adatbázisukba meddig vannak benne az adataim,mert ugy terveztem,hogy idén augusztusba újra jelentkezek,de azt nem tudom,hogy van még esélyem ha civilt kértem akkor?Tudsz olyat aki elöre civilt kért de mikor meg újra megprobálta akkor nem problémáztak ez miatt és sikerült bekerülni?Ha azt mondod,hogy nullánál több az esélyem akkor megprobálom:).
Köszi a segitséget.

mortX 2018.01.16. 01:01:13

@SonAj: Csináltál valami screenshotot, vagy emlékszel, hogy milyen felvezetőt, címet adtak neki? Az index2-n a blogok érdekes posztjait gyűjtik össze, cserébe kapnak a szerzők figyelmet, több látogatót, gondolom, némi anyagi támogatást. Viszont elég félrevezető címeket szoktak adni, azért érdekelne - ha már nekem nem szúrta ki a szemem.

alalala 2018.01.16. 13:00:34

@Rooby11: "Megtudnád nekem mondani,hogy kb az adatbázisukba meddig vannak benne az adataim,mert ugy terveztem,hogy idén augusztusba újra jelentkezek"

Május végén lép életbe az új eu-s adatvédelmi törvény, aminek segítségével nyom nélkül töröltetheted magad a különböző cégek adatbázisaiból. Csak annak kell utánanézned, hogy ez a légióra is vonatkozik-e :D

Miért kértél amúgy civilt? Nem félsz attól, hogy ha mehetnél, akkor újra azt akarsz majd kérni?

Rooby11 2018.01.16. 15:23:19

@alalala: Azért kértem civilt,mert a kezembe meghuztam az inszalagot a második napon úgy ,hogy már alig tudtam mozgatni a vége fele és nemigen akart gyogyulni magátol.Nem félek,mert ez a problémám utána se jelentkezett.Csak szerintem azzal rontottam el,hogy ott ezt nem mondtam, csak kértem a civilt és nem mondtam el,az okot.

SonAj 2018.01.16. 16:30:11

@mortX: Kerestem az indexen ma, de már nem találtam meg. Sajnos nem csináltam róla képet, nem gondoltam hogy szükség lehet rá. Igazából semmi félrevezető vagy valótlan nem volt benne, egy az egyben leközölték névvel, képpel, szöveggel, csak a kommentek hiányoztak alóla.

Egyben hozzászólnék a blog beszüntetéséről szóló eszmecseréhez is. Szerintem sokan vagyunk, akik valamilyen okból nem tudnak (már) vagy nem akarnak jelentkezni, de van bennünk egy bizonyos tudásvágy, vagy csak úgy jó ezekről olvasni. Én ha nethez jutok, a kötelező oldalak után (e-mail, hírek, napiszar :-) stb) mindig feljövök ide és elolvasom az új hozzászólásokat is, ha tudok, néha bele is okoskodok. Hiába volt Balázs hónapokig Afrikában, volt téma mindig és nem telt el úgy egy hét, hogy valaki ne dobjon fel valami témát (persze kicsit sok volt a "hánykor nyit a párizsi toborzó iroda" meg a "hordhatok-e Kelvin Klein boxert a kiképzés alatt" jellegű terelő kérdés is, de ilyennek is lenni kell). Jók a könyvek is, de felgyorsult a világ, gyorsabban jönnek az információk és ez a blog ezt eddig teljesen kiszolgálta. Felmerült egy (értelmes) kérdés, másnap már volt rá (értelmes) válasz. Szóval én személy szerint sajnálnám ha vége lenne. És 10 évet sem akarnék várni az újra, amikor itt van ez és működik :-)

Robert Kiss77 2018.01.17. 00:18:21

Koszi Balazs a rengeteg infot. En februar 6. an repulok ki es probalom meg a szerencsem. Beszelgettem egy volt legios sraccal aki tanacsolt 1-2 dolgot( vigyek cigit illetve wc papirt mert ez kincs az alap kikepzes alatt, meg ha nem is dohanyzom) illetve lenne egy kerdesem emlitette a srac , hogy ha felveszik az embert akkor 1 dolgot kivehet a taskajabol s magara viheti az alap kikepzesre. Ez meg mindig igy van?( 1 konyvet szeretnek vinni az unalom ellen, ugy hallottam lesz az is)

Dobri 2018.01.17. 07:56:58

@Robert Kiss77: vigyek cigit illetve wc papirt mert ez kincs az alap kikepzes alatt, meg ha nem is dohanyzom
.....................
Mennyit gondoltál vinni ezekből a kincsekből? :)

ha felveszik az embert akkor 1 dolgot kivehet a taskajabol s magara viheti az alap kikepzesre. Ez meg mindig igy van?( 1 konyvet szeretnek vinni az unalom ellen, ugy hallottam lesz az is)
.................
Alapkiképzésen unatkozó katonák? Érdekes kombó!

