Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Idegenlégiós Blog

Egy magyar katona élményei a Francia Idegenlégióban, jelentkezéstől napjainkig. ********************************************************** A Vasihazafi végleg leállt technikai okok miatt, így itt indítottam újra a blogot. A régi oldalon nem tudok üzenni, ezért TŐLETEK KÉRNÉM, HOGY MONDJÁTOK EL MINÉL TÖBB ISMERŐSÖTÖKNEK AZ ÚJ OLDAL CÍMÉT, hogy valahogy a régi olvasóim idetaláljanak! Köszönöm!

Friss topikok

Második műfordításom – Laurent Obertone: Gerilla - Barbárok ideje

2020.11.02. 13:22 Balazs_

Egy kis önreklám...

Szerencsére az első fordításomnak, Laurent Obertone Gerilla című regényének elég nagy sikere lett, így a kiadó felkért, hogy fordítsam le az időközben megjelent folytatást, a Barbárok idejét is. Megtörtént, és mától a boltokba is kerül a mű.

barbarok2.jpg

Ez már nem az összeomlás regénye. Ez már maga a káosz.

A francia állam elbukott, a polgárok csak magukra számíthatnak. Itt már nem lehet rendőrt hívni, csak az erősebbnek vannak jogai , nincs többé egészségügy, áramszolgáltatás, se sarki kisbolt. Egy kanna benzin vagy néhány konzerv értékesebb, mint az emberélet. Néhány helyen polgári önvédelmi milíciák veszik át az állam szerepét. Máshol az Iszlám Állam.

És Vincent Gite-nek is rá kell döbbennie, hogy a felelősök elleni bosszúhadjárata már nem befolyásol semmit (hullanak azok nélküle is), itt már egy jóval nagyobb dobásra lesz szüksége...

Akinek az első kötet tetszett, azok a Barbárok idejében sem fognak csalódni!

Ugrás a blog legelejére: Klikk ide

Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://francia-idegenlegio.blog.hu/api/trackback/id/tr3616269738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

javított állomány 2020.11.03. 18:10:31

Sok sikert és jó egészséget.:-)

Kronenbourg 2020.11.07. 17:19:23

"A liberális demokrácia megbukott. A barbarizmus korszaka következik." (Róna Péter közgazdász/az Oxfordi Egyetem tanára)

Attila94 2020.11.25. 11:05:38

Online is lehet rendelni?

Attila94 2020.11.25. 11:13:22

Lehet.Rendeltem is, nagyon tetszett az első rész.
Vincent Gite nagyon megfogott. Minden jót!

Balazs_ 2020.11.29. 17:52:26

A Vibes Youtube csatorna készített velem interjút a Légióról, itt megnézhetitek:

www.youtube.com/watch?v=yLRDfI7ZuHA

(kissé robotszerűen adtam elő a dolgot, fura volt egyszerre 3 kamerával beszélgetni)

A Vibes stábja előtt le a kalappal!

mauglizsinőr 2020.11.29. 22:36:18

@Balazs_: Szia, láttam a videót, szerintem elképesztő jó volt. Egyáltalán nem vagy fura. Most azt hiszem végigolvasom a blogod, pár posztba belenéztem és azt hiszem megéri majd :)

Peti4611 2020.12.04. 03:48:37

@Balazs_: Szia Balázs már 3x olvastam el a blogod most láttam youtube-on a videod is. Azt szeretnem kérdezni, személyesen egy kötetlen beszélgetésre meghivatnálak? Vagy ha inkább tartózkodsz ettől facebook bejelölhetlek és ott tennék fel néhány kérdést ?

Balazs_ 2020.12.04. 09:39:32

@Peti4611: Maradjunk a Facebooknál. Ott válaszolok szívesen.

Vision 2020.12.09. 17:46:07

@Balazs_: Én Vibes-ról keveredtem ide, azt a videót már vagy 5x megnéztem. Most értem a blogod végére. Esetleg a civil életedről nem írsz valahol? Szerintem sokan olvasnánk róla. Mi lett azóta veled?

Balazs_ 2020.12.09. 19:57:50

@Vision: Nem, a civil életemről nem szeretnék beszélni. Max annyit, hogy szerintem sikeres, és jól érzem magam.

T. Laca 2020.12.17. 22:49:53

@Balazs_: Az interjud korrekt. Jo folytatàst otthon.
(és kosz a reklàmot, a GRLE ugye sajna nem jàrhatja a vilàgot... ;) )

Balazs_ 2020.12.18. 22:56:59

@T. Laca: Köszönöm! Nekem is sokat adott a Légió, úgyhogy a reklám természetes.