mortX 2018.01.17. 13:27:37

@Dobri: Nem sokat, de egy három-négy zsugorfóliát a 36 tekercses WC papírból csak betennék a málhába, meg vagy tíz csík cigit. Börtönben még a táblacsoki is jó fizetőeszközként, úgyhogy a résekbe néhány Milka csokit tegyél még be, ha fér! :)

Azért, hogyha van ez a mozzanat, hogy áll a kiképző mellettem, és azt mondja:
- Na ide figyeljen kopasz, maga ostoba blő, egy dolgot vegyen ki a zsákjából, aminek úgy érzi hasznát veszi a kiképzés során!
... Hát akkor lehet, hogy nem húznék elő egy Értekezés Botticelli Tavaszának ezoterikus jelentéséről-t. :D

Dobri 2018.01.17. 13:58:13

@mortX: Akkor már pár rúd multivitaminos pezsgőtablettát is vihetne. Azt még el is tudná rejteni! :)

Benjamin90 2018.01.17. 15:49:36

Szia Balazs_ Az a kérdésem lenne hogy beszéltem egy eemberrel aki a REP-be szolgál és nem mesélt túl jó dolgokat.. Azt mesélte hogy már nagyon felhigult a légió és sokan dezertálnak onnan mert hogy csalódnak a légióban stb... Mit mondanál erre, ez valóban igaz?

Üdv

Dobri 2018.01.17. 16:46:59

@Benjamin90: Azért az ilyen infókat helyén kell kezelni. Az összes hadseregre a világon érvényes, hogy az öregek/több éve szolgálók puhányoknak/selejteknek/stb. tekintik az frissen bevonultakat. Bezzeg a mi időnkben minden sokkal keményebb volt! Ti azt túl se élnétek. Azonnal megszöktetek volna. Stb. Meg azért azt is figyelembe kell venni, hogy a légiósok élete is sokkal könnyebb lett a változásoknak köszönhetően. A szökések meg mindig voltak. A számukat sok tényező befolyásolta/ja.

Balazs_ 2018.01.18. 00:13:27

@Rooby11: már Párizsban bekerültél a rendszerbe. Aubagneban ezért már az adatfelvételnél el fognak utasítani. Nem tudom meddig őrzik az adatokat, de már minden elektronikus, felesleges lenne őket törölni.

@mortX: ezért nem kapunk egy fillért sem. Vagyis én a blogért biztos, hogy nem.
Meg én úgy vagyok vele, hogy az Index tesz szívességet nekem, ha néha kirakja.

@SonAj: a blog nem szűnik meg, kommentelni is lehet majd. Csak már nem lesznek új bejegyzések.

@Robert Kiss77: ez mindig a kiképzőktől függ. Mi a tisztálkodó szereinket vehettük ki, meg ha volt valakinek francia nyelvkönyve vagy szótára, akkor azt.
Azt azért ne hangoztasd, hogy unalom ellen kell a könyv! Elintéznék ők neked, hogy a következő 4 hónapban még éjszaka se unatkozzál...

@Benjamin90: mindig sok volt a dezertőr, a REP-ben meg főleg. Az igaz, hogy az elmúlt 3 évben hígult az állomány az erőltetett létszámbővítés miatt, de ezek idővel majd kifutnak a rendszerből.

mortX 2018.01.18. 00:20:46

@Balazs_: Pedig igazán kaphatnál,ha már színvonalasabban űzöd itt az újságírást a blogodon,mint ahogy sokszor ők teszik. Azt hittem,az az értelme az index2 bloggyüjtőnek,hogy egy kicsit visszacsurgatnak, meghálálván és ösztönözve a tartalomgyártást.

mortX 2018.01.18. 00:24:22

<OFF>
@Dobri: Kuldtem neked egy emailt elvileg nehany hete. nincs mondandod ra, vagy elkerulte a figyelmed,vagy nem erkezett meg? csak a bakancsoddal osszefuggesben, azert nem itt kommentben kerdeztem.
</OFF>

Dobri 2018.01.19. 08:17:54

@mortX: Kaptam pár hete egyet, amit sikerült kitörölnöm mielőtt megnéztem volna. Akkor a tied lehetett az. Még nem vettem, de az általad ajánlott márka egyik fajtáját fogom megvenni. Ancash GTX lesz.

Dobri 2018.01.19. 11:51:14

Jelen pillanatban 3 hadműveletben vesz rész Franciaország kb. 6000 katonával. Száhel övezetben (4000), Levante területén(1200) és Libanonban(750). Ennek a létszámnak a 10% különleges alakulat tagja. Az elmúlt 3 évben 26 sebesültjük és 2 halottjuk volt a különlegeseknek.

mortX 2018.01.19. 13:51:47

@Dobri: És ezt úgy kell elképzelni, hogy a 6000 főből a fele mondjuk a légió, fele a reguláris hadsereg, vagy inkább nagyrészt a légió tagjai kaptak elfoglaltságot?
Erre a sebesült számra még jön a nem különleges egységek vesztesége is, gondolom.
A 13dble bázisa egy trópusi szigeten van?

Dobri 2018.01.19. 15:11:59

@mortX: Ez lenne ám a légiósok paradicsoma! :)
Pl. Levante(Irak-Szíria) így néz ki a kb. 1200 fő eloszlása. Kb. 800 fő légierő(piloták, karbantartók,reptérre vigyázók, ellátók) és a maradék a szárazföldiek. Ebből van 1 üteg(század tüzér megfelelője).Ilyen nincs a légióban, tehát franciák adják felváltva. Van szerintem olyan 150-200 fő különleges, tehát szintén nem légiósok. Meg van valamennyi iraki erőket kiképző, na itt felbukkan pár darab légiós(tiszt,altiszt)
Száhel is hasonló. Most az több országot foglal össze a hadművelet. Pl. Csádban van a légierő bázisa. Maliban vannak a szárazföldiektől egy GTIA(összfegyvernemi taktikai csoport-kb. 800-1000fő és van benne lövész,harckocsizó,műszaki és lövész.). A különlegesek itt valahol arra vannak. Meg az a rengeteg kiszolgáló, ellátós. Vegyük a szárazföldieket, mert ugye oda tartozik a légió. Légió mit tud adni? Lövészt, harckocsizót, műszakis. Ennyi! Se tüzért, se ellátóst, se ALAt-ot(szárazföldi haderő repülősei), stb. Ott 4-5 havonta cserélik az állományt. Ezeket mindig egy dandárból szedik össze. Van 6db és ebből csak 3 olyan van, amiben vannak légiósok.11 eje-2REP, mivel a dandárban van még rajtuk kívül 3db lövész ezred, így azok szépen felváltva mennek. 27 hegyi-2REG, mivel 1 műszaki van dandáronkként és azok mindig kellenek, így ha a dandárból megy valamelyik lövész ezred, akkor tőlük biztosan megy valaki. 6könnyű páncélos-1REC,1REG,2REI,13DBLE, itt van a legnagyobb esélye, hogy légiós is megy, ha a dandár adja a srácokat. Műszakiak biztos, van 2db harckocsizó a dandárban ebből egy a légiós, tehát amelyik éppen a soros. Van 3db lövész ezred és ebből 2db a légiós, tehát jó esélyeik vannak. Pár hét múlva megy majd a 6BLB a Szahelba, 1REG-13DBLE biztos.
Tehát egy ekkora hadműveletben, alig szokott légiós lenni. Néha 1 se.
13DBLE soha nem volt trópusi szigeten. 2011-ig Djibouti, utána 5 évig Abu-Dhabi, majd azóta Franciaország déli részén La Cavaleire falucska határában. Ott előtte egy vizsgásztató laktanya volt ( CEITO ). Ha jól tudom, csak a lövészeknek. Évente elment ide majd mindegyik század számot adni a tudásáról.

Dobri 2018.01.19. 15:41:33

@mortX: Megszámoltam, hogy néz ki most a légió. Van 23 db nem harci század, 35 db harci század és van 6 db tartalékos század, ezek "harci" századok. :)

mortX 2018.01.19. 16:03:27

@Dobri: kisse tulbecsultem a legio szerepet a hadseregen belul. :)

Dobri 2018.01.19. 17:02:58

@mortX: És te még a jó informáltak közé tartozol! Ezért szopja be majd mindenki a felderítőmesterlövészkommandós meséket. Nyugi, a francia civilek is elég tájékozatlanok ebben a témában.

Kronenbourg 2018.01.19. 17:58:32

Azért a szolnoki különlegeseknél sem lehet rossz szolgálni. A múltkor láttam egy rövid interjút egy amerikai zöld sapkás tiszttel, aki elmondta, hogy jól ismeri a "magyar kollégákat" és nagyra tartja őket, akikkel a világ számos pontján voltak már bevetésen. Innen is látszik, hogy a XXI. században felértékelődtek a különleges erők a megváltozott hadviselésben.

Rico69 2018.01.20. 07:37:03

@Kronenbourg:
Én meg a 90 es években láttam egy riportot valamelyik amerikai nagyváros utcáján kérdeztek meg embereket, tudják-e hol van Magyarország. Nem egy megkérdezett, jellemzően feketebőrű úriember akin látszott hogy életében nem volt még New Jerseyben sem, azt válaszolta: Persze, ott voltam katonakoromban. Koránál fogva némelyik a 8x' körül.