Edgecrusher 2020.12.21. 21:06:46

Szia Balázs! Offtopic, de a Légióban, vagy úgy általában a francia közbeszédben van szó az ún. "Gyarmati Paktum"-ról?

Ez egy jó összefoglaló szerintem, és Jászberényi hitelesnek is tűnik:

24.hu/kulfold/2015/01/14/a-gyarmatoktol-a-charlie-hebdo-i-terrorig/

Bocs az offért, jó volt a video is és a blog is.

Attila94 2021.01.28. 05:05:50

Balázs neked volt/van tetoválásod a nyakadon?

dooku 2021.02.17. 15:44:51

Kedves Balázs!

Először is gratulálni szeretnék az idegenlégióban eltöltött éveidhez, illetve a bloghoz.

Másodsorban kíváncsi lennék a véleményedre az alábbi programról:

youtu.be/NMGQzMjeO1k

en.m.wikipedia.org/wiki/Royal_Canadian_Air_Force_Exercise_Plans

Balazs_ 2021.02.19. 20:41:08

@dooku: A világ legtöbb hadseregének a fizikai felkészülése még mindig ezekre az egyszerű, saját testsúlyos gyakorlatokra épül. Többet én se tudok róla mondani, mert nincs edzői vagy tornatanári végzettségem, én is csak űzöm a sportot.

ÉEdr 2021.02.19. 21:43:42

Kedves Balázs!
Én itt idős nő létemre kakukktojás vagyok, és eddig csak Rejtő Jenő könyveiből ismertem a légionárius életet. Azért írok mégis, mert teljes szívből gratulálni szeretnék a két Obertone-könyv fordításához. Biztos vagyok benne, hogy fordításával sokat hozzátett az eredeti műhöz. Csak ámulok és bámulok, hogyan tudott ilyen tökéletes munkát végezni (és büszke vagyok arra, hogy valószínűleg a magyar fordítás lett a legjobb és leghasznosabb, legértékesebb). Számomra a könyvben nem a borzalmak voltak fontosak, hanem a tökéletes jellemzések. Ezt a két könyvet elolvasva az egész mostani őrületet is sokkal jobban meg lehet érteni, na meg azt is, hogy még mi minden vár ránk. Még egyszer gratulálok, és kívánok Magának minden jót, és ha lehet még hasonló fordításokat.
Nekem nagyon sokat adott ez a két könyv, és elkezdtem olvasni a beszámolóit, sőt egy Rejtő könyvet is újra elővettem (annak idején ronggyá olvastam őket).
Üdvözlettel Dr. Élthes Eszter

dooku 2021.02.20. 10:31:34

@Balazs_: köszönöm szépen a választ! Nekem nagyon szimpatikus a rendszer, szinten tartáshoz elegendőnek gondolom.

Balazs_ 2021.02.21. 18:50:46

@ÉEdr: Köszönöm! És örülök, hogy tetszettek a könyvek!

Balazs_ 2021.03.20. 11:28:38

Az RTL Klub készített velem egy riportot a Légióról. Ma (március 20-án) 19:00 órakor megtekinthető a Fókusz Pluszban.

Adam5 2021.03.27. 14:58:15

AZ a baj, egy idő után az rtl-en már nem lehet semmit visszanézni

ÉEdr 2021.08.21. 16:04:26

Kedves Balázs, gondolom, az új munkája nem engedi meg, hogy sokat beszéljen, de azért, mint biztosan hiteles tanú, írhatna valamit a legújabb afganisztáni eseményekhez, hogy mire számíthatunk, számíthat a világ.

Kronenbourg 2021.08.21. 22:00:38

Az afganisztáni események nagyon egyszerűen összefoglalhatók: A NATO kiképezte az afgán hadsereget, akik harc nélkül megadták magukat a talibánoknak. Gyáva népnek nincs hazája, ezért most menekülni kényszerülnek. Az útirányuk? Hát persze, hogy Európa. Illegálisan. Amerika túl messze van. A német külügy szerint 500 ezer és 5 millió közötti potenciális útrakelővel kell számolni. Csak reménykedhetünk abban, hogy a török betonkerítés és a török határőrök golyói megállítják őket.

Balazs_ 2021.09.02. 10:43:00

@ÉEdr: én nem szándékozom erről külön írni, egy rakás nálam okosabb ember ezt már megtette (meg meg is fogja tenni még néhány évtizesen keresztül). Amit a kivonulásról gondolok, azt kb. magába foglalja az alábbi két bejegyzés:

www.facebook.com/ObertoneGerilla4/photos/a.110991517883288/134353745547065/
www.facebook.com/ObertoneGerilla4/photos/a.110991517883288/146299957685777
süti beállítások módosítása