Szóval a jellegzetes gyökér magyar kérdésre: És hogy tetszik önnek Budapest/a magyar nők/a magyar ételek...általában gyökér a válasz is.

Egyedül Bruce Willis szopatta meg a majom magyar riportert, mikor megkérdezték i a véleménye a magyarokról, azt mondta: Csodálatosak...anyám is magyar származású. Tényleg? Nem.

Kronenbourg 2018.01.20. 19:46:53

@Rico69: 1 perc környékén hangzik el: www.youtube.com/watch?v=FdbvGPSVWSw
Viszont rosszul emlékeztem, mert nem egy zöld sapkás tiszt mondta, hanem valami NATO ellenőrző bizottság egyik vezető megfigyelőtisztje. Elég nagy rálátása van a dolgokra, úgyhogy kötve hiszem, hogy hülyeségeket beszélne.

Dobri 2018.01.22. 11:45:16

A francia hadvezetés legfelső szintjén valaki nagyon szereti a 13DBLE-t! Ők voltak, akiknél rendszerbe került a HK416 gépkarabély a FAMAS lecserélési program keretében. Szintén ők lesznek az elsők, akiknél a gépjármű csere program VAB leváltó járműve rendszeresítve lesz.
Ezt fogják majd kapni: www.youtube.com/watch?v=iIhzBtZsapE

A most rendszerben lévő keres harckocsikat pedig ilyen fogja majd váltani: www.youtube.com/watch?v=TjOxF52MiQ0

tsabik 2018.01.22. 20:14:45

Balázs és a kintiek: A Légió oldalán olvastam pl: a fizikai résznél, a húzódzkodást emelték 7-re. változott, változik a felvételi 2018- tól, van esetleg valami új infód még ezzel, kapcsolatban, hogy miben térnek el még az eddigitől? Szerintem sok érdeklődőt érdekelne... Köszönöm válaszaitokat.

Dobri 2018.01.22. 21:27:08

@tsabik: Erre gondoltál? www.legion-recrute.com/mdl/info_seul.php?id=9&block=21&titre=Sportifs

Ha igen, akkor nézd meg a jobb felső sarokban a dátumot. 2013. május 30. Ennyire ez a legfontosabb, hogy változott-e a felvételi? Ettől féltek? Ezt megnézve látni lehet, hogy nem túl nehéz. Meg amikor más volt, akkor az se volt nehéz. Ebből mire lehet következtetni? Arra, ha változtatnak és új elemeket tesznek bele, akkor azok is hasonlóan könnyű elemek lesznek.
Aki nem tud az ilyen könnyű fizikai feltételeknek megfelelni egy hirtelen jött kérés alapján, az tényleg katonának való? Szerinted minden hirtelen beálló feladatra fel kell készülni, mielőtt szembe nézel vele? Ez most nem a személyednek szól, hanem mindenkinek aki jelentkezni akar és mindent tudni akar.

mortX 2018.01.23. 01:01:27

@Dobri:
"Szerinted minden hirtelen beálló feladatra fel kell készülni, mielőtt szembe nézel vele?"
rengeteg prepper, "tulelesi szakerto/ oktato b+", stb szerint igen. rengeteg helyrol hallom ezt, hogy keszulj fol mindenre! szerintem ez eleg hulye hozzaallas, de sokan mantrazzak.

Dobri 2018.01.23. 07:33:38

@mortX: Most maradjunk ennél a fizikailag könnyű felvételinél. A betett linkben szépen leírják, hogy 7 db húzódzkodás és az ingafutásban min. 7-ik szint, ami 2700m-nek felel meg a Cooper-teszten. Teszem azt, úgy döntenek akik ezzel foglalkoznak, hogy hozzácsapnak hétfőtől 2db plusz feladatot. 15db fekvőtámasz és 35db felülés. Akik már jelentkeztek, de még nem csinálták meg a fizikai tesztet, azokkal várnak pl. 3 hónapot, hogy fel tudjanak készülni erre a kegyetlen fizikai igénybe vételre? Meg a honlapra is kiírják, hogy most 3 hónapig nem felvételiztetünk, hogy minden jelentkezni akaró fel tudjon készülni? Véleményem szerint, aki az ilyen könnyű változást nem tud ott helyben és azonnal megoldani, az alkalmatlan a katonai pályára. Nem lehetetlent kérnek a felvételi alatt.

tsabik 2018.01.23. 07:45:23

@Dobri: Szia. Igen látom a dátumot, azon belül írtak át a számot. 3 rol vagy 4 röl 7 re. Véleményem szerint is számít a felkészültség sok váratlan dolgot jobban tud az ember kezelni még ha nem is adott feladatról van szó. Üdv

Dobri 2018.01.23. 08:13:49

@tsabik: Most ez a pár darabbal több húzódzkodás tart vissza? Igazad van, ha egy kicsit is sportolsz, akkor bármi lehet a felvételi, meg tudod csinálni. Szerinted minden jelentkező tisztában van, hogy mit kell fizikailag teljesíteni? Hát nem! Átutazza a fél világot úgy, hogy nem is tudja mit kérnek. De teljesíti, mert nem lehetetlent kérnek. Egy sima kondival röhögve teljesíthető. Túlbonyolítjátok a dolgokat!

SonAj 2018.01.23. 08:50:57

Pár nappal ezelőtti hozzászólásomat módosítanám cseppet. Jó ez a blog nekem, aki csupán érdeklődési szinten fűződik a témához. És némileg rossz annak, aki jelentkezni szeretne. Néhány évvel ezelőtt a fiatal elindult és lesz ami lesz alapon jelentkezett, de így volt ez az élet sok területén. Most az online útvonaltervezők, szállásfoglalók, forgalomfigyelők és uber alkalmazások világában kihalófélben van a spontaneitás. Lassan az lesz a kérdés, hogy online megcsinálhatom-e a felvételit, hogy mire odaérek csak az aláírandó szerződés várjon :-). Nem lehet mindenre felkészülni és ez adja az egész izgalmát. Mondom én, aki bár többször mondtam már itt hogy nem voltam kint, azért volt részem hasonló élethelyzetekben, így valamelyest tudom miről beszélek. És ez most nem konkrét személyeknek szólt, hanem a mai kor fiataljának úgy általában, aki élete nagy kalandját az utolsó mozzanatig meg akarja tervezni a neten. Nincs rá szükség...

tsabik 2018.01.23. 09:49:43

Köszönöm válaszaitokat,csak érdeklődés szintjén (nem jelentkezés) szerettem volna megkérdezni a változást, változásokat.... mivel engem is érdekel a téma, ennyi...

mortX 2018.01.23. 12:08:56

@SonAj: egyetlen ponton hadd kossek bele: a mai kor embere nem fiatala. en azt tapasztaltam, hogy a most huszoneveik vegen jaro, harmincas es afolotti csajoktol jon ez a retteges mindentol ami nincs elore megbeszelve. szemelyes haborut vivok a "na nezzuk meg, milyen ido lesz holnap, mert ha szar el se indulok" felfogas ellen. es minden baratom figyelmet felhivom, latod ebben sem lett volna reszunk ha nem hagyjuk,hogy az elet irja a tortenetunk. mai kor fiataljakent -mar ha huszonhat evesen meg annak szamitok?- de legalabbis huszas eveim legelejen fogtam magam augusztus 29-en kitalaltam, hogy szeptembertol Londonban elek, es ket nap mulva kint voltam. azt se tudtam hol alszom, vagy mihez kezdek? de megoldottam, eletem egyik legfaszabb kalandja volt.

Dobri 2018.01.23. 12:44:56

@mortX: 26 évesen még azért fiatalnak számítasz! :) 2,5 hét múlva 40 leszek, de még én is fiatal vagyok, főleg fejben. :)

mortX 2018.01.23. 13:41:34

@Dobri: Köszi, ez megnyugtató! :D

Kronenbourg 2018.01.23. 14:02:16

Nézőpont kérdése, hogy ki számít "öregnek". Az egyik guyanai videóban az 54 éves adjudant-chef Sánchez jobban nyomta a fekvőtámaszt (kevésbé szenvedett), mint a feleannyi idősek.

Dobri 2018.01.23. 14:30:58

@Kronenbourg: Nem Lopez-t akartál írni? ;) '90-es évek legvégén Nimes-ben volt a 4-ik században szakaszparancsnok. Abban az időben kevés "normális" altiszti szakaszparancsnok volt harci századoknál. :)

Dobri 2018.01.24. 17:35:00

Ha valaki tudja nézni a ZDF info német tv csatornát, akkor 20:15-kor megnézhet egy riportot a légióról.

Unskilled 2018.01.24. 20:37:56

Sziasztok.
www.legionetrangere.fr/79-infos-fsale/1196-deces-de-tibor-szecsko.html
Én csak most láttam,de már több mint egy hónapja meghalt.
Ha jól tudom vezette a Légió múzeumát,és a Képi blanc munkatársa is volt.Az indexen ő volt Kis Daru.
Hát béke vele

mortX 2018.01.25. 23:10:14

Mondjátok csak, amikor az esbit főzőre ráteszitek a konzervet, előtte kinyitjátok, vagy sem?

Rick00 2018.01.26. 06:15:17

@mortX: Ki kell nyitni, kulonben szetdurran.

Balazs_ 2018.01.26. 08:52:36

@mortX: igen, ki kell nyitni. És ha nem szaftos, akkor egy kis vizet is kell hozzáadni, hogy ne égjen oda.

TamáSS 2018.01.26. 09:01:47

@Balazs_: Hogy célszerű franciaországba utazni, vonattal vagy repülővel? Repülő párizsba megy, de mire onnan aubagne-ba érek addigra bezár a toborzó iroda és szállást kell keresnem akkor

Dobri 2018.01.26. 09:21:11

@TamáSS: Ha Párizsba repülsz( ha jól tudom az összes fapados egy kb. 60-70km-re lévő reptérre megy) és mire onnan lekeveredsz Aubagneba, rámegy a gatyád. Igaz Párizsban is lehet jelentkezni, de ha ennyire szeretsz utazni, akkor irány Aubagne. :) Ha kirepülsz Nizzába, akkor ott is van toborzó iroda vagy onnan olcsóbb eljutni Aubagneba.

mortX 2018.01.26. 14:26:10

@Rick00: @Balazs_: Köszönöm szépen! Én is mindig megnyitottam annyira, hogy ne keletkezzék benne túlnyomás, csak nem rég elolvastam Makrai Tibor egyik írását, és ott ezt olvastam: „Egészségtelen, esetenként alacsony élvezeti értékű táplálék a készétel konzerv, mégis gyakran ráfanyalodunk. A következő módszerrel kell megmelegíteni. Lezárva, főzőn, vagy parázson addig melegítsük, míg a teteje felgömbölyödik (ilyenkor jellegzetes pattanó hangot is ad). Ha kész van, erősen ütögessük meg, majd a tetején óvatosan lyukat ütve csökkentsük a dobozban a nyomást. A felbontott konzervet azonnal meg kell enni, mert a doboz fala a levegővel érintkezve ártalmas vegyi anyaggá alakul át.”
Magam részéről túlaggódós és beszari lettem az elmúlt pár évben, úgyhogy nem is merném kipróbálni felbontás nélkül. :D

Kronenbourg 2018.01.26. 17:45:35

@Dobri: Ráadásul a nizzai reptértől gyalog is közel van a toborzóiroda.

Dobri 2018.01.29. 19:37:47

Régebben olvastam egy cikkben, hogy az algériai-háború végéig (gyk. 1962) a légió tagjai nagyrészt európaiak voltak. Egy mai cikkben számot is írtak. Akkor 50 nemzetből voltak srácok, míg most 150-ből.

Gerry. 2018.01.30. 03:05:43

@Dobri: Mondjuk ez meglehetosen ertheto is, tekintve hogy a gyarmatok fuggetlenne valasaval es egyes allamok (SZU, Jugoszlavia, stb) szetesesevel erosen megugrott az orszagok szama az elmult 55 evben

Rick00 2018.01.30. 06:15:23

Amúgy hogy állnak a Famas leváltásával? Érezhető már az új fegyver jelenléte, vagy még mindig csak pár alakulatnál van rendszerben?

Dobri 2018.01.30. 07:52:16

@Rick00: Mivel csak 6-7 hónapja kezdték, így alig van még használatban. A csere 2028-ig fog tartani.

mortX 2018.01.30. 22:59:41

youtu.be/NWpK8o9KSEY
Ezt láttam a minap, már egy néhány éves spektrum epizód, két magyar újságíró elment a légióba. Egyikőjük nő.

Dobri 2018.01.31. 17:10:27

@Rick00: Itt egy kép, hogy kik mennyit kapnak. Utána meg majd a többiek is.
www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=75819030400_1015473733537.jpg

Dobri 2018.01.31. 18:57:16

@Dobri: Egy kis segítség. Itt a szárazföldi haderő felépítése, dandárjai stb. Ott vannak az ezredek rövidítései, így lehet értelmezni a képet. A mostani állapot a lap közepétől (Depuis 2016) kezdődik.

fr.wikipedia.org/wiki/Organisation_de_l%27Arm%C3%A9e_de_terre_fran%C3%A7aise

Rick00 2018.02.01. 06:18:23

@Dobri: Ezek szerint a lègió nem sokat kap 2018-ban. És mi alapján válasszák ki, hogy ki kap? Mármint az egységeken belül.

Dobri 2018.02.01. 08:27:24

@Rick00: Mivel nincsenek is sokan, így nem is kaphatnak sokat! ;)

Gondolom arra sikerült rájönni, hogy amelyik ezrednél a 660 szerepel, az lövész ezred. Ők élveznek elsőbbséget a cserében, de náluk is pár évig még vegyesen lesz használva az új és marad pár embernek a Felin FAMAS, hogy kihasználják annak az előnyét.
Ott a harci századok az elsők, de lehet a parancsnoki-kiszolgáló században is lesz valamennyi csere. Pár napja láttam egy képet, ahol a REP egyik százada a spanyol légió egy századával volt rajta, egy spanyol gyakorlat során. Pár srácnál még én FAMAS-t láttam, de nem volt sok. Egy harci szakaszon vannak olyan beosztások, akiknek nem jár gépkarabély, tehát őket nem érinti a csere.

Rick00 2018.02.01. 19:34:21

@Dobri: Itt lenne az esèlye a honvédsègnek, hogy viszonylag olcsón jusson hozzá az ak-nál jobb fegyverekhez. Mert gondolom a franciáknak is előnyösebb lenne ha a fegyvereket eladnák, és nem egy raktárban zsúfolnák össze őket...

Dobri 2018.02.01. 21:17:47

@Rick00: Azért a FAMAS se egy non plus ultra! Kb. 25 éve már nem is gyártják az F1 változatot, ez van a szárazföldi haderőben. Tehát cseréljük le az AK-63D fegyvereinket egy velük egyidős vagy idősebb, sokkal többet használtra? Miért jó ez nekünk? Mikor 2002-ben itthon csináltam az alapkiképzést, akkor ott új vagy szinte új fegyverem volt.

Norbert0 2018.02.02. 01:55:20

@Dobri: a honvédség m4 eseket vett....

Rick00 2018.02.02. 06:10:53

@Norbert0: Tudom, hogy néhány ember m4 el szaladgál, de a nagy többsègnek mèg mindig ak van.

Dobri 2018.02.02. 11:24:07

@Norbert0: Lecseréli arra mindenkinél a rendszerben lévő AK-63D-ket? Nem azt csinálja, hanem a különlegesek azt kaptak.

Kronenbourg 2018.02.02. 17:36:14

M4-esek csak Szolnokon vannak rendszeresítve, de ott se mindenkinek. Viszont fokozatosan cserélik le az AK-kat M4-re. A TEK-eseknél láttam már M4 Colt Commando-t, de főleg MP5-ös géppisztollyal látni őket.

Dobri 2018.02.02. 18:21:51

@Kronenbourg: Én csak pisztollyal szoktam látni őket vagy civilben.

Dobri 2018.02.05. 11:02:39

Pár napja volt ez a film az egyik francia csatornán. A 3REI szervez altiszteknek-tiszteknek is tanfolyamot, amire más francia egységekből és külföldi katonák is mehetnek.

www.tv-replay.fr/redirection/03-02-18/grands-documents-numero-23-replay-12809453.html

mortX 2018.02.05. 20:22:14

@Dobri: Az első percnél mutatott figura a tanfolyamtól lett hikomat? :)

Dobri 2018.02.05. 21:09:06

@mortX: Inkább a meleg + páratartalom, mert a tanfolyam legelején vannak még csak, tehát nem fáradtak. Amúgy ő az USA hadseregéből érkezett.

mortX 2018.02.05. 21:10:37

@Dobri: Bár franciául nem tudok, valamiért azt megértettem, hogy ő amerikai. Azért kapták a kiképzést a srácok!

mortX 2018.02.06. 12:13:41

@Dobri: Azt nem értem Dobri, hogy erre a tanfolyamra elmentek már katonák - tisztek, altisztek, külföldi katonák - és egy olyasmi képzést kaptak, mint egy légiós az alapkiképzésen?

Dobri 2018.02.06. 12:43:19

@mortX: Azért a légiósok nem csinálnak ilyet alapkiképzésen. Franciaország déli részén azért elég nehéz őserdei kiképzést levezényelni.
3REI által működtetett kiképző központban(CEFE) többféle tanfolyam folyik. Van egy pár hetes, amire az ott állomásozó századok szakaszi mennek, vagy a kontinensről. Pl. a tiszti sulisok. Utána van egy komolyabb, amire csak az oda vezényelt(2-3 év) srácok mehetnek és ez a tanfolyam a következő kiképző segédeket gyártja. Néha mennek külföldiek (Latin-Amerika) is erre akik majd utána az országukban lesz oktató. Meg van az a tanfolyam( ez van a videóban), ami szakaszparancsnoki képzést ad, hogy el tudjon vezetni egy szakaszt abban a környezetben. Mind3nak a látványos elemei azonosak és ezeket mutatják be a filmekben. Ami meg a részükre a többlet azt nem.

Dobri 2018.02.12. 10:04:22

Most szombaton meg folytatódott új részekkel a megkezdett film a légióról. A felvételiről és a kiképzésről. De mivel minden jelentkező attól retteg, hogy milyen kemény (valójában a legkönnyebb), így be se teszem a linket. Had érje őket meglepetés! :)

mortX 2018.02.12. 16:31:08

@Dobri: Nem kell hozzá lángésznek lenni, hogy a múltkori linked alapján rátaláljon, akit érdekel. :D

Dobri 2018.02.16. 21:30:27

2008. februárban indították a franciák a Hárpia hadműveletet. A franciák mindig állat neveket adnak a hadműveleteknek. Ez az illegális aranyásók ellen van Francia Guyanaban és az ott állomásozó alakulatok vesznek benne részt(katonák és csendőrök).
Indításkor 535db illegális aranymosó hely volt. Ez 2017 elejére 233db lett. Majd most februárban felugrott 609db-ra. Ez annak köszönhető, hogy az ebben résztvevő alakulatok egy részét máshol alkalmazták Irma hurrikán és bűnözés elleni részvétel.
Ebben a 10 évben több, mint 15ezer járőrözést indítottak. Tavaly 2379db járőrözést indítottak, 72 főt kellett eü. okok miatt kivonni. Főleg sérülés, harapás, láz, malária miatt. Egy ekkora terület teljes lefedéséhez, hogy tényleg hatékony legyen, 200db lövész ezred kellene, hogy ott legyen. 5 fő halt meg eddig francia részről.

T. Laca 2018.02.18. 15:10:27

@Dobri: Ez talán valamivel bonyolultabb. Nem tudom honnan veszed a számokat (gondolom hivatalos közlemény)de a nyilvántartott illegális aranymosó-helyek száma ugyebár azt jelzi hogy mennyiről tudunk - ezt feltérképezni pedig arrafelé nem igazán egyszerű. A pár hónapos szünet biztos alkalmat adott pár hely létesítésére vagy, főleg, újra üzembe hozására... de azt is jelentheti hogy több energiát fektettek a helikopteres felderítésre (tehát többet találtak; bár ez az ottani repülési óra-kvótàkat illetve terep-nehézségeket ismerve nem tűnik valószínűnek); azt hogy végre jobban figyelembe veszik a terepről (tehát az ezredekből) érkező becsléseket; illetve egyszerűen azt is jelentheti hogy a nyilatkozó szeretne több "alapanyagot" (humán, felszerelés vagy pénz/büdzsé) megkapni (tehát kommunikációs "hadviselés" a médiák/parlament irányában).
A hatékonyság pedig főleg azon múlna hogy mit csinálunk az elfogott illegális aranymosókkal (legális szinten illetve a terep adta kötelezettségek miatt), mily szinten folyik össze a legális és illegális aranymosás illetve hány guyane-i "vállalkozót" véd az ottani bürokrácia (mert nem csak suriname-i vagy brazil főnökök vannak) valamint, mellékesen, arról is hogyan végzi a dolgát az ottani reguláris ezred...

T. Laca 2018.02.18. 15:30:35

P.S. a profánoknak: ha valaki furcsállná a "harapást" mint kivonási indokot, itt vámpír-denevér által okozott harapásról van szó - jó részük hordozza a veszettséget tehát kötelező kivonás és tetanusz-védőoltás amint valaki harapással ébred.

T. Laca 2018.02.18. 16:22:29

@Dobri: OK, ez egy általában pontos és jó alapismeretekkel rendelkező blog. Tehát az általam leírtakat neki kéne céloznom... Mindenesetre kösz a fordításod, gondolom főleg a légióról itt tájékozódók számára ;)

T. Laca 2018.02.18. 16:58:12

@p44: Pár kisebb pontatlanság [pl. a CECAP megszűnt amikor a 13 áttelepült, azóta CECAD lett belőle a 5°RIAOM (reguláris) vezetésével, akiknek szinte azonnal még a Voie de l'Inconscience (a legjelképesebb akadálypálya) bezárását is sikerült elérniük azzal hogy sz@rtak a munkájukba és ez utóbbi nem ment át a periodikus vizsgálaton... mondjuk csupán azt hogy nem ugyanaz a képzés manapság mint valaha a légiós kiképzőkkel], a szerző (történelemtanár) hivatkozásai gyakran nem aktuálisok [2009-es a CECAP-ról szóló; ha manapság valaki csendőrségen jelentkezik adnak neki egy térképet hol van a legközelebbi légiós felvételi iroda és mehet Isten hírével; nem az Interpol ellenőrzi a jelentkezőket (de a felvételi kihallgatóknak van hozzáférésük többek között ehhez az adatbázishoz) és az elkövetett bűn mértéke határozza meg hogy kiadják-e a körözött jelentkezőt (itt azért igencsak komoly bűntettnek kell lennie), simán elbocsátják, vagy esetleg felveszik] és ismeretei láthatólag kizárólag lexikai forrásokra épülnek. De egy alap-infónak korrekt marad.

kvadrillio 2019.01.23. 13:01:54

...HÁÁÁÁÁT...MEGÚSZTAD ! :)
süti beállítások módosítása